ساندویچ پانل با روکش فویل

ساندویچ پانل ساختاری با دو لایه در طرفین خود و یک لایه عایق در قسمت لایه میانی است که ترکیبات سازنده دیواره‌ها موجب شکل‌گیری انواع مختلفی از ساندویچ پانل می‌شوند.در ادامه به بررسی ساندویچ پانل با روکش فویل می‌پردازیم.

ساندویچ پانل

سازه‌های از پیش ساخته‌ای هستند که امروزه به‌عنوان جایگزین برای مصالح ساختمانی مثل دیوار یا سقف به کار می‌روند. کم بودن وزن در کنار داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر مثل عایق حرارتی گرما بودن، رغبت را برای استفاده از این مصالح بالا برده است. این سازه‌های از پیش ساخته شده سازگار با طبیعت هستند و چون خودشان هم از جنس مواد طبیعی ساخته شده‌اند، آسیب و آلودگی طبیعت به حداقل ممکن می‌رسد. ساندویچ پانل ها در انواع مختلف ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری موجود هستند.

ساندویچ پانل با روکش فویل

ساندویچ پانل با روکش فویل نوع خاصی از انواع ساندویچ پانل‌های موجود در بازار است که به دلیل داشتن یک دیواره خارجی از جنس فویل به این نام شهرت دارد. یک طرف دیواره از جنس فلز است و طرف دیگر از جنس فویل آلومینیومی است و عایق موجود در لایه میانی هم به طور معمول از جنس فوم پلی یورتان است که ضریب حرارتی بسیار پایینی را دارا می‌باشد و از بهترین عایق‌های موجود به شمار می‌رود. با توجه به ساختار منحصر به فرد این نوع ساندویچ پانل، مقاومت خوبی در مقابل عوامل زیر دارد:

  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • عایق رطوبتی
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • مقاوم در برابر آتش و منتقل شدن آن
  • مقاومت در برابر بسیاری از واکنش های شیمیایی
  • مقاومت در برابر کپک زدن
  • نصب و خرید ساندویچ پانل با روکش فویل

مشخصات ساندویچ پانل فویل

دلایل محبوبیت ساندویچ پانل‌ها

ساندویچ پانل با توجه به نحوه ساختار خود می‌تواند در ساختار بخش‌هایی از سازه، جایگزین مناسبی به جای مصالح باشد و از چندین جهت به مصالح ساختمانی رایج مثل آجر و بتن و سیمان ارجحیت دارد:

عایق بسیار قوی

با وجود لایه میانی عایق که تحت فشرده‌سازی‌های خاصی ساخته شده است، ساندویچ پانل عایق خوبی در برابر حرارت و سرما و صوت به حساب می‌آید و همین عامل باعث صرفه‌جویی در مصرف انواع انرژی‎ها می‌شود.

کم وزن و سبک

استفاده از مواد با وزن و ضخامت کم در ساختار ساندویچ پانل سبب شده است تا در نهایت بسیار سبک و در عین حال مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند. به همین منظور بیشتر کانکس‌های قابل حمل یا خانه‌های از پیش ساخته از جنس ساندویچ پانل ساخته می‌شوند.

استحکام بالا در زلزله

به دلیل وزن کم ساندویچ پانل‌ها، وزن کلی سازه بسیار کمتر از زمانی است که از مصالح ساختمانی استفاده می‌شود و همین امر آسیب سازه در برابر زمین‌لرزه را بسیار کاهش می‌دهد و هم‌چنین در صورت فرو ریختن سازه، امکان نجات و زنده ماندن افراد بالاتر از حالتی است که دیوار یا سقفی سنگین آوار شده باشد.

هزینه پایین

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده است ساندویچ پانل جایگاه خوبی در بازار پیدا کند، هزینه تمام شده پایین آن است که در متراژی ثابت اگر مقایسه‌ای از سازه ساخته شده با هر دو نوع مصالح سنتی و ساندویچ پانل داشته باشیم، هزینه تمام شده سازه با ساندویچ پانل بسیار کم‌تر است. علاوه بر این، به دلیل جنس خاص ساندویچ پانل دیگر نگرانی از بابت پوسیدگی یا خورده شدن آن وجود ندارد و تقریبا هزینه‌ای برای تعمیر بعد از گذشت مدت زمانی نیاز نیست.

نصب و استفاده آسان

پیدا کردن و خرید ساندویچ پانل به مراتب راحت‌تر از پیدا کردن مصالح ساختمانی است که برای ساخت یک سازه، حداقل 5 مورد مصالح مورد نیاز است. علاوه بر این ساندویچ پانل‌ها بر حسب نیاز از جنس دلخواه و ابعاد مورد نظر مشتری طراحی و تولید می‌شوند. برای نصب و سر هم‌بندی قسمت‌های مختلف ساندویچ پانل برای ساخت سازه، به دلیل وزن کم آن، به حداقل نیروی انسانی متخصص نیاز می‌باشد. با توجه به مشخص بودن اندازه‌ها از قبل و ساخته شدن هر کدام از ساندویچ پانل‌ها با اندازه‌ه‌ای مشخص، ساخت سازه با سرعت بسیار بالایی پیش می‌رود.

اگر شما نیز قصد استفاده از ساندویچ پانل با روکش فویل در ساخت سازه خود دارید، پیشنهاد ما به شما این است که با مشخص کردن ابعاد مورد نیاز خود، ابتدا اقدام به محاسبه هزینه خود از طریق صفحه محاسبه آنلاین ساندویچ پانل کنید و یا از طریق صفحه قیمت ساندویچ پانل از قیمت انواع پانل مطلع شوید و در قدم بعدی برای دریافت مشاوره‌های تخصصی‌تر و رایگان از مراحل ساخت و اجرای ساندویچ پانل با متخصصان و کارشناسان تیم کارن پانل از طریق شماره  ۷۲۴۵۴ مشورت کنید.