اجرای ساندویچ پانل

نصب و اجرای ساندویچ پانل امروزه می تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد چرا که قطعات این پانل ها معمولا جدا از هم است و به همین علت نصب کردن درست آنها می تواند باعث زیباتر شدن و طول عمر هرچه بیشتر سازه های شما شود.
یکی از مهمترین مزایای نصب درست انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری، این است که ایمنی سازه های شما را نیز افزایش می دهد و به همین علت است که امروزه افراد زیادی به دنبال تیم مجرب برای نحوه درست نصب آن می‌باشند.
ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل صحبت کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به این موضوع می باشید با ما در این مطلب همراه باشید.

مرحله زیرسازی پانل ها

مرحله زیرسازی پانل ها

در اولین مرحله برای نصب ساندویچ پانل شما باید سعی کنید که زیرسازی های لازم را انجام دهید، در این مرحله متخصصینی که اقدام به نصب پانل های شما می‌کنند باید ابعاد محیط را اندازه گیری کنند و متناسب با آن پروفیل های مورد نیاز را به یکدیگر متصل کنند، جوشکاری پروفیل ها در این مرحله انجام می‌شود.
یکی از نکات بسیار مهمی که در این مرحله برای اجرای عایق باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که ابعاد محیط را به درستی اندازه گیری کنید تا با جوشکاری درست در زمان نصب کردن و قرار دادن ساندویچ های پانل در جای خود با مشکل رو به رو نشوید.
در تمامی این مراحل بهتر است که شما از یک تیم حرفه ای و متخصص در این حوزه کمک بگیرید، بدین منظور می‌توانید با کارشناسان ما در کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

 

نصب و اجرای سقف ساندویچ پانل در مدل های مختلف

بعد از آن که پروفیل ها به درستی در جای خود قرار نصب شده و جوشکاری شدند شما باید عایق هایی را که خریداری کرده‌اید بر روی آن‌ها نصب کنید، یکی از نکات بسیار مهم در این مرحله این است که جاگذاری بستگی به نوع پانلی که مورد استفاده قرار می‌دهید دارد و به همین علت است که شما نیازمند یک تیم متخصص هستید چرا که معمولا افراد مبتدی در این زمینه اشتباهاتی را انجام می‌دهند.

یکی از مزایای عمده ساندویچ پانل در قیاس با سایر دیواره های عایق نصب راحت آن است. ای پانل ها با هدف های متمایز و در سایز های متنوعی قابل تولید می باشند. افزون براین نصب و اجرای دیواره های آن به راحتی راه اندازی یک دیوار کاذب است و رول پلاک مقدور است.

جهت نصب این پانل ها ابزار های اضافی هم بکار برده می شود. به عنوان مثال راه اندازی دیواره ها به وسیله نبشی یا کرو انجام می گیرد. نبشی ها را می توان هم در داخل هم خارج از اتاق راه اندازی و نصب کرد؛ اما کرو را فقط در قسمت بیرونی اتاق می توان بکار برد. برای پیشگیری از نشت و عایق بندی کامل می توان گوشه های کروی بکار برد.
جوینت ها هم از دیگر تجهیزات نصب و اجرای این پانل ها می باشند. چنانچه تمایل دارید چند دیواره را در مجاور هم قرار دهید بایستی از جوینت استفاده کرد.

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل دیواری و سقفی خود دارای انواع مختلفی هستند که در نتیجه برای نحوه نصب و اجرای هر کدام نیز راهکار متفاوتی وجود خواهد داشت.
متناسب با قطع پانلی که مورد استفاده قرار داده اید شما نیازمند تهیه تعدادی پیچ های سرمته دار هستید تا بتوانید پانل ها را به خوبی در جای خود قرار دهید، امروزه تعداد استاندارد برای این پیچ ها سه عدد در هر متر مربع  می باشد. شما می‌توانید قبل از محکم کردن پیچ ها از اسپری های پلی اورتان استفاده کنید تا به خوبی پانل های خود را آب بندی کنید.

اجرای ساندویچ پانل سقفی

یکی از نکات مهم برای نصب و نحوه اجرای ساندویچ پانل سقفی این است که حتما به فاصله تکیه گاه های سقف و همین طور سایر اجزای به کار رفته در سقف ساختمان دقت کافی داشته باشید.
در واقع زیرسازی های لازم باید متناسب با این فواصل اجرا شوند تا پانل های سقفی را بتوان با بالاترین کیفیت ممکن نصب کرد. همچنین در مرحله‌ی بعد ساندویچ پانل‌ها روی پرلین های موجود در سقف قرار گرفته و به ازای هر متر مربع باید یک پیچ سرمته گالوانیزه استفاده شود.

نکته مهم دیگری که درباره این موضوع وجود دارد این است که در زمان نصب ساندویچ پانل سقفی حتما دقت کنید که پانل ها را به صورت اورلپ بر روی یکدیگر قرار دهید تا هر قطعه بر روی قطعه دیگر قرار گیرد. این کار باعث می شود تا از نفوذ آب به سقف جلوگیری شود و همینطور باعث آب بندی بهتر پانل های سقفی نیز خواهد شد.

در مرحله آخر بهتر است جهت زیباسازی و درزگیری ساختمان از ورق فلاشینگ و ورق آبرو استفاده شود.

اجرای ساندویچ پانل دیواری

اجرای ساندویچ پانل دیواری

برای نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری نیز شما اول باید زیرسازی های لازم را انجام دهید و سپس اقدام به نصب کنید، برای پیاده سازی این زیرسازی ها به چند نکته باید دقت داشته باشید، به عنوان اولین نکته حتما فاصله بین ستون هایی که در ساختمان وجود دارند را مد نظر داشته باشید و متناسب با این فاصله زیرسازی های لازم را انجام دهید.
نکته دوم این است که ارتفاع پانل ها و همینطور جهت وزش باد را نیز برای زیرسازی ها مد نظر خود قرار دهید، شما بسته به شرایط مختلف می‌توانید هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی اقدام به نصب ساندویچ پانل دیواری کنید که انتخاب میان این دو باید توسط یک متخصص انجام شود.

نصب ساندویچ پانل دیواری با زیرسازی فلزی

برای این کار لازم است که شبکه ای فلزی از پروفیل های آهنی به طور مخالف با نصب ساندویچ پانل بر روی زمین اجرا شود. طریقه نصب و اجرای پانل دیواری در این روش که برای نمای بیرونی سازه ها یا سرویس های بهداشتی بیشتر مناسب است با این روش بسیار مستحکم تر خواهد بود.
در این روش اتصال پانل ها با پروفیل ها با پیچ های سرمته ای انجام می شود و مقاومت سازه نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت. توجه نمایید که حتما در مناطق پر باران حتما ساندویچ پانل ها به صورت افقی نصب شوند. با این کار امکان نفوذ رطوبت به داخل سازه تقریبا صفر است.

نصب ساندویچ پانل دیواری بدون زیرسازی فلزی

در بعضی از مواقع از پانل ها در داخل سازه ها استفاده می شود. طریقه نصب و اجرای پانل دیواری در این روش که بر روی سطح بدون هیچ گونه ناصافی اجرا می شود بسیار ساده بوده و به صورت مستقیم پانل ها بر روی دیوارهای کاشی کاری یا غیره به وسیله پیچ و رولپلاک انجام می شوند.

رعایت چند نکته مهم در اجرای ساندویچ پانل دیواری و سقفی

در طریقه نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری و سقفی باید حتما به چند نکته مهم توجه نمود. در این صورت اجرای پانل ها با دوام و استقامت بیشتری انجام شده و طول عمر پانل ها به مقدار زیادی افزایش می یابد.

  • مقدار ورزش باد و جهت وزش آن در طریقه نصب و اجرای پانل دیواری تاثیر زیادی دارد.
  • به ابعاد پانل ها در زمان نصب باید توجه ویژه شود. این کار باعث می شود تا فاصله میان دو پانل محاسبه و زیرسازی اصولی انجام شود.
  • دقت در فاصله نصب ستون ها باعث استحکام سازه بعد از نصب خواهد شد.
  • نوع ساندویچ پانل در طریقه نصب و اجرا تاثیر زیادی دارد. این پانل ها به انواع پیچ مخفی، شیاردار و صاف تولید می شوند که هر کدام روش نصب متفاوتی دارد.
  • اتصال باید به درستی در تمام قسمت ها صورت گیرد. در غیر این صورت از عایق بندی و زیبایی کار کاسته می شود.
  • در زمان اتصال باید به ارتفاع پیچ ها دقت شود. بعد از اتصال نیز باید حتما از اسپری پلی اورتان جهت پوشش این سوراخ ها استفاده شود.
  • نحوه اجرای زیرسازی هر نوع ساندویچ پانل با توجه به نوع آن
  • توجه به فاصله دقیق بین ستون ها
  • توجه به منطقه و شدت وزش باد در منطقه
  • توجه به جهت وزش باد
  • توجه به محل نصب ساندویچ پانل دیواری
  • توجه به ارتفاع دیوارها و ابعاد پانلب
  • توجه به استفاده از پیچ های واشردار برای اتصال قوی تر
  • استفاده از چسب سیلیکونی و نوارهای چسب دار بعد از اجرای پانل ها
  • عایق بندی کلیه قطعات در محل اتصالات
  • توجه به زیبایی ظاهری بعد از اجرا
  • توجه به انجام امور توسط متخصصین حرفه ای و ماهر

قیمت اجرای ساندویچ پانل

قیمت اجرای ساندویچ پانل دیواری با قیمت اجرای ساندویچ پانل سقفی متفاوت است. معمولا این محصولات با ابعاد مشخص در کارخانه ها تولید می شوند و هر فرد بنا بر سلیقه و نیاز خود می تواند این محصول را خریداری و نسبت به ساخت سازه اقدام نماید. اما به علت این که ساخت این چنین سازه هایی نیاز به تخصص و مهارت دارد هر فرد بدون داشتن مهارت لازم نمی تواند این کار را انجام دهد.
برای همین مهارت افراد در ساخت سازه با این متریال بر قیمت اجرای ساندویچ پانل تاثیر می گذارد. قیمت اجرای ساندویچ پانل دیواری بسته به این عوامل متغیر است.

  • ساندویچ پانل ساده
  • ساندویچ پانل های سردخانه ای
  • ساندویچ پانل دیواری نر و مادگی
  • ساندویچ پانل هایی که به صورت پیچ مخفی اجرا می شوند.
  • ساندویچ پانل دیواری در کلین روم ها

قیمت اجرای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی در عرض یک متر ولی با طول مورد نیاز توسط شرکت های مختلف تولید می شوند.

برای اینکه ساندویچ پانل سقفی هنگام هم پوشانی و بر روی هم قرار گرفتن از ابعاد آن کاسته نشود هنگام تولید حدود 8 سانتی متر بر عرض آن افزوده می شود.
این اندازه در هنگام اجرای ساندویچ پانل سقفی برای هم پوشانی کناری در نظر گرفته می شود که به این کار اصطلاحا اورلپ گفته می شود. همان طور که گفته شد اجرای این نوع سازه ها نیاز به مهارت و تخصص دارد و برای همین اجرای تخصصی این سازه دارای قیمت بیشتری است.

البته توجه نمایید که نصب اجرای سازه با قیمت بیشتر دلیل بر اجرای درست و اصولی سازه نیست. و افراد بسیاری بدون تخصص لازم، اقدام به نصب و اجرای ساندویچ پانل می نمایند که باعث ایجاد ضررهای زیادی برای مصرف کننده می شوند. برای همین هنگام نصب و اجرای این نوع سازه ها حتما از گروه های کاری با تجربه و مهارت و مطمئن استفاده نمایید.

قیمت نصب هر متر مربع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل، نوعی مصالح ساختمانی است که از دو ورق فلزی و یک عایق در وسط تشکیل شده است. این نوع مصالح به دلیل سرعت و قیمت مناسب، در ساخت و سازهای مختلف مانند سوله، کانکس، سردخانه و … کاربرد فراوانی دارد. قیمت ساندویچ پانل به عوامل مختلفی مانند نوع ورق، نوع عایق، ضخامت ورق و عایق، متراژ پروژه و … بستگی دارد. به طور کلی، قیمت ساندویچ پانل دیواری از ساندویچ پانل سقفی بیشتر است.

اجرای ساندویچ پانل در مناطق مختلف توسط شرکت کارن پانل

شرکت کارن پانل به عنوان بزرگ ترین کارخه تولیدی و پخش انواع عایق سازه خدمات نصب و اجرای آن‌ها را نیز پوشش می‌دهد و جز خدمات آن محسوب می‌شود، برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مناطق تحت پوشش با ما همراه باشید.

ساندویچ پنل اجرا و طراحی

اجرای ساندویچ پانل تهران

تهران به عنوان مرکز و علم و صنعت کشور بسیار در حال پیشرفت است و از این رو اکثر مردم درحال جابجایی و زندگی در این شهر هستند، به دنبال این مهاجرت عظیم نیاز به خانه و ساختمان سازی افزایش می‌یابد، در همین حین تولید کنندگان و مصرف کنندگان دنبال عایقی به صرفه و مقاوم هستند.
ساندویچ پانل می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب همه باشد بنا به دلایلی که در مقالات قبلی توضیح داده‌ایم، کارن پانل برای هرچه راحتی مشتریان عزیز تمامی خدمات خود را در تهران به صورت حرفه‌ای عرضه می‌کند و می‌تواند شما را در مراحل نصب و اجرای ساندویچ پانل تهران یاری نمایید.

اجرای ساندویچ پانل کرج

کرج به عنوان حومه تهران محسوب می‌شود و یکی از مناطق پرتراکم نیز است، به دلیل نزدیکی به تهران و ارزان بودن خانه ها و آپارتمان ها اغلب مردم تمایل به زندگی در این منطقه دارند.
از این رو بیشتر سازنده ها و مهندسین عمران به دنبال خرید عایق ارزان و مستحکم هستند که بتوانند در ساخت اتاق از آن ها استفاده کنند، پیشنهاد ما استفاده از ساندویچ پانل است که علاوه بر ارزان بودن دارای کیفیت بالا و مستحکم در برابر انواع شرایط جوی و محیطی هستند.
اگر از کارن پانل خرید خود را انجام دهید خدمات نصب و اجرای ساندویچ پانل کرج رو هم نیز داشته باشید.

نکات پایانی در خصوص اجرای ساندویچ پانل

برای نصب و اجرای ساندویچ پانل حتما دیوارها و چیدمان ساختمان را مورد بررسی قرار دهید، برای نصب پانل ها حتما فاصله میان آنها را اندازه گیری کرده و با فاصله های استاندارد آنها را نسبت به یکدیگر قرار دهید، حتما از پیج واشر مخصوص برای این کار استفاده کنید و به عنوان نکته پایانی بعد از نصب پانل ها حتما درزهای موجود را بپوشانید.
لازم به ذکر است که جهت برپایی سازه با استفاده از ساندویچ پانل حتما از تیم متخصص برای اجرای ساندویچ پانل استفاده نمایید. زیرا در صورتی که نصب هر یک از دیواره ها و سقف ها به صورت اصولی انجام نشود، در طول عمر سازه و ساختمان و همچنین زیبایی آن نیز تاثیر گذار خواهد بود و در طی سال های آینده شما را با هزینه های بیشتری رو به رو خواهد کرد.
جهت اطلاع از آخرین قیمت و اطلاع از انواع و ابعاد ساندویچ پانل های تولیدی توسط تیم کارن پانل با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *