دیوار پیش ساخته

دیوار پیش ساخته از جدیدترین مصالح ساختمانی می باشد که در ساخت و ساز جایگزین دیوار سنتی شده است شاید جالب باشد که بدانید قدمت دیوار پیش ساخته مربوط می شود به رم باستان اما این نوع دیوار در صنعت ساختمان سازی کشور نوپا می باشد . مهمترین مزیت دیوارهای پیش ساخته این است که سرعت ساخت و ساز را افزایش می دهد. دیوار پیش ساخته دارای انواع گوناگونی است که عبارتند از: ساندویچ پانل، دیوار پیش ساخته بتنی، دیوار پیش ساخته گچی و… در این مقاله به بررسی انواع دیوارهای پیش ساخته می پردازیم.

انواع دیوار پیش ساخته

دیوار های پیش ساخته دارای انواع مختلف هستند که هر کدام از آن ها دارای کاربرد های متنوعی بوده و هر کدام از مشتریان نسبت به نیاز خود آن ها خریداری کرده و استفاده میکنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما با انواع دیوار پیش ساخته آشنا کنیم؛

انواع عایق پلی یورتان

دیوار پیش ساخته گچی

دیوار پیش ساخته گچی یکی از انواع  دیوارهای پیش ساخته است که امروزه در ساختمان سازی کاربرد زیادی زیادی دارد. نحوه ساخت این نوع دیوار پیش ساخته به این شکل است که گچ مرطوب را در ورقه های مخصوص ساخت دیوار پیش ساخته ریخته و صفحه های بزرگی از گچ تشکیل می شود. بعد از این مرحله صفحه های گچی بزرگ به وسیله میخ به چهارچوب فلزی یا چوبی وصل و دیوار پیش ساخته گچی شکل می گیرد. در دیوار پیش ساختار گچی استفاده از رزین ها برای اتصال پنل ها باعث افزایش مقاومت و استحکام و ایجاد سطح صاف می شود.

از ویزگی های کاربردی دیوارهای پیش ساخته مقاومت بالا در برابر آتش است. زمانیکه از دیوارهای پیش ساخته گچی در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود، برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت باید از سرامیک، کاشی و مصالح ضد آب برای چسباندن بر روی دیوار پیش ساخته مورد استفاده قرار گرفت. دیوار پیش ساخته گچی در دو نوع توپر و توخالی تولید می شود. این دو نوع دیوار پیش ساخته گچی در صنعت ساختمانی کاربرد زیادی دارد. همچنین پنل های گچی توخالی به دلیل مقاومت کم در ساختمان سازی برای جداسازی فضای داخلی در ساختمان استفاده می شود.

166314649414

دیوار پیش ساخته سبک

دیوار پیش ساخته سبک به دلیل وزن کم و سبک بودن در ساخت دیوارهای پیش ساخته برای اماکن مختلف کاربرد زیادی دارند. یکی از پرکاربردترین نوع دیوار پیش ساخته سبک، دیوار پیش ساخته یونولیتی است که از شبکه های فلزی و فوم پلی استایرن ساخته می شود. از ویژگی های این نوع دیوار پیش ساخته  ضد آب بودن آن است. بنابراین استفاده از دیوار پیش ساخته سبک یونولیتی برای جلوگیری از رشد قارچ در مناطق مرطوب بهترین انتخاب است. دیوارهای پیش ساخته علاوه بر سبک سازی ساختمان به عنوان عایق صوتی و حرارتی با اضافه کردن پلاستوفوم به بدنه دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های دیوار پیش ساخته سبک شامل موارد ذیل است:

  • سرعت بالا در ساخت و اجرا
  • مقرون به صرفه بودن
  • دارای طرح های متنوع
  • سبک و انعطاف پذیری
  • قابل انقباض و انبساط
  • سازگار با محیط زیست
  • عایق حرارتی و صوتی
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی

انواع ورق فایبرگلاس

دیوار پیش ساخته کناف

دیوار پیش ساخته کناف نوعی از دیوار پیش ساخته برای تفکیک فضای داخلی ساختمان ها در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. اجرای دیوار پیش ساخته کناف شامل دو روش سیستم سازه ای و بدون سیستم سازه ای است. همچنین از این نوع دیوار پیش ساخته برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین مزایای دیوار پیش ساخته کناف شامل قابلیت تعمیر، نصب راحت، سرعت در اجرای نصب دیوار، به صرفه بودن است.

معرفی دیوار گچی و بتنی

مصالح مورد نیاز برای ساخت این نوع دیوار عبارتند از: آب، الیاف و گچ

گچی که برای ساخت دیوار انتخاب می شود دارای دانه های ریزتر از گچ معمولی است.

نحوه ی ساخت دیوار پیش ساخته که به نام کانکس نیز شناخته میشود گچی به این شکل است که در ابتدا دو عدد پنل گچی را به شکل کام و زبانه بهم اتصال می دهند و برای چسبندگی بهتر پنل های گچی از ملات بین دو پنل استفاده می شود. این نوع دیوار برای جداسازی فضا استفاده می شود و از نوع دیوار های غیر باربر هستند. انواع دیوارهای گچی عبارتند از: گچی توپر، گچی سوراخ دار و… هر کدام از انواع دیوارهای گچی برای یک کاربرد خاص مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال دیوار گچی سوراخ دار برای کاهش وزن ساختمان به کار می رود.

مواد اصلی مورد استفاده برای ساخت دیوار پیش ساخته بتنی عبارتند از: سیمان، آب و میلگرد

این نوع دیوار ها با هزینه ناچیزی قابل نصب می باشند از آن جایی که هر دو طرف آن به صورت نما می باشند به عنوان نمای ساختمان هم از این نوع دیوار استفاده می شود.

دیوار پیش ساخته 3

دیوار ساندویچ پانل

دیوار های ساندویچ پانل از دو لایه ورق آلوزینک و گالوانیزه ساخته شده اند و بین آن ها از یک لایه ورق عایق که از جنس فوم ساخته شده است قرار گرفته می شود و در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می باشند. دیوارهای ساندویچ پانل عموما به عنوان دیوارهای عایق مورد استفاده قرار می گیرند. مزایای دیوارهای ساندویچ پانل تهران عبارتند از: کاهش وزن ساختمان، سرعت بالا به هنگام نصب و اجرای ساندویچ پانل، صرفه جویی در هزینه ها، استحکام در برابر زلزله و… موارد بسیاری در تعیین قیمت ساندویچ پانل موثر می باشد که عبارتند از ابعاد ، کیفیت مصالح و نوع کاربرد آن.

دیوار پیش ساخته چوبی ،کنفی و تری دی پنل

دیوار کناف برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای اجرای دیوار کناف از دو روش سازه ای و غیر سازه ای استفاده می شود این نوع دیوارها عایق های خوب حرارتی و صوتی می باشند از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند و با طبیعت هم سازگار می باشند.

دیوارهای چوبی بیشتر برای ساخت ساختمان های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از دیوارها بسیار سبک هستند و گاهی اوقات از این نوع دیوارها فقط برای دکوراسیون داخلی فضا استفاده می شود.

دیوارهای تری دی پنل از شبکه ی فلزی تشکیل شده اند و فومی که در بین آن ها استفاده می شود از جنس یونولیت می باشد. این نوع از دیوارها را معمولا در مناطق مرطوب استفاده می کنند و شبکه فلزی به کار رفته در آن را از جنس گالوانیزه قرار می دهند. نحوه ی اتصال دیوار به فونداسیون به وسیله ی آرماتور بندی می باشد.

دیوار پیش ساخته 2

نحوه نصب و اجرای دیوار پیش ساخته

برای نصب و اجرای دیوار به یکسری از ابزارات مخصوص و نیروی متخصص نیاز می باشد پس از آماده سازی ابزارات ساختمان سازی شروع به اجرای دیوار پیش ساخته می کنند.

در مرحله ی اول باید چسب مورد استفاده برای اجرای دیوار را آماده کرد. پس از ترکیب پودر چسب و آب نوبت نوار لرزه گیر می باشد. سپس نوبت نصب پنل ها می باشد و شاخه های آن را برای اتصال بهتر به دیوار نصب می کنند . برای نصب پنل ها به چهارچوب در از درزگیر و نبشی استفاده می شود. در انتها با استفاده از نوار کلیه ی قسمت ها را درزگیری می کنند و با بتن حفره ها را پر می کنند.

قیمت تمام شده نصب و اجرای انواع دیوار

همان طور که گفته شد قیمت دیوار های پیش ساخته به نوع کاربری آن به عنوان مثال کاربرد در سالن اجتماعات، کاربرد در سوله ها، کاربرد در کارخانه ها و… همچنین به کیفیت مصالح مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد. امروزه دیوارهای پیش ساخته با قیمت های بسیار کمتری نسبت به دیوارهای آجری در کارخانه تولید می شوند و با حداقل قیمت در اختیار سازندگان ساختمان ها قرار می گیرد و قیمت تمام شده ی ساختمان بسیار کاهش می یابد. یکی از نکات مثبت ساخت ساختمان با دیوار پیش ساخته این است که وزن ساختمان بسیار کاهش پیدا می کند از این رو مقاومت ساختمان در مقابل زلزله بسیار افزایش پیدا می کند و از طرفی استفاده از این دیوارها باعث افزایش سرعت ساخت و ساز می شود.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، خرید و نصب انواع دیوار پیش ساخته، ساندویچ پانل و … با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره ۷۲۴۵۴ در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *