the wall sandwich panel min

ساندویچ پانل یکی از مصالح بسیار پرکاربرد امروزی به شمار می رود و به عنوان جایگزین مصالح سنتی شناخته می شود. در واقع وزن سبک در کنار نصب آسان باعث می شود تا کاربران از این محصول بتوانند به سادگی استفاده داشته باشند.
ساندویچ پانل به عنوان یک سازه چند لایه شناخته می شود. هر لایه در این سازه می تواند ویژگی های خاص مکانیکی و فیزیکی داشته باشد. این مقاله به طور مشخص در زمینه وزن ورق های ساندویچ پانل در انواع مختلف اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد. پیش از آن، بیشتر با ساندویچ پانل و کاربردهای آن با شما صحبت خواهیم داشت. این محصول در مکان هایی همچون:

  • صنایع برودتی
  • دفاتر کارگاهی
  • سرویس بهداشتی
  • درمانگاه های پیش ساخته
  • سوله ها
  • ساخت انواع کانکس چ
  • و…

را می توان از مهم ترین مواردی دانست که در آن ها از ساندویچ پانل دیواری و مدل های دیگر استفاده می شود. در واقع مقاومت بسیار بالای این محصول در برابر پوسیدگی و استحکام مناسب در کنار مواردی همچون تنوع در طرح و رنگ، وزن سبک، قابلیت استفاده در تمامی محیط ها و اقلیم های جغرافیایی، جابجایی بسیار ساده و قابلیت بازیافت را می توان از مهم ترین دلایلی دانست که ساندویچ پانل را به عنوان مصالحی بسیار مناسب و جایگزین مصالح قدیمی کرده است.

انواع sandwich panel

ساندویچ پانل ها به طور کلی با استفاده از پلی یورتان و پشم سنگ تولید می شوند که در این خصوص در ادامه توضیحات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع ساندویچ پانل از نظر وزن

ساندویچ پانل پلی یورتان

یکی از انواع این محصول که امروزه در بازار عرضه می شود و شما قادر به انتخاب و خرید آن می باشید، محصولات پلی یورتان می باشد. در واقع عایق بندی صوتی بسیار مناسب در کنار مقاومت بالا در عین وزن کم باعث می شود تا بسیاری از کاربران این سری از ساندویچ پانل را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.در نظر داشته باشید که مقاومت این سری از محصولات در برابر رطوبت و وزن بسیار بالاتر می باشد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

در تولید ساندویچ پانل پشم سنگ ها از سنگ های آذرین نوع بازالت استفاده می شود. ضد حریق بودن این سری از ساندویچ پانل ها یکی از مهم ترین ویژگی های این محصولات شناخته می شود.
همچنین عایق بندی مناسب گرمایی باعث می شود که بیشتر صنایع برودتی در تولید محصولات خود از ساندویچ پانل های پشم سنگ استفاده کنند. انتخاب نوع محصول بسته به نوع نیاز شما انجام می شود و پیش از اجرای ساندویچ پانل، بر اساس تمامی اطلاعات سازه، بهترین نمونه محصول انتخاب می شود.

وزن انواع ورق های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها همچنین بر اساس نوع کاربرد دسته بندی می شوند و در دو دسته دیواری و سقفی قرار می گیرند که در این خصوص در ادامه توضیحات بیشتری را راجب مشخصات جزیی و وزن آن ها در اختیار شما قرار می دهیم.

مقایسه ورق های ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل های دیواری

ساندویچ پانل ها در مدل دیواری به ورق هایی گفته می شود که در میان لایه های آن فوم تزریق می شود. در واقع از این سری محصولات می توان برای پوشش دادن دیوارها در محیط های مختلف استفاده شود. در نظر داشته باشید که ساخت کانکس ها و یا در محیط های کارخانجات صنعتی از مهم ترین محیط هایی است که از این محصول استفاده می کنند.

برای ساخت مقاوم و همچنین کاربردی این محصول در لایه های میانی ساندویچ پانل دیواری از فوم های پلی یورتان استفاده می شود. از دیگر متریال مورد استفاده در این سری محصولات را می توان پلی استایرن و فوم XPS دانست. مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت در کنار عایق بندی بسیار مناسب را می توان از دیگر ویژگی های این محصول دانست.

وزن هر کدام از ورق های ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

  1. وزن هر ورق های که 4 سانتی متر ضخامت و 93 سانتی متر عرض مفید داشته باشد، در حدود 9750 گرم می باشد.
  2. وزن هر ورق های دیواری که 5 سانتی متر ضخامت و 93 سانتی متر عرض مفید داشته باشد، در حدود 9950 گرم می باشد.

وزن ساندویچ پانل های سقفی

ساندویچ پانل های سقفی را می توان تا حد بسیار زیادی شبیه به نوع دیواری آن دانست. این در حالی است که این سری از محصولات با وزنی بیشتر در بازار عرضه می شوند و همچنین به دلیل نوع ساختاری که دارند می توانند ضریب حرارتی پایین تری داشته باشند.

وزن ساندویچ پانل در مدل های مختلفپس می توان گفت با توجه به نوع اقلیم در شهر تهران می تواند راهکار مناسبی برای صرفه جویی و همچنین جلوگیری از هدر رفت انرژی باشد. در لایه بیرونی ساندویچ پانل سقفی از آلوزینک و گالوانیزه استفاده می شود و فوم پلی یورتان یا پشم سنگ در این سری از محصولات می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وزن هر کدام از ورق های ساندویچ پانل سقفی چقدر است؟

  1. وزن هر ورق های سقفی که 4 سانتی متر ضخامت و 1 متر عرض مفید داشته باشد، در حدود 11390 گرم می باشد.
  2. وزن هر ورق های سقفی که 5 سانتی متر ضخامت و 1 متر عرض مفید داشته باشد، در حدود 11690 گرم می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به تمامی توضیحات بیان شده به این نتیجه می رسیم که ساندویچ پانل های سقفی نسبت به محصولات دیواری با وزن بیشتری در بازار عرضه می شوند و شما می توانید این محصول را مورد استفاده قرار دهید. و این محصولات در انواع مختلف بهترین راه برای ساخت یک اتاق با کمترین هزینه می‌توانند باشند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *