چرا سقف عرشه فولادی به شکل ذوزنقه است؟

چرا سقف عرشه فولادی به شکل ذوزنقه است؟، در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما 0 تا 100 ورق و سقف های عرشه فولادی را توضیح دهیم. همچنین اگر که به دنبال اطلاعات بیشتری هستید می‌توانید با پشتیبانی ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

سقف عرشه فولادی چیست؟

 عرشه فولادی به شکل ذوزنقه

همانطور که در مقاله های پیشین نیز توضیح دادیم یکی از اصلی‌ترین استفاده‌ها‌ی ورق فولادی گالوانیزه برای ساخت عرشه فولادی  به شکل ذوزنقه می‌باشد. برای ساخت این عرش‌ها از ورق‌هایی با ضخامت ۰٫۸ تا ۱٫۱۵ میلی‌متر استفاده می‌شود که به وسیله دستگاه Roll Forming به روش‌های بخصوصی مثل نورد سرد به حالت موجدار شکل‌دهی شده‌اند. شکل دهی این ورق‌ها به صورتی است که در مقطع ورق حاصل هر موج به شکل یک ذوزنقه دیده می‌شود. برای اتصال عرشه فولادی از موارد خاصی مثل گل میخ و یا همان برش گیرها استفاده می‌کنند. این برش گیر‌ها قطر حدودی 20 میلی متری دارند و البته ارتفاع آن‌ها با توجه به شکل ورق فولادی متغیر می‌باشد. همچنین یکی از نکات قابل توجه این است که حداقل ارتفاع گل میخ بعد از نصب که از بالای ورق ذوزنقه‌ای اندازه‌گیری می‌شود نباید از ۴۰ میلی‌متر کمتر باشد.

چرا ورق گالوانیزه ذوزنقه شکل است؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید به مواد به کار رفته در ساخت این ورق بیشتر بپردازیم و عمق آن را بررسی کنیم. موادی که لایه سطحی ورق ذوزنقه مورد استفاده قرار می‌گیرند با نامultra-weather شناخته می‌شوند. علت اصلی استفاده از این نوع ماده برای منظور جلوگیری از تأثیرگذاری اشعه ماوراء بنفش و همچنین کاهش ضریب هدایت گرما می‌باشد. یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، این است که ورق های گالوانیزه ذوزنقه از مواد بادوام و پرکیفیت ساخته شده که اجازه می دهند، سطوح بزرگ را با هزینه مقرون به صرفه بپوشاند. ما در تیم مجرب خود تمام سعی خود را داریم تا با ارائه‌ی بهترین کیفیت همراه با قیمتی معقول رضایت مشتری را بدست آوریم. اگر که شما نیز به خرید ساندویچ علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما اقدام به خرید کنید.

ابعاد ورق سقف عرشه فولادی

ورق‌های عرشه فولادی، گویی ذوزنقه‌های فلزی رقصان این ورق‌ها با ابعاد و تنوع خود، دنیای جدیدی در صنعت ساختمان خلق کرده‌اند. در این مقاله، به معرفی ابعاد ورق‌های عرشه فولادی می پردازیم و با زوایای مختلف آن آشنا می‌شویم.

عرض ورق‌های عرشه فولادی:

عرض ورق‌های عرشه فولادی به طور معمول 1.25 متر است.

ضخامت ورق‌های عرشه فولادی:

ضخامت این ورق‌ها بین 0.7 تا 1.2 میلی‌متر متغیر است.

ارتفاع ورق‌های عرشه فولادی:

ارتفاع ذوزنقه‌ها در ورق‌های عرشه فولادی، از 50 تا 115 میلی‌متر متغیر است.

طول ورق‌های عرشه فولادی:

طول ورق‌ها بنا به سفارش مشتری و حداکثر تا 15 متر قابل تولید است.

نکاتی در مورد ابعاد:

  • عرض مفید ورق‌های عرشه فولادی: عرض مفید ورق، عرضی است که پس از فرم دهی و درگیری با تیرچه‌ها باقی می‌ماند. این عرض معمولا بین 93 تا 100 سانتی‌متر است.
  • گام ورق‌های عرشه فولادی: فاصله بین دو تاج ذوزنقه‌ها را گام می‌گویند. گام‌های رایج در ورق‌های عرشه فولادی 30 و 60 سانتی‌متر هستند.
  • نوع ورق ورق‌های عرشه فولادی: ورق‌های عرشه فولادی در دو نوع سقف (Roof Deck) و کف (Floor Deck) تولید می‌شوند.

ابعاد ورق‌های عرشه فولادی، دنیای پیچیده‌ای دارد که انتخاب صحیح آن، نیازمند دانش و تجربه است. برای انتخاب ابعاد مناسب، حتماً با مهندس سازه یا متخصصان این حوزه مشورت کنید.

مزایای سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی دارای مزایای مختلفی است که باعث شده برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. در این بخش به ذکر چند مزیت اصلی آن ‌می‌پردازیم.

  • امکان بتن ریزی همزمان برای طبقات مختلف
  • برای نگهداری و دپو فضای کمی لازم دارد
  • راحتی بیشتر در دسترسی به تأسیسات
  • کاهش لرزش ساختمان
  • کاهش انتقال صدا و عایق بودن
  • سرعت اجرا و نصب این نوع سقف 11 برابر دیگر همنوعان خود می‌باشد که صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • صرفه جویی در مصرف بتن که باعث کاهش نیاز به این ماد تا 10 الی 15 درصد می‌شود
  • خطاهای ناشی از فعالیت و عملکرد انسانی کاهش پیدا می‌کند، چرا که بیشتر روش به صورت صنعتی انجام می‌شود
  • داشتن مقاومت بسیار خوب در برابر حوادث طبیعی مثل آتش و زلزله
  • کاهش خطای انسانی و مشکلات همراه با آن

عکس شکل ذوزنقه  ورقه های فولادی به شکل ذوزنقه

نکات مهم سقف عرشه فولادی

هر محصول علاوه بر داشتن مزایایی حتما مواردی را شامل می شود که برای استفاده های خاص ممکن است مناسب نباشد پس بهتر است از مهم‌ترین نکات آن مطلع باشیم:

  • مقدار بسیار کمی خوردگی فلز در آن دیده می‌شود.
  • تمام جوش‌هایی که انجام می‌شود باید تحت نظر ناظر باشد.
  • اگر که به فکر استفاده از این محصول در اسکلت های بتنی هستید، باید موارد خاصی را رعایت کنید.
  • با وجود اینکه این سقف با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی ساخته شده اما با توجه به دیگر سازه‌ها دارای لرزش بیشتری می‌باشد.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد ذکر شده لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشیم. اگر که شما نیز به خرید ساندویچ پانل علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما اقدام به خرید کنید. همچنین اگر که به دنبال اطلاعات بیشتری هستید می‌توانید با پشتیبانی ما ارتباط برقرار کرده و درباره‌ی موضوعات مختلفی مانند ساندویچ پانل، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری و …. سوالات خود را مطرح کنید.

ما در مجموعه کارن پانل تمام سعی خود را داریم تا با ارائه‌ی بهترین کیفیت همراه با قیمتی معقول در زمینه قیمت ساندویچ پانل و اجرای ساندویچ پانل رضایت شما مشتریان عزیز را بدست آوریم. همچنین می توانید از طریق شماره 72454 با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.