مزایای نصب ساندویچ پانل

از مصالح جدید و مدرن در صنعت ساخت و ساز می توان به ساندویچ پانل اشاره داشت. مزایای ساندویچ پانل می تواند به شما در این صنعت کمک شایانی نماید. امروزه اهمیت استفاده از هرگونه مصالح به خصوص مصالح نوین و مدرن در صنعت ساخت و ساز بیشتر شده است زیرا این گونه از مصالح هزینه ساخت و ساز شما را بسیار کاهش می دهند که این مورد طبیعتا برای سازنده بسیار اهمیت دارد. در ادامه به شرح مزایای ساندویچ پانل می پردازیم.

ساندویچ پانل چیست؟

این نوع از مصالح که در دسته مصالح مدرن قرار می گیرد، جایگزین مناسبی برای مصالح سنگین و قدیمی مانند آجر و سیمان است. این سازه در واقع از چند لایه تشکیل شده که خاصیت ویژه ای دارند و در دو شکل سقفی و دیواری ساخته می شوند.
از ساندویچ پانل ها در بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود. از جمله موارد استفاده به غیر از سقف و دیوار، می توان به نماسازی اشاره داشت که به دلیل رنگی بودن آن برخی از افراد در برخی سازه ها برای نما از آن استفاده می کنند که این خود بخشی از مزایای ساندویچ پانل محسوب می شود.

مزایای نصب ساندویچ پانل 1

مزایای ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی، دارای مزایایی هستند که به صورت تیتر وار به آنها اشاره می کنیم:

  • سبک بودن و در عین حال قابلیت تحمل بالای فشار
  • نصب راحت
  • تحویل سریع
  • قیمت ساندویچ پانل که از مصالح مقرون به صرفه است
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • طول عمر زیاد
  • عایق صدا، رطوبت و همچنین سرما و گرما
  • مقاوم در برابر آتش
  • تنوع رنگ

ضخامت ساندویچ پانل یکی از مزایای ساندویچ پانل

از جمله خصوصیات ساندویچ پانل می توان به ضخامت آن اشاره داشت. ضخامت این سازه و یا به نوعی مصالح ساختمانی مدرن، در حدود 4 تا 25 سانتیمتر متغیر می باشد که بر اساس نوع نیاز و سفارش آن در پروژه های مختلف تعیین می شود. این اندازه از 3 تا 5 لایه متغیر است.
ساندویچ پانل ها از لایه محافظ بیرونی و درونی و همچنین یک یا دو لایه چسب مخصوص عایق تشکیل شده است که از مزایای ساندویچ پانل محسوب می شود و باعث عایق شدن آن در برابر رطوبت، درجه حرارت و صدا می شود. این لایه های عایق و فوم داخل ساندویچ پانل از جنس پلی یورتان است که خود به دلیل سبکی یکی دیگر از مزایای این مصالح است.

مزایای دیوار ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری شامل دیوارهای خارجی و داخلی می شود که به دلیل سبکی بسیار طرفدار دارد و حمل و نصب آن بسیار راحت است. این خصوصیت در نهایت باعث سبکی سازه شما می شود. این ساندویچ پانل ها از دو لایه تشکیل شده که مابین آنها لایه عایق قرار دارد.
این لایه کمک می کند که دیوار شما خاصیت عایق حرارتی و صوتی و همچنین رطوبتی داشته باشد. سرعت در حمل و اجرای ساندویچ پانل این نوع از مصالح باعث می شود تا از لحاظ زمانی شما صرفه جویی در وقت و در نتیجه در هزینه تمام شده ساخت و ساز خود داشته باشید.
کیفیت این نوع سازه و مقاوم بودن آن در برابر عوامل محیطی باعث می شود که طول عمر آن بیشتر از مصالح قدیمی باشد و در صورت ایجاد هرگونه مشکل به راحتی بتوان آن را جا به جا و تعمیر و تعویض کرد.

ساندویچ پانل 2

مزایای سقف ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل سقفی باعث می شود تا بتوان مقاومت فشاری و خمشی آن را بیشتر کرده و آب بندی و درزبندی بهتری را انجام داد. همچنین استفاده از این نوع از مصالح در سقف باعث می شود تا برای سازه شما عایق حرارتی و صوتی فوق العاده ای باشد که از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است.
همچنین باید در نظر داشت که خاصیت سبک بودن ساندویچ پانل می تواند باعث سبکی سازه شما شود که در زمان وقوع اتفاقات طبیعی مانند زلزله بسیار مفید خواهد بود و از لحاظ اجرایی نیز ساخت و کار گذاری آن بسیار با سرعت انجام می شود که از لحاظ زمانی و پیشرفت کار پروژه نیز بسیار مقرون به صرفه است.
در این بین تنوع رنگی آن باعث می شود که از لحاظ زیبایی بسیار موثر بوده و ظاهر سازه شما بسیار جذاب و زیبا باشد.

همچنین بخوانید: مراحل نصب ساندویچ پانل

مزایای نصب ساندویچ پانل 3
در نهایت باید به این نکته اساسی توجه داشت که در زمان خرید به برند سازنده این گونه از مصالح باید دقت داشت. همچنین باید به کیفیت ساخت و نوع رنگ و همچنین جنس عایق آن دقت کرد زیرا زمانی می توان از مزایای ساندویچ پانل که در متن به آن اشاره شد بهره برد، که این نوع از مصالح با بالاترین کیفیت تهیه شده باشند.
پس می توان بهترین و با کیفیت ترین ساندویچ پانل را از ساندویچ پانل تهران تهیه کرد. جهت ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *