جزئیات اتصال ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها از پر مصرف ترین نوع متریال در ساخت سازه ها هستند. جزئیات اتصال ساندویچ پانل بسته به چند عامل مهم در سازه های مختلف متفاوت است. در این مقاله با عوامل تاثیر گذار بر نحوه نصب و روش های اجرای ساندویچ پانل بیشتر آشنا خواهید شد.

جزئیات اتصال ساندویچ پانل و نکات مهم در زمان نصب

از مهم ترین مواردی که در زمان نصب و اجرای ساندویچ پانل باید حتما به آن توجه نمود جزئیات اتصال ساندویچ پانل است. این نکات باعث می شود تا سازه ساخته شده با این متریال از دوام و استقامت بالایی برخوردار شده و عمر طولانی تری نسبت به دیگر سازه های مشابه داشته باشد. علاوه بر آن رعایت جزئیات اتصال ساندویچ پانل باعث می شود تا در مقدار مصالح مصرفی صرفه جویی بیشتری شود و این کار در کاهش هزینه های اجرایی تاثیر زیادی دارد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها در انواع مختلف ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید می شوند. این تنوع تولید باعث تفاوت در جزئیات اتصال ساندویچ پانل می شود. ساندویچ پانل دیواری از چندین لایه متریال مختلف تولید می شود که این لایه ها از یک لایه فوم میانی محافظت می نمایند. بسته به نوع متریال لایه ها و نوع فوم میانی جزئیات اتصال ساندویچ پانل دیواری نیز متفاوت است.
لایه های بیرونی و داخلی ساندویچ پانل ها می تواند از فلز آلومینیوم و یا آلوزینک باشد. اما تنوع فوم میانی به پلی اورتان، پلی استایرن و نوع ترکیبی که از پشم سنگ و فوم پلی استایرن است محدود می شود. ساندویچ پانل سقفی نیز مانند ساندویچ پانل دیواری از چند لایه فلز و یک لایه فوم میانی تولید می شود. بسته به نوع فلزات لایه و فوم میانی و همچنین نحوه تولید پانل جزئیات اتصال این ساندویچ پانل با یکدیگر تفاوت چشمگیری دارد.

جزئیات اتصال ساندویچ پانل

روش های اجرای ساندویچ پانل

معمولا برای اجرای ساندویچ پانل از دو روش استفاده می شود. توجه نمایید که استفاده از هر کدام از این روش ها و رعایت جزئیات اتصال ساندویچ پانل بسته به شرایط منطقه ای و نوع ساندویچ پانل دارد.

روش اول در نصب ساندویچ پانل

در روش اول می توان برای زیرسازی ساندویچ پانل از یک شبکه فلزی استفاده نمود. این شبکه از پروفیل های بسیار سبک تشکیل می شود که در برابر رطوبت محیط بسیار مقاوم هستند. توجه نمایید که در این روش باید حتما اجرای شبکه بر عکس اجرای ساندویچ پانل انجام شود.
این کار بدان معنی است که در صورتی که پانل ها به صورت افقی نصب می شود شبکه فلزی حتما به صورت عمودی اجرا شود. اتصال ساندویچ پانل بر روی این شبکه باید دقیقا رعایت شده و در محل اتصال این دو قسمت به یکدیگر با پیچ های سرمته دار استفاده شود. این روش بیشتر برای مناطق مرطوب و پر بارش مناسب است. زیرا در حد فاصل بین دو قسمت امکان نفوذ رطوبت به صفر می رسد.

روش دوم در نصب ساندویچ پانل

جزئیات در اتصال ساندویچ پانل در این روش با روش اول کاملا متفاوت است. این روش که معمولا پانل ها بر روی دیوارهای کاشی دار یا کچ کاری شده نصب می شود به روش بدون شبکه فلزی نیز شناخته می شود. نصب پانل ها در این روش بسیار سریع و راحت بوده و تنها با پیچ و رولپلاک بر روی دیوار صورت می گیرد.

نکات مهم در اتصال ساندویچ پانل

در زمان نصب ساندویچ پانل تهران و شهرستان نیاز است برای افزایش عمر و مقاومت سازه ها به چند مورد مهم توجه شود:

  • برای این که سازه ساخته شده با پانل ها از بیشترین مقاومت و عمر بهره مند شوند بهتر است که حتما به نوع پانل ها در زمان خرید ساندویچ پانل توجه شود.
  • در سازه های دکوراتیو برای ایجاد زیبایی بصری بیشتر بهتر است که از انواع پیچ مخفی پانل ها استفاده شود.
  • در نصب پانل ها بر روی دیوار بهتر است از پانل ها با ضخامت کمتر استفاده شود.
  • استفاده از فلاشینگ و آبرو از مهم ترین جزئیات اتصال ساندویچ پانل سقفی است.
  • برای آب بندی و جلوگیری از نفوذ هر گونه رطوبت به داخل سازه استفاده از چسب سیلیکونی بهترین روش است.
  • از جزئیات اتصال ساندویچ پانل دیواری و سقفی به یکدیگر استفاده از پیچ های واشردار مخصوص است.
  • توجه به شدت وزش باد در منطقه و رعایت فاصله مناسب بین دو ستون و همچنین توجه به محل نصب سازه نیز از جزئیات اتصال ساندویچ پانل است.

برای خرید پانل با بالاترین کیفیت و دریافت مناسب ترین قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که شرکت کارن پنل دارای تیم متخصص برای اجرای ساندویچ پانل می باشد که شما می توانید پس از خرید ساندویچ پانل مورد نظر خود برای نصب و اجرا، این کار را به تیم اجرایی کارن پنل بسپارید.

جزئیات اتصال ساندویچ پانل

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *