مجری و نصاب ساندویچ پانل

یکی از محبوب ترین نوع متریال در ساخت سازه های امروزی ساندویچ پانل ها هستند. قیمت مناسب و سرعت در ساخت و ساز از مهم ترین ویژگی این متریال است. اما برای ساخت سازه با این نوع متریال نیاز به زیرسازی مناسب است. در این مقاله با زیر سازی ساندویچ پانل بیشتر آشنا می شوید.

ساندویچ پانل

این متریال که به تازگی وارد بازار ساخت سازه ها شده است به سرعت در میان فعالان این صنعت و مصرف کنندگان محبوبیت پیدا نمود و بازار پر رونقی را به خود اختصاص داد. این محصول به چند دلیل عمده از متریال های سنتی بیشتر مورد مصرف قرار می گیرد. اولین دلیل آن مقرون به صرفه بودن این محصول است. قیمت سازه ساخته شده با این متریال تنها حدود 30 در صد ساخت سازه با مصالح سنتی هزینه در بر دارد. تنوع در تولید و مقاومت بالای این محصول در برابر انواع خطرات و آسیب ها نیز از دیگر ویژگی های برتر آن است.
اما مانند هر نوع سازه ای استفاده از ساندویچ پانل ها نیز نیاز به ساخت بستری مناسب به خود دارد. زیر سازی ساندویچ پانل در هر نوع سازه ای با توجه به نوع ساندویچ پانل متفاوت بوده و نیاز به تخصص و مهارت دارد.

زیرسازی ساندویچ پانل دیواری

اجرای ساندویچ پانل خود با توجه به سازه های مختلف انجام می شود. اما زیرسازی ساندویچ پانل دیواری در سازه های مختلف تقریبا به این صورت انجام می شود.
ابتدا باید از پروفیل هایی با سایزهای متناسب با نوع سازه برای آهن کشی زیرسازی ساندویچ پانل استفاده نمود. این پروفیل ها در اندازه های 90 در 90 یا 80 در 80 می باشند. بعد از اجرای آهن کشی نوبت به اجرای ساندویچ پانل ها است. توجه نمایید که حتما باید این پانل ها در فاصله 1.30 سانتی متری از هم قرار بگیرند. قرار گرفتن به حالت افقی نیز از مهم ترین موارد در هنگام نصب است.
اگر سازه یک سوله باشد بعد از قرار گرفتن ساندویچ پانل ها باید هر کدام بر روی آهن کشی زیرسازی ساندویچ پانل با پیچ های پرچ اتصال یابند.

نحوه زیرسازی ساندویچ پانل به چه صورت است؟

نکات مهم در هنگام نصب و اجرای ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل دیواری به چند صورت مختلف تولید می شوند. این تنوع باعث ایجاد تفاوت در هنگام نصب می شود. ساندویچ پانل نر و مادگی باید به صورت در هم فرو رفته اجرا شود. این گونه نصب مخصوص این نوع ساندویچ پانل است. اما در نوع پیچ مخفی باید ابتدا یک ساندویچ پانل نصب و سپس بعدی بر لبه همپوشانی آن قرار گرفته و اتصال انجام شود. در هر کدام نیز از نوع اتصال های خاص استفاده می شود.

در زیرسازی ساندویچ پانل دیواری باید به چه نکاتی توجه نمود؟

چند نکته مهم در هنگام زیرسازی این متریال باید حتما مورد توجه قرار گیرد تا کار نصب این نوع سازه ها با موفقیت همراه شود.

  • ابعاد ساندویچ پانل ها
  • توجه به ارتفاع هر متریال
  • توجه به باد خیز بودن منطقه و محاسبه شدت وزش باد در این منطقه
  • مکان نصب محصول
  • توجه به فاصله هر ستون از همدیگر
  • نوع ساندویچ پانل

نحوه زیرسازی ساندویچ پانل به چه صورت است؟

زیرسازی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی زیرسازی متفاوتی از ساندویچ پانل دیواری دارند. در این نوع ابتدا به نحوه زیر سازی اجرا شده در ساندویچ پانل توجه می شود و سپس ساندویچ پانل ها بر روی این ساختار شکل گرفته قرار می گیرند. در زیرسازی ساندویچ پانل سقفی باید توجه کنید که در هر متر مربع تنها یک پیچ سرمته از جنس گالوانیزه استفاده شود. در غیر این صورت ایجاد سوراخ باعث عدم نصب مناسب ساندویچ پانل ها خواهد شد.

نکات مهم در زیرسازی این نوع ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل سقفی همانند ساندویچ پانل دیواری نیاز توجه به چند نکته مهم دارد.
– پیچ ها در این نوع زیرسازی مخصوص بوده و باید از نوع واشردار استفاده شود.
– توجه به فاصله دو پانل و همپوشانی هر کدام با یکدیگر
– باید محل مناسبی برای قرار گرفتن آبروها و فلاشینگ ها در نظر گرفته شود.
– بعد از این که پانل های سقفی نصب شدند از پیچ های گالوانیزه بر روی آن ها استفاده شود.
توجه به نکات فوق باعث می شود تا علاوه بر این که زیر سازی ساندویچ پانل ها با دقت بیشتر انجام شود سازه ساخته شده با این متریال نیز از دوام و عمر طولانی تری نسبت به سازه های مشابه برخوردار باشد.

نحوه زیرسازی ساندویچ پانل به چه صورت است؟

ساندویچ پانل تهران

مجموعه کارن پنل به ارائه ساندویچ پانل تهران می پردازد که با دارا بودن کادری مجرب و با تجربه به شما در امر ساخت سازه با ساندویچ پانل از صفر تا صد خدمات ارائه می نماید. از جمله خدمات این شرکت می توان به این موارد اشاره نمود.

  • مشاوره در انتخاب و خرید ساندویچ پانل در اندازه و رنگ دلخواه مشتری
  • زیرسازی ساندویچ پانل و نصب و راه اندازی سازه
  • خدمات پس از فروش و ارائه گارانتی محصولات
  • حمل و نقل سازه های پیش ساخته به محل نصب
  • استفاده از بهترین متریال در تولید
  • عرضه محصولات با مناسب ترین قیمت

برای دریافت قیمت ساندویچ پانل و مشاوره با کارشناسان در این سایت به آدرس این شرکت مراجعه فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *