ساندویچ پانل ضد اسید

از انواع پانل‌های ساندویچی می‌توان به ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل ضد اسید و ساندویچ پانل دیواری اشاره نمود که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ساندویچ پانل ضد اسید بپردازیم. پس اگر شما هم قصد خرید ساندویچ پانل ضد اسید را دارید، حتما ادامه مقاله را دنبال کنید تا با ساختار ساندویچ پانل ضد اسید، ویژگی‌های آن، قیمت و مزایای استفاده از ساندویچ پانل آشنا شوید.

ساندویچ پانل ضد اسید چیست؟

ساختار ساندویچ پانل‌های ضد اسید نیز مانند انواع دیگر آن سه لایه‌ای می‌باشد. این نوع از ساندویچ پانل‌ها بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی شده‌اند و به علت ویژگی‌هایی از جمله مقاوم بودن در برابر حریق و آتش سوزی در صنایع رنگ، اسیدی و شیمیایی نیز کاربرد دارند. در لایه بیرونی این پانل‌ها به جای ورق گالوانیزه از ورق فایبرگلاس یا ایرانیت فایبرگلاس استفاده می‌شود، چراکه ورق‌های فایبرگلاس به علت دارا بودن مواد شیمیایی در ساختار خود، خاصیت ضد اسیدی را فراهم کرده و مقاومت آن‌ها را در برابر مواد شیمیایی افزایش می‌دهد. لایه میانی این نوع ساندویچ پانل از فوم پلی یورتان می‌باشد که در برابر برودت و حرارت مقاومت خوبی را ایجاد می‌کند.

همچنین در برخی موارد از ترکیبات هالوژنه یا پشم شیشه نیز برای عایق‌بندی این ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود که به افزایش مقاومت لایه کمک می‌کند.

 

پانل ضد اسید

ویژگی‌ پانل‌های ضد اسید

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی ساندویچ پانل‌های ضد اسید، مقاومت آن‌ها در برابر آتش سوزی می‌باشد. در زیر دیگر ویژگی‌های ساندویچ پانل‌های ضد اسید را آورده‌ایم:

  • دارای وزنی سبک بوده و نصب آن آسان و سریع می‌باشد.
  • در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شود.
  • در برابر برودت و حرارت مقاوم است.
  • با هر اقلیمی سازگار بوده و قابل استفاده در هر آب و هوایی می‌باشد.
  • طول عمری بالایی دارد.
  • در برابر خوردگی، زلزله، رانش زمین، طوفان‌های شدید و ضربه بسیار مقاوم می‌باشد.

کاربرد

ساندویچ پانل ضد اسید می‌تواند در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی ساخته شود و برای پوشش دیوار و سقف ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌بر آن، از این نوع ساندویچ پانل‌ها می‌توان در کارگاه‌های صنعتی، صنایع نفت و پتروشیمی نیز استفاده کرد. در کارگاه‌های صنعتی به علت استفاده از مواد شیمیایی در تولید، باید نکات ایمنی به منظور حفظ سلامت کارکنان رعایت شود که به همین دلیل استفاده از ساندویچ پانل‌های ضد اسید توصیه می‌شود.

همچنین در بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل و مکان‌های آزمایشگاهی که بیشتر با مواد شیمیایی و اسیدی کار می‌کنند، هم می‌توان از ساندویچ پانل ضد اسید برای ایمن سازی محیط و ایجاد مقاومت در برابر هرگونه انفجار و آتش سوزی استفاده کرد. از دیگرکاربردهای ساندویچ پانل ضد اسید، می‌توان به پوشش اتاق‌های تمیز اشاره کرد. در اتاق‌های تمیز یا کلین روم‌ها از محلول‌ها، اسیدها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود که امکان بروز هرگونه انفجار وجود دارد، در نتیجه استفاده از ساندویچ پانل‌های ضد اسید در این محیط‌ها منجر به افزایش ایمنی محیط و حفظ خواص فیزیکی فوم می‌شود، چرا که فوم نباید از خود گاز و دود منتشر کند.

ارتباط ساندویچ پانل فایبرگلاس در ساندویچ پانل ضد اسید

ساندویچ پانل‌های ضد اسید نوعی خاص از ساندویچ پانل‌ها هستند که برای استفاده در محیط‌های خورنده و اسیدی طراحی شده‌اند. در این نوع ساندویچ پانل‌ها، به جای ورق‌های فلزی معمول، از ورق‌های فایبرگلاس استفاده می‌شود.

چرا فایبرگلاس؟

فایبرگلاس به دلیل خاصیت ضد اسیدی و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، انتخابی ایده‌آل برای ساندویچ پانل‌های ضد اسید است. این ورق‌ها در برابر طیف وسیعی از اسیدها، قلیاها و مواد شیمیایی دیگر مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند. استفاده از ساندویچ پانل فایبرگلاس در ساندویچ پانل ضد اسید مزایای متعددی را به همراه دارد. این مزایا شامل مقاومت بالا در برابر خوردگی، وزن سبک، عایق حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر آتش و تنوع در رنگ و طرح می‌شود. به همین دلیل، ساندویچ پانل‌های ضد اسید در طیف وسیعی از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل ضد اسید دیواری و سقفی

در ساندویچ پانل‌ دیواری آلوزینک نیز می‌توان از ساندویچ پانل ضد اسید استفاده کرد که در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند. ساندویچ پانل ضد اسید دیواری در ضخامت‌های مختلف و استاندارد ساخته می‌شود که در اتاق‌های کارگاهی، سوله‌های صنعت و معدن، انبارها و سازه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل ضد اسید سقفی برای پوشش سقف سازه‌ها استفاده می‌شوند که ساخت آن‌ها نسبت به ساندویچ پانل‎های دیواری به دلیل کاربری گوناگون، متفاوت است.

قیمت پانل ضد اسید

ساندویچ پانل ضد اسید در طرح‌ها و کیفیت‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. همچنین نوع مصالح به کار رفته، نوع عایق هسته ساندویچ پانل و ضخامت ساندویچ پانل در قیمت نهایی ساندویچ پانل تاثیر گذار می‌باشد. قیمت ساندویچ پانل بر اساس متر مربع بیان می‌شود، بنابراین باید به ابعاد آن نیز توجه کنید چرا که ابعاد ساندویچ پانل‌ها به درخواست مشتری می‌باشد. جهت اطلاع دقیق از قیمت ساندویچ پانل های ضد اسید به صفحه قیمت ساندویچ پانل مراجعه فرمایید.

برای خرید ساندویچ پانل‌های دیواری یا سقفی معمولا متراژ بالایی را سفارش می‌دهند، اگر شما قصد صرفه جویی در خرید ساندویچ پانل ضد اسید را دارید می‌توانید بدون کم کردن از ضخامت یا ابعاد پانل، پوشش اورلب بخرید.

 

جهت مشاوره رایگان درباره خرید و اجرای ساندویچ پانل می توانید با همکاران ما در واحد پشتیبانی از طریق شماره ۷۲۴۵۴ ارتباط برقر کنید.