تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل ها، یکی از مصالح ساختمانی رایج در دنیای امروز هستند که خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در این مقاله می خواهیم با معرفی این مصالح، به تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به عنوان دو نوع پرکاربرد از این مصالح پرداخته و هر کدام از آنها را جداگانه معرفی و تفاوت ها را بیان کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل را می توان یکی از مصالح ساختمان سازی دانست که امروزه به عنوان یک جایگزین مدرن برای آجر و سیمان استفاده می شود. این نوع مصالح ساختمانی، مزایا و انواع بسیاری دارند که از جمله مهمترین آنها می توان به تحویل و نصب آسان و سریع، وزن پایین تر، ضد خوردگی و گالوانیزه بودن، قیمت مناسب، کاهش هزینه و چند لایه بودن اشاره نمود. این نوع سازه ها از سه لایه تشکیل می شوند که شامل دو ورق فولادی به عنوان پوشش و هسته میانی به عنوان عایق می باشد. ورق های ساندویچ پانل، ورق های نازکی هستند که از جنس آلومینیوم بوده و قابل انعطاف می باشند.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل ها، انواع متفاوتی دارند اما پرکاربردترین آنها را می توان ساندویچ پانل های سقفی و دیواری دانست. ساندویچ پانل سقفی، یکی از انواع مصالح ساختمانی است که از دو لایه ورق ساخته شده است که بین آنها، فوم تزریق شده است و می توان از این نوع ساندویچ پانل، برای پوشش سقف استفاده نمود.
بهترین فومی که می توان از نظر استحکام و عایق بودن برای ساندویچ پانل سقفی پیشنهاد داد، فوم پلی اورتان است. از جمله ویژگی های این نوع ساندویچ پانل می توان به عایق بودن حرارت، صوت، مقاومت در برابر رطوبت، وزن کم و مقاومت در برابر زلزله و … اشاره نمود. موارد استفاده از ساندویچ پانل سقفی در پوشش سقف سوله های صنعتی، ساختمان های ویلایی، کانکس های پیش ساخته و سوله های ورزشی به کار می روند.

ساندویچ پانل دیواری

یکی دیگر از ساندویچ پانل هایی که می خواهیم در این قسمت معرفی کنیم، ساندویچ پانل دیواری می باشد که از سه لایه با دو پلایه وشش بیرونی و درونی ساخته شده است و جنس ورق های به کار رفته در آن، گالوانیزه،آلومینیوم و یا آلوزینک بوده و هسته میانی، از فوم پلی یورتان یا پلی استایرن تشکیل شده است. همانطور که از نام آن پیداست، از این نوع ساندویچ پانل در ساخت و اجرای دیواره ها در سازه ها و ساختمان ها می توان استفاده کرد.
در مورد مزایا و ویژگی های این نوع ساندویچ پانل می توان گفت:

  • نفوذ ناپذیری حرارتی بالا
  • حفظ انرژی در داخل ساختمان
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی
  • سبک بودن
  • تنوع رنگی
  • مقاوم در برابر زلزله
  • قابلیت بازیافت
  • افزایش عمر سازه

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل دیواری می توانند با توجه به کاربری های مختلف، به انواع پانل های قفل دار، اتاق تمیز، دیواری دورو نایلون، ساده و نر و مادگی، پیچ مخفی تقسیم بندی شوند.

همچنین بخوانید: ویژگی دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری را می توان در فاکتورهای مختلفی بررسی کرد که در این رابطه، می توان موارد زیر را برای تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری بیان نمود:

  • به طور کلی، یکی از تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری را می توان در بلند بودن گام های ساندویچ پانل سقفی نسبت به دیواری دانست که این تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری مربوط به اهمیت استحکام در سقف در برابر باد و باران می باشد.
  • دومین تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری را می توان مربوط به نحوه نصب آنها دانست.
  • تنوع رنگ و طرح در ساندویچ پانل ها یکی دیگر از موارد تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری است که این نوع تنوع رنگی و طرح در ساندویچ پانل های دیواری بیشتر مشاهده می شود.
  • طراحی، دیگر تفاوت این نوع ساندویچ پانل ها است که در این رابطه باید گفت پانل های دیواری به صورت دو  رو ورق تولید می شود در حالیکه پانل های سقفی می توانند به صورت دو رو ورق یا یک رو نایلون ، یک رو ورق و یک رو فویل و … طراحی شوند.
  • از دیگر نکاتی که می توان در مورد تفاوت این نوع ساندویچ پانل تهران بیان نمود، همچنین می توان گفت ساندویچ پانل های دیواری، دارای عرض مفید 1 و عرض غیر مفید 1.03 هستند که طول آن 10 متر و ضخامت آن تا 10 سانتی متر است. در حالی که عرض ورقه های ساندویچ پانل سقفی 1 متر اما عرض آن برای سایز غیر مفید 1.08 متر می باشد.
  • تفاوت در نحوه استفاده و اجرای ساندویچ پانل یکی دیگر از جنبه هایی است که باید در مورد آن گفت، ساندویچ پانل دیواری، در ساخت بدنه و دیواره های انبار ها و کانکس ها استفاده می شود در حالیکه از ساندویچ پانل سقفی برای ایجاد پوشش برای ویلا ها و سالن ها به کار گرفته می شود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و دریافت مشاوره با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی وب سایت از صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: فروش ساندویچ پانل تهران

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *