عایق صوتی پشم سنگ تخته ای

عایق صوتی پشم سنگ تخته‌ای که از سنگ بازالت تهیه می‌شود. این سنگ طی مراحلی به همراه اضافه کردن موادی مانند رزین و فشرده کردن آن، صفحات عایق را به وجود می‌آورند که می‌تواند عایق صوتی و حرارتی خوبی باشد. اینگونه پانل‌ها از دو طرف توسط ترکیباتی ساخته می‌شوند که در میانه آن‌ها عایق صوتی قرار دارد. در واقع اسم ساندویچ پانل را نیز به همین دلیل بر روی این نوع از عایق صدا قرار داده‌اند چرا که مانند یک ساندویچ از سه لایه تشکیل شده است.

کاربرد عایق صدا پشم تخته‌ای

این نوع از عایق صدا بیشتر در آپارتمان‌های چند واحد و کوچک کاربرد دارد تا از بیرون رفتن صدا جلوگیری کند. همچنین برخی از این عایق‌ها از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می‌کنند که می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌ها گردد.

با بزرگ شدن شهرها و بالا رفتن جمعیت اکثر خانه‌ها تبدیل به ساختمان‌های کوچک شده‌اند. برای اینکه بتوان مانع از ایجاد آزار و اذیت بین همسایه‌ها و راحتی بیشتر افراد در منزل شد بهترین راه حل استفاده از عایق صدا پشم تخته‌ای است.

دلایل استفاده از عایق صدا پشم تخته‌ای

همان‌طور که گفته شد عایق صدا پشم شیشه‌ای مانع از هدر رفت انرژی می‌شود. این عایق به گونه‌ای است که حتی بسیار بهتر از آجر و فولاد مانع از عبور انرژی و صدا خواهد شد.

عایق صوتی پشم سنگ تخته ای

همچنین عایق صدا پشم تخته‌ای به گونه‌ای است که آتش نمی‌گیرد و ضد تحریق است.

همه ما تمایل داریم که برای ساختمان از عایق صدایی استفاده کنیم که بتواند برای سال‌ها کار کند بدون اینکه از بین برود. در واقع این نوع از عایق‌ها ماندگاری خوبی دارند.

برخلاف تصور شما که ممکن است بپندارید نصب عایق صدا سبب ایجاد ناراحتی در پوست می‌شود اما اصلا اینگونه نیست و می‌توان آن را بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای نصب نمود. همچنین به گونه‌ای هستند که می‌توان به راحتی آن‌ها را نصب نمود.

عایق‌های صوتی به گونه‌ای نیستند که سبب تخریب محیط زیست گردند و حتی اگر در طبیعت رها شوند خیلی زود تجزیه خواهند شد چرا که این عایق‌ها از طبیعت به دست می‌آیند و از این رو جذب آنها نیز بسیار راحت است.

عایق صدا پشم تخته‌ای علاوه بر اینکه ضد حریق است مقاوم به کپک زدگی و ضد آب نیز می‌باشد.

عایق‌ها را می توان برای سال‌های سال به کار برد و این‌گونه نیستند که احتیاج به تعویض داشته باشند.

ساندویچ پانل و عایق صوتی

اجزای ساندویچ پانل عایق صوتی سه لایه‌ای و از یک نوع کامپوزیت ساخته شده‌اند. معمولا قسمت مرکزی ساندویچ پانل فوم به کار رفته است و اطراف آن از ورقه‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. از ساندویچ پانل‌های عایق صوتی معمولا در فضاهای شلوغ استفاده می‌گردد. عایق صدا پشم تخته‌ای بیشتر در فضاهایی مانند تالارها، کلاس‌های موسیقی، سالن جلسات و… کاربرد دارند.

عملکرد ساندویچ پانل

عایق صدا پشم تخته‌ای و ساندویچ پانل عملکرد بسیار جالبی دارند. به این صورت که وقتی صدا‌های بیرون یا داخل ساختمان به ورقه‌های گالوانیزه ساندویچ پانل برخورد می‌کنند و مقداری از شدت صدا کاسته خواهد شد سپس صدا در برخورد با لایه میانی آن مجدد می‌شکند و به طور کامل مهار می‌گردد.

قیمت ساندویچ پانل با توجه به کیفیت و عملکردی که دارد بسیار به صرفه است. ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد بدیهی است که هر چقدر هزینه بیشتری صرف کنید کالای باکیفیت‌تری نیز تحویل خواهید گرفت. در هنگام خرید علاوه بر کیفیت این محصول در عایق صدا باید دقت کنید که کیفیت بالایی نیز داشته باشد و بتواند سال‌ها در ساختمان بدون عیب نصب شود.

ابعاد ساندویچ پانل

در ادامه به جزئیاتی در ارتباط با ابعاد ساندویچ پانل خواهیم پرداخت. معمولا این‌گونه از مصالح ساختمانی عرضی حدود ۱۱۶ سانتی متر دارند اما ابعاد ساندویچ پانل به کار رفته در سقف حدود ۱۰۷ سانتی متر می‌باشد. طول ساندویچ پانل نیز با توجه به نیاز مشتری و سفارش او از حدود ۲ تا ۱۳ متر می‌باشد.

آیا پشم سنگ عایق صدا است؟

بحث روی عایق صدا پشم سنگ تخته‌ای زمانی زیاد می‌شود که این نوع از سنگ علاوه بر عایق صدا می‌تواند جاذب صدا نیز باشد. در واقع نمی‌توان گفت که ابزار آلاتی که دافع صدا هستند حتما به عنوان عایق نیز می‌توانند عمل نمایند. در واقع عایق صدا صوتی می‌تواند به دو طریق عمل نماید یکی اینکه شدت انتقال را کاهش می‌دهد و اندکی در سطح جذب صدا را مهیا می‌سازد.

در ادامه به بررسی انواع عایق‌های صوتی خواهیم پرداخت پشم سنگ به عنوان یکی از عوامل اصلی در صنعت عایق‌های صوتی مورد توجه بسیاری از متخصصان ساختمانی و مهندسان صوتی قرار گرفته است.

در اینجا چند ویژگی کلیدی از پشم سنگ به عنوان عایق صوتی تخته‌ای را برای شما مطرح می‌کنم:

1. ضخامت مطلوب:

پشم سنگ به دلیل ساختار خاص خود، ضخامتی مطلوب را فراهم می‌کند که این امر در کاهش انتقال صداها و افزایش عملکرد عایقی آن بسیار موثر است.

2. مقاومت شیمیایی:

پشم سنگ به خوبی در برابر اثرات شیمیایی مقاومت نشان می‌دهد. این ویژگی مانع از فرسایش و تضعیف عایق صوتی در طول زمان می‌شود.

3. بازدهی حرارتی:

یکی از مزایای اضافی استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق صوتی این است که همزمان می‌تواند در کنترل دما و بازدهی حرارتی نیز تأثیرگذار باشد.

4. سازگاری با محیط زیست:

پشم سنگ به عنوان یک جایگزین سبز و موثر از نظر مصرف انرژی برای مصالح سنتی بکار رفته در ساختمان‌ها مطرح شده است. انتخاب پشم سنگ می‌تواند به افزایش پایداری محیط زیست و کاهش اثرات منفی بر طبیعت کمک کند.
در نهایت، مهم است که هنگام استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق صوتی، دقت کافی به نکات نصب و استفاده صحیح از آن داشته باشیم تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابیم.

ساندویچ پانل تهران یکی از بزرگترین و بهترین مراکز فروش عایق‌های ضد صدا می‌باشد که می‌تواند به شما در هدر رفت انرژی و… کمک نماید.

عایق صوتی پشم سنگ تخته ای

کلام آخر

در نهایت، می‌توان استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق صوتی را به عنوان یک انتخاب موثر، چند منظوره و سودمند برای بهبود کیفیت صوتی و حفظ حرارت واحدهای ساختمانی در نظر گرفت. عایق صدا پشم سنگ تخته‌ای بهترین انتخاب برای ساختمان‌سازانی است که قصد احداث ساختمان‌های مسکونی و اداری در محیط‌های پر سر صدا و شلوغ را دارند.