مراحل نصب ساندویچ پانل کانکس

در تولید کانکس می توان از ساندویچ پانل با متریال های مختلفی استفاده نمود. این پانل ها به دلیل تولید در تنوع وسیع قابل استفاده در انواع کانکس با کاربردهای مختلف هستند. در این مقاله با مراحل نصب ساندویچ پانل در کانکس و نکات مهم در زمان نصب بیشتر آشنا می شوید.

ساندویچ پانل سقفی و دیواری در ساخت کانکس

معمولا پانل ها به دلیل کاربری وسیع در سازه های مختلف از متریال مختلفی تولید می شود. تنوع در لایه های پانل به آن امکان استفاده در سازه های مسکونی، اداری، تجاری و یا صنعتی را می دهد. اما استفاده از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری در کانکس ها از بهترین موارد مصرف این محصول است. ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی در تولید کانکس بر روی اسکلت بندی کانکس نصب می شود و به آن زیبایی و کاربری فوق العاده ای می دهد.

انواع ساندویچ پانل در ساخت کانکس

برای این که با مراحل نصب ساندویچ پانل در کانکس بیشتر آشنا شوید باید از نوع کانکس و کاربری آن اطلاعات کافی داشته باشید. بسته به این که کانکس در چه زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرد می توان از متریال های مختلفی در تولید پانل های آن استفاده نمود. از انواع ساندویچ پانل می توان به پانل های سردخانه ای، پانل های اتاق تمیز، پانل های نر و مادگی، پانل های پیچ مخفی، پانل های ساده و شیاردار و… اشاره نمود.
در تولید هر نوع از این پانل ها نیز از متریال ها و فوم های مختلفی استفاده می شود که باعث افزایش کارایی و بازدهی بیشتر سازه می شود. بسته به این که کانکس ویلایی در چه منطقه نصب و برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد می توان از انواع پانل ها با طرح و رنگ های متنوع آن در ساخت کانکس استفاده نمود. اما به طور کلی لارم به ذکر است که ساندویچ پانل ها در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی در بازار موجود می باشند.

 

مراحل نصب ساندویچ پانل کانکس

اجرای ساندویچ پانل در کانکس

  • نحوه اجرای ساندویچ پانل دیواری با پانل های سقفی در کانکس ها متفاوت است. نوع ساندویچ پانل نیز تاثیر زیادی در نحوه نصب و اجرای آن دارد.
  • نصب ساندویچ پانل های نر و مادگی با استفاده از پیچ های مخصوص انجام شده و درزهای ایجاد شده باید کاملا توسط عایق پوشش داده شود.
  • عرض در کلیه ساندویچ پانل ها در حدود 1.8 متر است. اما طول ساندویچ پانل با نظر مشتری از 2 متر تا 12 متر بسته به طول کانکس قابل تغییر است.
  • انواع فوم مصرفی نیز در هر پانل بسته به محل نصب کانکس و منطقه استفاده از 4 تا 15 سانتی متر قابل تغییر است. برای مناطق سردسیر و یا بسیار گرم بهتر است از ضخامت بیشتر فوم استفاده شود. این ضخامت به عدم تبادل حرارتی در کانکس کمک می کند.
  • از مراحل نصب ساندویچ پانل در کانکس می توان به عایق نمودن کلیه سطوح بعد از نصب پانل ها نیز اشاره نمود. این کار مانع از هدر رفت انرژی در کانکس فروشگاهی و … می شود.

نصب ساندویچ پانل سقفی در کانکس های مختلف

ساندویچ پانل سقفی با دارا بودن طرح ویژه بدون هیچ گونه نفوذ رطوبت به داخل کانکس همراه بوده و پانل ها به خوبی یک دیگر را هم پوشانی می نمایند. برای ایجاد یک سازه بدون امکان نفوذ هیچ گونه رطوبت به داخل باید بعد از مراحل نصب ساندویچ پانل در کانکس از چسب سیلیکون و نوار چسب با یک طرف چسب برای درزبندی پانل ها استفاده نمود. توجه نمایید که در نصب ساندویچ پانل های سقفی در کانکس باید حتما از فلاشینگ و آبرو نیز استفاده شود. این قطعات در هدایت آب باران و برف به سمت خارج کانکس نقش مهمی دارند.

 

مراحل نصب ساندویچ پانل کانکس

نکات مهم در نصب و اجرای ساندویچ پانل در کانکس

  • در مراحل نصب ساندویچ پانل در کانکس باید ابتدا یک قاب با زاویه 90 درجه ساخته شود که پانل ها در این قاب قرار بگیرند.
  • نصب پانل ها در کنار یکدیگر و درزبندی آن توسط فوم پلی اورتان یا چسب سیلیکون به عدم نفوذ رطوبت به داخل سازه کمک می کند.
  • برای مهار پانل ها در داخل سازه باید از نبشی استفاده شود. این نبشی ها در داخل به کمک جوش به پانل ها متصل می شود.
  • در مراحل نصب ساندویچ پانل در کانکس در مناطق مختلف باید حتما به اقلیم منطقه توجه نمود. بسته به اقلیم درصد شیب پانل های سقفی متفاوت است.
  • اتصال پانل ها به یکدیگر توسط پیچ های سرمته دار و مخصوص با واشر صورت گرفته و مانع از نفوذ رطوبت از سوراخ های پیچ می شود.
  • فلاشینگ ها باید به ناودان متصل شوند و آب ها را به زمین یا فاضلاب منتقل نمایند.

توجه نمایید که مراحل نصب ساندویچ پانل در کانکس باید حتما توسط متخصصین این کار صورت گیرد. برای انجام نصب و اجرای ساندویچ پانل به صورت کاملا تخصصی به سایت کارن پنل مراجعه و از کارشناسان در این سایت کمک بگیرید. شما می توانید برای سفارش انواع ساندویچ پانل تهران و شهرستان و دریافت لیست قیمت ساندویچ پانل با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *