قیمت ساندویچ پانل

یکی از رایج‌ترین عایق‌ها در عصر حاضر ورق‌های فایبر گلاس می‌باشند که تولید آن‌ها در ایران از دهه 60 آغاز شد. این ورق‌ها از ترکیب رزین ( مواد نفتی) و الیاف پشم شیشه و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. این پوشش‌های کامپوزیتی معمولا برای عایق کردن مواد مختلف و یا به عنوان نورگیر استفاده می‌شوند.

فایبرگلاس چیست

در واقع فایبر گلاس کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که در ساخت آن از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود. در ساخت فایبر گلاس استانداردهای ساخت شیشه در تولید عایق‌های حرارتی رعایت می‌شود و به همین دلیل است که انتقال حرارت را به حداقل می‌رساند.

علت محبوبیت ورق فایبر گلاس در صنعت و ساختمان، قیمت مناسب و مقاومت بالا است. این ورق‌ها سبک هستند و مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما، گرما، رطوبت، نور خورشید و اشعه‌ها دارند. فایبر گلاس همچنین در برابر پوسیدگی و خورندگی فوق‌العاده مقاوم است و قابلیت شستشو دارد.

کاربردهای ورق فایبر گلاس

امروزه بیشتر کارخانه‌ها و تولیدی‌ها در سراسر جهان مخازن آب، روغن، و یا اسید خود را با استفاده از فایبرگلاس عایق می کنند تا از پوسیدگی و صدمه دیدن مخزن‌ها جلوگیری کنند. همانطور که گفتیم این ورق‌ها کاربرد بسیاری در صنعت دارند که به چند مورد خواهیم پرداخت.

  • فایبر گلاس به عنوان نورگیر در سالن‌ها، سوله‌ها، گل خانه‌ها و منازل استفاده می‌شوند.
  • فایبر گلاس به عنوان ساندویچ پانل در پوشش سقف، دیوار و یا بدنه کاربرد دارد.
  • استفاده در قالب‌ها و قطعات صنایع هواپیمایی
  • در قالب‌ها و قطعات صنایع ساختمانی و طراحی داخلی نیز از فایبر گلاس بهره می‌برند.
  • استفاده در پارکینگ‌ها
  • استفاده در قالب‌ها و قطعات دریایی
  • پوشش سقف و دیواره در گلخانه‌ها
  • کاربرد در ساخت ایرانیت
  • استفاده در صنایع پزشکی
  • کاربرد در خودروسازی

ورق فایبر گلس 2

انواع ورق فایبر گلاس

تفاوت انواع ورق‌های فایبرگلاس از اختلاف در مواد اولیه آن‌ها ناشی می‌شود. الیاف تقویتی موجود در فایبر گلاس‌ها نقش مهم و اصلی در استحکام و کیفیت آن دارند. پر کاربرد ترین و رایج‌ترین نوع مصرفی الیاف تقویت کننده در فایبر گلاس الیاف شیشه‌ای سوزنی هستند. همچنین از الیاف حصیری نیز در ساخت این محصول استفاده می شود.

در حالت کلی می‌توان فایبر گلاس را در سه دسته فایبر گلاس پلی استر، فایبر گلاس وینیل استر و فایبر گلاس اپوکسی دسته بندی کرد.

فایبر گلاس پلی استر

به علت مقاومت نسبتا کمی که این نوع ورق دارد از آن در صنایع و مکان‌های پرخطر استفاده نمی‌شود.

فایبرگلاس وینیل استر

مقاومت این نوع نسبت به فایبر گلاس پلی استر بیشتر است اما باز هم توان بسیار بالایی ندارد که بتوان در همه صنایع با خیال آسوده و بدون نگرانی از خراب شدن، از آن استفاده کرد.

فایبر گلاس اپوکسی

مقاومت این نوع ورق از تمامی ورق‌های فایبر گلاس بیشتر بوده و به همین علت رایج‌ترین ورق در صنعت است.

همچنین باید اضافه کرد که فایبر گلاس‌ها جز تفاوت در مقاومت و مواد به کار رفته، در ظاهر و کاربرد نیز تفاوت دارند و در انواع رنگی، بی رنگ، شفاف، غیر شفاف (مات)، صاف و غیر صاف (طرح دار) وجود دارند.

ساندویچ پانل فایبر گلاس

ساندویچ پانل فایبر گلاس در صنعت کاربرد بسیاری دارد. این نوع ساندویچ پانل در محیط های شیمیایی و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد و دیواره آن از فایبرگلاس و فوم پلی اورتان می‌باشد. همین موضوع باعث مقاومت و محکم شدن ساندویچ پانل می شود. ساندویچ پانل‌ها معمولا در سه حالت دیواری، سقفی و کف به کار می‌روند و استفاده از آن‌ها در زیرگذرها، پل‌ها و دکوراسیون منزل رایج است.

ساندویچ پانل فایبر گلاس مزایا و معایب خودش را دارد. از مزایای آن می‌توان به خاصیت ضد آبی ، مقاومت در برابر ضربه، مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش، تنوع رنگ و طرح و خاصیت ترکسب شدن با مصالح دیگر اشاره کرد. از معایب ساندویچ پانل فایبر گلاس نیز می توان به خاصیت شکنندگی، ممنوعیت استفاده در مناطق بادخیز بدلیل سبکی وزن و تغییر رنگ در برابر آفتاب را نام برد.

ورق فایبر گلس

ورق فایبرگلاس شفاف

در بین انواع ورق فایبرگلاس از نظر شکل، ورق فایبرگلاس شفاف به‌عنوان یک نوع از ورق مرجع شناخته می‌شود، چون هم به تنهایی دارای یک ویژگی مهم ظاهری است و هم از روش‌های تهیه آن می‌توان در ساخت سایر اشکال ورق فایبرگلاس استفاده کرد. ویژگی مهم فایبرگلاس شفاف از نظر ظاهر، شفاف بودن است که نسبت به ورق‌های فایبرگلاس رنگی یا مات بیشترین تشابه را با شیشه ایجاد می‌کند و هم به‌صرفه و ایمن‌تر از شیشه است، هم کاربرد‌ی و تزئینی است.

همچنین کاربرد این نوع ورق برای مکان‌هایی ایدئال است که عبور بیشتر نور از عایق مطلوب پنداشته می‌شود؛ مثل گلخانه‌ها یا استفاده از آن به‌عنوان جایگزین شیشه پنجره یا نورگیر برای بالا بردن ضریب امنیت.

ورق فایبرگلاس موج دار

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های فایبرگلاس این است که می‌توان آن را به اشکال مختلف قالب‌ریزی کرد. دلیل اصلی استفاده گسترده از فایبرگلاس در ساخت‌وساز و امور عمرانی همین است. ورق فایبرگلاس موج دار یکی از متداول‌ترین اشکال ورق فایبرگلاس است که استفاده‌های زیادی دارد. این ورق مناسب‌ترین انتخاب برای پوشش سقف مکان‌هایی است که به دو فایده دفع کنترل شده آب باران و شکست تابش نور احتیاج دارند. انواع ورق فایبرگلاس موج دار همچنین از نظر ظاهری جلوه‌ی جذابی دارد و تا حدود زیادی هم در برابر ضربه مقاوم‌تر از انواع ورق‌های فایبرگلاس تخت و صاف عمل می‌کند.

ورق فایبرگلاس ضخیم

اگرچه مقاومت بالا در فایبرگلاس به دلیل استفاده از الیاف پشم‌شیشه و تقویت شدن پلاستیک بالا است، اما برای کاربرد‌های خاصی مثل استفاده از عایق فایبرگلاس به‌عنوان پنل‌های جداکننده، در قطر‌های ضخیم‌تر تولید می‌شود. ورق فایبرگلاس ضخیم تمامی ویژگی‌های انواع دیگر را دارد، با این تفاوت که می‌توان بر روی ویژگی مقاومت و ضربه‌خوری آن بیشتر حساب کرد و برای همین استفاده از آن برای عایق‌های صنعتی یا مکان‌های پرخطر مثل سالن‌های ورزشی مرسوم است.

ورق فایبرگلاس رنگی

تمام شکل‌ها و انواع ورق فایبرگلاس را می‌توان به‌صورت رنگی قالب‌ریزی کرد و به این متریال پرکاربرد جلوه‌های بصری و متنوع داد. برای استفاده بهتر و مفیدتر از انواع ورق فایبرگلاس رنگی توصیه می‌شود از این نوع در معرض تابش مستقیم نور خورشید استفاده نشود، چون نور آفتاب بر فایبرگلاس رنگی تأثیر گذاشته و تغییر رنگ در طول زمان  جلوه اولیه آن را از بین می‌برد.

ورق فایبرگلاس تخت

پرمصرف‌ترین شکل انواع ورق‌های عایق، به‌صورت تخت است و ورق فایبرگلاس تخت هم از این قاعده جدا نیست. شکل تخت فایبرگلاس به این متریال کاربردی امکانان سازگاری بیشتری با سایر مواد می‌دهد. تهیه ورق فایبرگلاس تخت در ضخامت‌های مختلف و حتی به‌صورت طلق انجام می‌گیرد و رول‌های متراژ بالای آن استفاده زیادی در مصارف معمول ساختمانی دارد.

ساندویچ پانل فایبر گلاس

مشخصات فنی ساندویچ پانل فایبر گلاس

ابعاد این نوع پانل به صورت 130 در 230 و 100 در 300 سانتی متر و ضخامت پانل نیز در حدود 2 تا 12 میلی متر می‌باشد.

مساحت پانل در ساندویچ پانل فایبر گلاس در حدود 3 متر مربع و برجستگی سطح پانل از دیوار حدود 3 تا 7 سانتی متر می باشد.

وزن هر پانل ساندویچ پانل دیواری فایبر گلاس حدود 15 کیلوگرم می باشد.

جهت خرید انواع ساندویچ پانل همچون ساندویچ پانل سقفی و همچنین نصب و اجرای ساندویچ پانل می توانید با همکاران ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

موارد تاثیرگذار در کیفیت ورق فایبرگلاس

  • چگالی ورق ها
  • استحکام کششی ورق ها در برابر فشار های مختلف
  • استحکام و مقاوت آن در برابر حرارت و خم شدنش
  • کیفیت جنس و مقاومت در برابر ضربه ها
  • و …

خرید ورق فایبرگلاس و ساندویچ پانل

شما کاربرانی که قصد خرید انواع ورق های ساندویچ پانل را دارید به راحتی میتوانید از طریق سایت لیست کالاهای موجود را دیده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۲۴۵۴ تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان توسط مدیران و کارشناسان کارن پانل برخوردار باشید. دوستان عزیز قابل ذکر است که تمامی محصولات تولیدی کارن پانل دارای استاندارد های جهانی است و از کیفیت بالایی برخوردارند.