ردیفنوع پانلضخامت عایق (برحسب سانتی متر)قیمت کارن پانل (ریال)
1سقفی2تماس بگیرید
2سقفی3تماس بگیرید
3سقفی4تماس بگیرید
4سقفی5تماس بگیرید
5سقفی6تماس بگیرید
6دیواری4تماس بگیرید
7دیواری5تماس بگیرید
8دیواری6تماس بگیرید
9دیواری8تماس بگیرید
10دیواری10تماس بگیرید
11دیواری15تماس بگیرید
  • ابعاد (قیمت و فروش ساندویچ پنل بر اساس متر مربع صورت می گیرد و میزان متراژ باعث تغییر ابعاد شده و این موضوع در قیمت موثر است.)
  • نوع
  • ضخامت و مواد تشکیل دهنده
  • میزان دانسیته
  • نوع عایق بندی در لایه میانی
  • ورقه های استفاده شده اعم از آلومینیوم و آلوزینک

باید بگوییم آلومینیوم یک عنصر گران قیمت در صنعت محسوب می‌شود. و این عنصر حتی در ورقهای آلوزینک نیز وجود دارد. باید یادآور شویم ورق های آلوزنیک به علت وجود آلومینیوم نسبت به ورق های گالوانیزه بسیار مقاوم تر هستند.

یکی ازمهم ترین عوامل خارجی تاثیرگذار برقیمت نهایی ساندویچ پانل ها نوسانات ارز است. زیرا برخی از این مواد و عناصر مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل ها وارداتی هستند.

عوامل متعددی می تواند قیمت ساندویچ پانل را تعیین نماید اما اگر به دنبال دریافت قیمت ساندویچ پانل ارزان هستید باید بدانید که لایه های این پانل ها از چه موادی تشکیل شده است. متریال لایه ها مهمترین عامل تعیین کننده قیمت در پانل ها است که به معرفی انواع مختلف متریال های مصرفی در این محصولات می پردازیم.

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

در هنگام ساخت سازه ها عواملی چون مصالح مصرفی و یا کیفیت این مصالح بر هزینه تمام شده سازه تاثیر می گذارد. ساندویچ پانل ها نیز با توجه به مصرف در سازه های مختلف از تنوع قیمتی گسترده ای برخوردار هستند. بر تعیین قیمت ساندویچ پانل عوامل مختلفی تاثیر مستقیم و عوامل دیگری نیز تاثیر غیر مستقیم دارند.

متراژ ساندویچ پانل

از مهمترین عواملی که تاثیر مستقیم بر قیمت ساندویچ پانل دارد متراژ این محصول در سازه است. معمولا تولید کنندگان با توجه به نوع سازه و مقدار خمش این متریال در زمان ساخت متراژ ساندویچ پانل را مشخص می نمایند. برای همین هنگام سفارش ابعاد مورد نیاز در سازه تولید کننده مقدار انعطاف ساندویچ پانل و خمش هایی که در زمان تولید بر این محصول وارد می شود را محاسبه و مقدار متراژ دقیق را مشخص می نماید. این متراژ دقیق بر تعیین قیمت ساندویچ پانل تاثیرگذار است.

نوع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به انواع مختلفی جهت مصرف در مکان های مختلف تولید می شوند. ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل سردخانه ای و… انواع مختلیف و با کاربردهای متفاوت می باشند.
در هر سازه با توجه به کاربری سازه از انواع مختلف این ساندویچ پانل ها استفاده می شود. نوع لایه های بیرونی و عایق میانی در هر نوع متفاوت بوده و تاثیر زیادی در قیمت این محصول دارد. لازم به ذکر است که ساندویچ پانل دیواری با ضخامت های متفاوت در انواع پیچ مخفی، شیاردار و صاف تولید می شود. انواع شیار دار این محصول نیز خود در شیارهای ریز و شیارهای درشت به صورت پیچ مخفی تولید می شوند.

نوع فوم میانی ساندویچ پانل

فوم میانی در سازه هایی که با ساندویچ پانل ساخته می شود متفاوت است. این فوم بسته به شرایط محیطی، نوع منطقه و نوع سازه در سه نوع مختلف تولید و در ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ساندویچ پانل های معمولی از فوم پلی استایرن در ساخت بهره می برند و ساندویچ پانل های دیگر از فوم پلی یورتان در تولید آنها استفاده می شود. این فوم در مناطق مختلف بسته به مقدار هزینه مالک در ساندویچ پانل ها در زمان تولید استفاده می شود. از انواع فوم مصرفی در ساندویچ پانل می توان به فوم پلی استایرن، فوم پلی یورتان و پشم سنگ اشاره نمود.

ضخامت فوم در ساندویچ پانل

از دیگر عواملی که تاثیر مستقیم بر قیمت ساندویچ پانل دارد ضخامت فوم میانی این محصول است. این ضخامت نیز خود در اثر عواملی نظیر شرایط محیطی و نوع سازه تغییر می نماید. به عنوان مثال ضخامت فوم در مناطق گرم کمتر و در مناطق سردسیر بیشتر لحاظ می شود. این ضخامت در مناطق گرمسیر حدود 4 سانتی متر است. اما در مناطق سردسیر تا 15 سانتی متر می تواند افزایش داشته باشد. ضخامت ساندویچ پانل تاثیر زیادی در عدم هدر رفت انرژی در این مناطق دارد.

نوع برند تولید کننده

از عواملی که باعث می شود تا ساندویچ پانل در بازار دارای قیمت های متفاوتی باشد تولید آن توسط تولید کنندگان مختلف است. هر کدام از این تولید کنندگان نیز محصولات خود را با متریال هایی با کیفیت های مختلف تولید می کنند. برای همین بسته به برند تولید کننده و اعتبار آن قیمت ساندویچ پانل در بازار نوسان زیادی دارد.

قیمت ساندویچ پانل

عوامل غیر مستقیم تاثیرگذار بر قیمت ساندویچ پانل

از عواملی که به طور غیر مستقیم بر قیمت ساندویچ پانل تاثیر دارد می توان به نوسانات بازار ارز اشاره نمود. معمولا نوسانات بازار ارز بر قیمت آهن تاثیر زیادی دارد. و به علت ساخت ساندویچ پانل از آهن با بالا رفتن قیمت ارز قیمت آهن افزایش و در نتیجه قیمت ساندویچ پانل نیز افزایش می یابد. توجه نمایید که عواملی دیگری نظیر تعداد کارگر برای تولید و مدت زمان تولید و همچنین هزینه حمل و اجرای ساندویچ پانل نیز بر قیمت این محصول تاثیر زیادی دارد.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

به دلیل کاربری های بسیار گسترده ساندویچ پانل این محصول با متریال های مختلفی تولید می شود. استفاده از ورق های گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باعث می شود تا از آن بتوان در ساخت سازه های صنعتی، مسکونی و یا سردخانه ای به خوبی سود برد. علاوه بر آن استفاده از فوم های مختلف کاربری پانل ها را در سازه های مختلف گسترده تر نموده است. برای همین در خرید ساندویچ پانل باید به چند نکته مهم توجه نمود. این نکات باعث می شود تا سازه از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار بوده و عمر طولانی تری نسبت به سازه های مشابه داشته باشد. این نکات عبارتند از:

  • نوع سازه، مسکونی، صنعتی، تجاری، فروشگاهی، سردخانه ای و یا ….
  • کاربری سازه
  • منطقه نصب سازه، بسته به سرد یا گرم بوده منطقه و یا باد خیر بودن آن از متریال های مختلف در ساندویچ پانل استفاده می شود.
  • نوع ساندویچ پانل، این پانل ها به انواع ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و یا سردخانه ای تولید می شوند.

قیمت ساندویچ پانل ارزان

در صورتی که برای ساخت سازه خود از نظر بودجه در محدودیت هستید لازم است که از انواع ساندویچ پانل با قیمت کمتر برای ساخت سازه استفاده نمایید. استفاده از متریال های ارزان قیمت و فوم های کم هزینه باعث کاهش زیادی در قیمت ساندویچ پانل می شود. اما معمولا قیمت ساندویچ پانل ارزان بیشتر به متریال لایه های بیرونی و داخلی آن بستگی دارد. در صورت استفاده از آلومینیوم به عنوان ورق های پانل ها قیمت در آن به شدت کاهش می یابد. اما عوامل مختلف دیگری نیز باعث کاهش قیمت ساندویچ پانل ارزان می شود.

خرید ساندویچ پانل دست دوم

خرید ساندویچ پانل های دست دوم در بیشتر موارد در حدود زیادی به نفع خریدار است. به دلایل مختلفی بیشتر مالکان ساندویچ پانل ها بعد از استفاده اقدام به فروش پانل ها می نماید. در صورت عدم وجود مشکل و نداشتن هزینه تعمیرات استفاده از ساندویچ پانل های دست دوم یک راهکار اقتصادی برای کاهش هزینه های ساخت و ساز است.

کم کردن متراژ مصرفی ساندویچ پانل

در صورتی که از یک طراح خبره و متخصص برای ساخت سازه خود استفاده نمایید می توانید در متراژ ساندویچ پانل ها تا مقدار زیادی صرفه جویی نمایید. به دلیل این که قیمت ساندویچ پانل ارزان به صورت متر مربع محاسبه می شود کم کردن ضایعات پانل ها در هزینه ها صرفه جویی زیادی می کند که به نفع خریدار است.

استفاده از فوم های کم هزینه

از عوامل مهم در کاهش قیمت ساندویچ پانل ارزان استفاده از فوم پلی استایرن است. این نوع فوم که در میان عامه به یونولیت شناخته می شود قیمت ساندویچ پانل را در حد زیادی کم می نماید. برای همین در صورتی که برای شما امکان پذیر است می توانید از این نوع فوم برای عایق میانی پانل های خود استفاده نمایید. علاوه بر آن کاهش ضخامت فوم نیز قیمت پانل ها کاهش می دهد.

توجه نمایید که هرچه ضخامت متریال های مصرفی نیز در پانل ها کمتر باشد قیمت ساندویچ پانل ارزان تر خواهد بود. استفاده از ورق های آلومینیوم و گالوانیزه نیز با درجه کیفی کمتر باعث کاهش قیمت پانل ها می شود.

در خرید ساندویچ پانل به این نکته مهم نیز توجه نمایید که نمی توان از هر نوع ساندویچ پانلی برای ساخت هر نوع سازه ای استفاده نمود. به عنوان مثال؛ در ساخت سردخانه ها باید حتما از ساندویچ پانل هایی با ضخامت لایه های مناسب و فوم با کیفیت بالا استفاده نمود. کاهش کیفیت این لایه ها باعث تبادل حرارتی در این سازه ها شده و از کیفیت سازه ها نیز تا حد چشمگیری کم می کند.

قیمت ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل 10 سانتی متری

از ویژگی های مهمی که ساندویچ پانل را برای استفاده در هر نوع سازه مناسب می نماید دارا بودن ضخامت های مختلف است. این ویژگی کمک می کند تا پانل ها در سازه های صنعتی، مسکونی و یا سردخانه ای دارای کاربردی وسیع باشند. ضخامت ها ساندویچ پانل از 4 سانت تا حدود 15 سانتی متر متغیر بوده و کاملا مناسب سازه هایی با مصارف صنعتی و سردخانه ای است.
ساندویچ پانل 10 سانتی از پرمصرف ترین نوع پانل ها است که در ساخت سردخانه ها کاربرد دارد. این نوع با دارا بودن ضخامت مناسب از هدر رفت دما در این محیط ها جلوگیری نموده و محیطی مناسب برای نگهداری محصولات را در سردخانه ها فراهم می نماید.

ویژگی های پانل های 10 سانتی

ساندویچ پانل 10 سانتی بسته به این که از نوع ساندویچ پانل دیواری یا ساندویچ پانل سقفی باشد از متریال های مختلفی در لایه های داخلی و خارجی آن استفاده می شود. بیشترین متریال مصرفی در این پانل ها از ورق های گالوانیزه است که باعث دوام و استحکام بیشتر سازه های ساخته شده با این متریال می شود.
فوم میانی در ساندویچ پانل 10 سانتی نیز بسته به محل مصرف و سفارش مصرف کننده در سه نوع تولید می شود. فوم های مصرفی در این نوع ساندویچ پانل در سه نوع پلی استایرن، پلی یورتان و فوم ترکیبی پلی استایرن و پشم سنگ است. این فوم ها با دارا بودن خواص متفاوت به پانل های تولید شده ویژگی مشخصی می بخشد.

انواع ساندویچ پانل های 10 سانتی متری

ساندویچ پانل ها در انواع مختلف دیواری و سقفی و سردخانه ای تولید می شوند. بسته به محل مصرف و نوع منطقه می توان از هر کدام از این پانل ها در ساخت سازه ها استفاده نمود. بیشترین مصرف پانل های 10 سانتی در مناطق بسیار سرد یا بسیار گرم است. به دلیل ضخامت 10 سانتی متری فوم در این پانل ها تبادل دما بین سازه و محیط کمتر شده و انرژی کمتری برای تنظیم دمای سازه مصرف می شود. هر چه میزان مصرف انرژی کمتر باشد هزینه ها نیز کاهش می یابد.

بهترین نوع فوم در این پانل ها فوم پلی یوتان است. استفاده از ساندویچ پانل 10 سانتی با فوم پلی یوتان باعث می شود تا کمترین تبادل دما با محیط بیرون در سازه ها اتفاق بیافتد و فضا برای نگهداری محصولات مناسب شود.

مزایای ساندویچ پانل 10 سانتی متری

در صورتی که از متریال غیر فلزی در ساخت این پانل ها استفاده شده باشد این نوع در برابر هر نوع تغییر جریان الکتریسیته مقاوم هستند.

عایق بودن در برابر رطوبت و آتش از دیگر مزایای این ساندویچ پانل است.

ضخامت 10 سانتی متری این پانل ها باعث می شود تا سازه در برابر صدا نیز به خوبی عایق شود.

سرعت نصب بالا باعث پیشرفت سریع ساخت سازه ها می شود.

وزن کم محصول باعث می شود تا وزن سازه تا حدود 30 درصد کمتر از سازه ها سنتی باشد.

به خوبی قابل حمل و نقل و جابجایی است.

مقاومت در برابر انواع آسیب های محیطی و طبیعی و زلزله مهمترین مزیت ساندویچ پانل 10 سانتی است.

قیمت ساندویچ پانل 10 سانتی و دیگر انواع ساندویچ پانل در جدول بالا ذکر شده است. گروه کارن آلتای با بهره وری از جدیدترین روشهای تولید در جهت فروش ساندویچ پانل همواره در تلاش بهبود رضایت مشتریان خود است.

قیمت ساندویچ پانل 4 سانتی

نوعی دیگر از ساندویچ پانل ها در بازار تقاضای زیادی دارد و خیلی از مشتریان به دنبال خرید آن که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد به علاوه ارزان قیمت و گارانتی هم داشته باشد هستند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساندویچ پانل 4 سانتی

همانند دیگر عایق ها عوامل متعددی بر قیمت انواع اجناس تاثیر مستیم و غیر مستقیمی دارند، در برخی از مواقع اختلاف قیمت بین 1 جنس در بین فروشندگان و تولید کنندگان نیز به چشم می‌خورد.
دلیل این اختلاف مربوط به عواملی می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. فوم های به کار رفته در ساخت و تولید
    اختلاف تعرفه‌ی فوم ها باعث ایجاد اختلاف قیمت میان انواع ساندویچ پانل 4 سانتی می‌شود.
  2. متراژ مورد نیاز
    مطمئنا شما با توجه به میزان مورد نیاز خود ساندویچ پانل تهیه می‌کنید و این تعداد درخواست شما است که باعث متغیر بودن قیمت می‌باشد.
  3. نوع برند تولید کننده
    تاثیر برند نسبت به سابقه و تجربه‌ی که دارد بسیار قابل احساس است، برخی از برند های مطرح مانند کارن پانل به دلیل مشتری مداری مشهور است.
  4. و…

جهت ارتباط با کارشناسان ما می توانید با شماره 72454 تماس حاصل فرمایید.