ایمنی ساندویچ پانل

در دورانی هستیم که هر روزه انتظار مردم از خانه‌ها بیشتر شده و همگان خانه‌ای با کیفیت را طلب می‌کنند. خانه‌ای که علاوه بر کیفیت ساخت بالا، عایق صدا و گرما و سرما باشد و همچنین قیمت مناسبی داشته باشد. اتفاقی که تنها با استفاده از بهترین مصالح ساختمانی رخ می‌دهد.

امری که شاید در دوران قبل به علت هزینه‌های زیاد ممکن نبود اما با روی کار آمدن انواع مختلف ساندویچ پانل شاهد این هستیم که نه تنها قیمت تمام شده برای مشتری کمتر شده است بلکه کیفیت نیز افزایش پیدا کرده و هم سازنده و هم مشتری کاملاً راضی هستند. به همین علت ما در این مطلب با شما همراه هستیم تا درباره‌ی ساندویچ پانل به صورت مختصر صحبت کنیم، انواع آن را توضیح دهیم و همچنین به شما بگوییم که ایمنی ساندویچ پانل در برابر چه اتفاقاتی به چه اندازه است. با ما همراه باشید.

همچنین اگر که به تهیه‌ی بهترین‌ ساندویچ پانل تهران برای خانه‌ و محل کار خود علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما و هماهنگی پشتیبانی از طریق صفحه تماس با ما درباره انواع ساندویچ پانل همچون ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید و اگر مایل بودید اقدام به خرید کنید.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل عایقی می‌باشد که به صورت پیش ساخت وجود دارد، کار اصلی این عایق برای پوشش سقف و دیوار خانه و کانکس می‌باشد که به علت نصب آسان و عایق بودن کاربرد بسیار زیاد و گسترده‌ای دارد. اجزای ساندویچ پانل شامل سه بخش اصلی می‌شود:این سه بخش شامل دو ورق فلزی و یک لایه‌ی ضخیم عایق می‌باشد که دارای استحکام بالا در عین سبک بودن می‌باشد. بخش بعدی لایه‌ی میانی ساندویچ پانل می‌باشد که از پلی استایرن، فوم پلی اورتان، پشم شیشه و بعضاً موادی دیگر تشکیل می‌شود.

ایمنی ساندویچ پانل چقدر است؟ ایمنی ساندویچ پانل دربرابر چیست؟

  • ساندویچ پانل دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر کدام دربرابر موارد مختلفی ایمن هستند، اما به صورت کلی شاهد مواردی هستیم که ساندویچ پانل در برابر آن مقاوم است که در این بخش به ذکر مهمترین آن‌ها می‌پردازیم:
  • یکی از اصلی ترین ایمنی‌های ساندویچ پانل در مقابل حوادث غیرقابل اشتعال بودن است که باعث می‌شود خیال شما در رابطه با آتش سوزی این وسایل راحت باشد. علت ضد حریق بودن این نوع از ساندویچ پانل استفاده از فوم‌هایی است که بخصوص برای این کار تعبیه شده‌اند. این فوم‌ها که به فوم‌های غیرقابل اشتعال PIR و B و مشهور هستند، می‌توانند ساندویچ پانل ها را به محصولاتی ضدحریق و کند سوز تبدیل کنند.
  • یکی دیگر از موارد امنیتی ساندویچ پانل راحتی مونتاژ و دمونتاژ کردن آن‌ها می‌باشد که باعث می‌شود در مواقع اضطراری شما بتوانید بدون داشتن عجله به برداشتن این عایق بپردازید.
  • پانل‌های ساندویچی همچنین در مقابل ضربات فیزیکی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند و بخاطر داشتن استحکام بالا می‌توانند ماندگاری بسیار خوبی داشته باشند.
  • این محصولات توانسته‌اند با استفاده از پورتوکل‌های جهانی محصولاتی قابلیت شست و شوی ارائه دهند، به نحوی که می‌توان آن‌ها را در انواع اتاق تمیز و کلین روم‌ها استفاده کرد.
  • استفاده از ساندویچ پانل در مکان‌های صنعتی و تولیدی و آزمایشگاهی بسیار ایده آل است چرا که عایق پلی یورتان عایق خوبی برای صوت‌، گرما و سرما است. همچنین یکی دیگر از فواید عایق پلی یورتان، این است که مانع عبور میکروب‌ها، رشد گیاهان، قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

 

ایمنی ساندویچ پانل 1

ایمنی ساندویچ پانل ضد حریق

ضد حریق بودن و ایمنی ساندویچ پانل ضدحریق به دلیل موادی است که در مراحل ساخت آن بکار می‌رود. پلی یورتان که در هسته نسوز و عایق سفت و سختی است یکی از موادی می‌باشد که در بخش‌های داخلی ساندویچ پانل استفاده دارد. همچنین ورق‌های آلوزینک یا گالوانیزه‌، ساندویچ پانل را در برابر آتش ایمن می‌کنند. یکی از برتری‌های این دسته از مصالح ساختمانی این است که در صورت آتش گیری شعله ور نشده و باعث گسترش آتش هم نمی‌شود.

ایمنی ساندویچ پانل در زلزله

ساندویچ پانل در برابر زلزله امنیتی زیادی از خود نشان می‌دهد، اما چرا؟ یکی از دلایل اصلی توان زیاد ساندویچ پانل در برابر زلزله سبک بودن آن است. همچنین انواع ساندویچ پانل پلی یورتان با بروز زلزله سخت تر شده و چون وزن سبکی دارند‌، خسارات مالی و جانی کمتری وارد خواهد شد. به همین علت است که استفاده‌ی از آن به نسبت دیگر مصالح بسیار بیشتر است.

امیدواریم موارد گفته شده برایتان مفیده بوده باشد. جهت مشاهده قیمت روز ساندویچ پانل می توانید به صفحه قیمت ساندویچ پانل مراجعه فرمایید، همچنین جهت مشاوره رایگان در زمینه خرید و اجرای ساندویچ پانل می توانید با همکاران ما از طریق شماره 72454 در ارتباط باشید.