ساندویچ پانل ضد حریق

امروزه صنعت ساخت و ساز تحولات بسیاری به خود دیده است تجهزات و نمونه های جدید وارد بازار شده‌اند، یکی از این موارد ساندویچ پنل ضد حریق می‌باشد که به دلیل خصوصیات ویژه‌ای که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
این سازه به دلیل ضد آتش بودن بسیار محبوب شده و در سال های اخیر میزان استفاده از آن به شکل سرسام آوری افزایش پیدا کرده است، برای اینکه هر چه بهتر با این ساندویچ پنل آشنا شوید،‌ ادامه این مقاله را به صورت ویژه مطالعه نمایید.
یکی از انواع ساندویچ پانل که در ساخت بعضی از سازه های خاص بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ساندویچ پانل ضد حریق است. این نوع بیشتر مصارف صنعتی داشته و در گرم خانه ها کاربرد وسیع دارند. در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های این نوع ساندویچ پانل می پردازیم.

ساندویچ پانل ضد حریق چیست؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در ساندویچ پانل ها مورد توجه است ساخت این محصولات با تنوع وسیع جهت استفاده در صنایع است. معمولا در محیط هایی که دما تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد احتمال وقوع آتش سوزی دور از انتظار نیست.
به همین دلیل استفاده از متریال هایی که در برابر آتش مقاومت بیشتری داشته باشند در این سازه ها بسیار مهم است. در تولید ساندویچ پانل به دلیل کاربرد این متریال در صنایع مختلف از موادی که در برابر دماهای بالا دارای مقاومت بیشتری باشند بسیار رایج است.
در ساندویچ پانل ضد حریق از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند پشم سنگ استفاده شده است، این متریال دارای مقاومت بالا تا حدود 2000 درجه سانتی‌گراد است.
این پانل ها دارای دو لایه بیرونی و داخلی هستند که مانند پانل های دیگر از فلز تولید شده است، همچنین قابل ذکر است که دارای انواع مختلفی است که از اصلی ترین آن به ساندویچ پانل سقفی و دیواری می‌توان اشاره داشت.

ساندویچ پانل ضد حریق

کاربرد ساندویچ پانل ضد حریق

همانطور که از نام این محصول مشخص است،‌ مهم ترین خصوصیت آن ضد آتش بودن می‌باشد، از همین رو می‌توان آن را در محیط هایی که گرما زیاد است استفاده نمود.
همچنین در مکان هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد، به کار بردن این ساندویچ پنل بهترین انتخابی است که می‌توانید انجام دهید، در سال های اخیر نمونه ها جدیدتری از این محصول عرضه شده‌اند که نسبت به موارد قدیمی مقاومت بیشتری دارن، نکته جالب دیگر این است که با اجرای ساندویچ پانل ضد حریق، شما می توانید از یک عایق عالی هم بهره مند شوید.
خوشبختانه این محصول یک عایق حرارتی قوی است و به همین علت باعث حفظ انرژی خواهد شد و نقش مهمی در صرفه جویی ایفا می‌کند همچنین سرعت ساخت این سازه بسیار بالا است و پس از سفارش مشتری در طول مدت زمان کوتاهی آماده خواهد شد.
امروزه استفاده از نمونه های ضد حریق در محیط هایی مانند شوفاژخانه و کوره ها افزایش یافته و به بخش جدایی ناپذیری از آن تبدیل شده است.

انواع ساندویچ پانل ضد حریق

ساندویچ پانل ضد حریق در دو نوع نسوز و کند سوز تولید می‌شود، که هر کدام از آن‌ها دارای کیفیت عالی هستند و می‌توان تا مدت های زیادی از آن‌ها بهره برد.
استفاده از هر کدام از این پانل ها با دارا بودن ویژگی های مختلف برای نوع خاصی از سازه مناسب است برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل های کند سوز

این نوع از محصولات در گذشته مصرف بسیاری داشتند و هنوز هم تعدادی کثیری از مردم به آن علاقه دارند و هر کس با توجه به نیاز خود از آن استفاده می‌کند، ساندویچ پانل کندسوز دارای یک لایه پلی اورتان در مرکز خود است که باعث سبکی این سازه می‌شود.
از آنجایی که مقاومت پلی اورتان در برابر گرما زیاد نیست،‌ برای تقویت آن برخی از مواد هالوژنه را به ترکیب آن اضافه کرده‌اند، البته به یاد داشته باشید که در این شرایط پلی اورتان کاملا نسوز نخواهد شد بلکه زمان بیشتری برای سوختن آن لازم است، از همین رو این محصول را کندسوز نامیده‌اند و به همین نام نیز شناخته خواهد شد.
این سازه بسیار سبک است و به راحتی می‌توان آن را در محل مورد نظر خود نصب نمود ناگفته نماند که این محصول ممکن است در گذر زمان دچار تغییر رنگ گردد و همین مورد باعث می‌شود برخی از مشتریان و استفاده کنندگان از آن ناراضی باشند همچنین این سازه در برابر آب و رطوبت بسیار حساس است و دچار آسیب می گردد.
از همین رو امروزه به کارگیری دیگر عایق ها بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد و همین دلیل باعث کاهش تولید و فروش آن می‌شود، برای اجرای ساندویچ پنل دیواری می‌توان از این محصول به صورت ویژه استفاده نمود.

ساندویچ پنل ضدحریق پشم سنگ

همانطور که می‌دانید ساختار ساندویچ پانل از سه لایه مختلف تشکیل شده است، دو لایه رویی این سازه از جنس فلز می‌باشد و تفاوت محصولات مختلف با هم از لحاظ لایه میانی است که ماهیت آن را مشخص خواهد کرد.
برای ساخت و تولید عایق های نسوز و مقاوم در برابر آتش جنس لایه میانی از جنس پشم سنگ می‌باشد، دلیل انتخاب این ماده ضد حرارت بودن آن است که در نتیجه نسوز بودن جنس نهایی را به همراه دارد.
دمای ذوب پشم سنگ چیزی در حدود ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد است که به همین علت به سختی ذوب می‌شود، همچنین این ماده یک عایق حرارتی فوق العاده است و اجازه عبور هوا را نخواهد داد، قدرت عایق این ماده ۲۲ برابر یک دیوار آجری تخمین زده شده که یک آمار عالی را از خود به جای گذاشته است تمامی این موارد دست به دست هم دادند تا عایقی کاملا نسوز و بسیار مقاوم آماده تولید عرضه به بازار باشد.

این نوع از ساندویچ پانل بیشتر برای محیط های صنعتی که دارای کوره های داغ هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد به این دلیل که در این فضاها گرما بسیار زیاد است و باید برای پیشگری از آسیب رسی به سازه ها از ساندویچ پنل ضدحریق استفاده نمود.
همچنین این مورد برای ساندویچ پانل سقفی نیز بسیار مناسب است و در این مورد نیز مورد استقبال و استفاده می‌گردد. نکته جالب این است که ساندویچ پنل ضدحریق دارای ظاهر بسیار زیبایی است و به دلیل آسودگی در کمترین زمان ممکن تولید خواهد شد. بخش زیادی از بازار ساندویچ پانل تهران را این محصول تشکیل داده و هر روزه معامله می‌شود، در حال حاضر قیمت آن نیز به صورت منصفانه‌ای تعیین گردیده تا همه مردم بتوانند به آسانی آن را تهیه کنند.

ویژگی های ساندویچ پانل نسوز و کندسوز

  • این نوع ساندویچ پانل همان گونه که گفته شد دارای مقاومت بسیار زیاد در برابر آتش است، ضریب انتقال حرارت در آن بسیار کم بوده و به سختی در آتش می‌سوزد.
  •  دارای استانداردهای بالایی در برابر آتش.
  •  در زمان سوختن نیز هیچ گونه ذراتی که آتش داشته باشند و یا قطره های آتشین تولید نمی‌کنند.
  • ساندویچ پانل ضد حریق در اثر آتش سوزی به سرعت خاموش می‌شود به طوری که اجازه انتقال هوا از خود را نمی‌دهد و این کار مانع از گسترش آتش می‌شود.

ساندویچ پانل ضد حریق

مزایای ساندویچ پانل های کندسوز و ضد حریق

  • مقاومت بالا در برابر آتش
  • قیمت ساندویچ پانل ضد حریق در مقایسه با انواع دیگر بسیار کمتر است.
  • تنوع در تولید، این پانل ها در انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تولید می شوند.
  • اجرای ساندویچ پانل ضد حریق بسیار راحت بوده و قدرت چسبندگی زیادی به ورق های بالایی و پایینی خود دارند.

خرید ساندویچ پانل در انواع نسوز

ساندویچ پانل ضد حریق به دلیل تولید توسط تولید کنندگان مختلف از قیمت های مختلفی نیز برخوردار است، تولید کنندگان معتبر با تولید این پانل ها با بهترین کیفیت و بهترین متریال از معایب آن کاسته و باعث افزایش مرغوبیت این محصول شده‌اند.
به همین دلیل در زمان خرید این محصول حتما از تولید کنندگان معتبر و مطمئن، ساندویچ پانل تهران و شهرستان را تهیه فرمایید. تیم متخصص کارن پانل با سال ها تجربه در زمینه تولید و عرضه محصولات با کیفیت به شما مصرف کنندگان گرامی خدمات ارائه می‌نماید.
برای اطلاع از نحوه خرید یا سفارش محصول با مشاوران ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید استفاده از متخصصین این گروه به شما در داشتن سازه ای با دوام و با کیفیت کمک می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *