انواع عایق میانی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها امروزه با تولید متنوع و قیمت های مناسب بهترین متریال در ساخت سازه ها هستند. سرعت در ساخت و راحتی و در نصب از گزینه های مهمی است که باعث محبوبیت آن شده است. انواع عایق میانی در ساندویچ پانل را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع عایق در تولید ساندویچ پانل

در زمان اجرای ساندویچ پانل می توان از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری استفاده نمود. عوامل مختلفی بر این انتخاب تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به این موارد اشاره نمود:

  • نوع کاربری سازه، انواع مسکونی، صنعتی، ورزشی و… .
  • نوع منطقه قرار گیری سازه، بسته به نوع منطقه و نوع شرایط جوی باید از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل استفاده نمود.
  • نوع ساندویچ پانل، مانند: ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سردخانه ای.
  • متریال در ساندویچ پانل، بسته به این که از چه متریال در تولید این سازه استفاده شده است می توان از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل استفاده نمود.
  • مقدار هزینه مالک سازه

با توجه به این عوامل می توان نوع عایق میانی را در این سازه ها تعیین نمود.

عایق پشم سنگ در ساندویچ پانل

این نوع ساندویچ پانل که به آن ضد حریق نیز گفته می شود از بهترین نوع این متریال است. در تولید این عایق از ذوب سنگ در درجه 1300 استفاده می شود. این درجه ذوب باعث می شود که درجه انتقال حرارت در آن کاهش یافته و در اثر حریق آتش نگیرد. مقاومت در این عایق بسیار بالا بوده و حدود 22 برابر از آجر بیشتر است. استحکام زیاد آن در مقایسه با دیوار بتنی به آن محبوبیت زیادی بخشیده است.

عایق پشم شیشه در ساندویچ پانل

از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل می توان به پشم شیشه اشاره نمود. وزن کم و قیمت پایین این نوع عایق آن را برای افرادی که از هزینه کمتری برای خرید و ساخت سازه برخوردار هستند مناسب نموده است. در هر متر مکعب ساندویچ پانل می توان از 30 تا 40 کیلوگرم پشم سنگ استفاده نمود. قیمت ساندویچ پانل در این نوع بسیار پایین بوده و کاربری آن هم به همین علت در صنایع نظامی است.

 

انواع عایق میانی ساندویچ پانل

عایق پلی یورتان در ساندویچ پانل

این نوع عایق خود به دو نوع مختلف تولید می شود. وجه تمایز این دو نیز در مقدار مقاومت در برابر حرارت و دمای بالای آن ها است. این نوع عایق در تمام قسمت ها و شیارهای سازه به طور یکسان ریخته شده و باعث می شود تا مقاومت دمایی و حرارتی به کمترین مقدار ممکن برسد. از مزایای این نوع عایق وزن بسیار کم و عدم اشتعال پذیری است.
این عایق در ضخامت های مختلف در ساندویچ پانل های مختلف قابل استفاده است. ضخامت از 4 تا 15 سانتی متر در سازه های مختلف متفاوت است.
از انواع فوم پلی یورتان می توان به فوم نرم، فوم نیمه نرم و فوم سخت پلی اورتان اشاره نمود. فوم نرم که به صورت سلول باز تولید می شود و در برابر کشش بسیار مقاوم است. این نوع کمتر در برابر صوت و حرارت دارای مقاومت هستند. جذب بالای آب و عدم جذب رطوبت هوا از خواص این نوع عایق است.

عایق پلی استایرن در ساندویچ پانل

از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل می توان به پلی استایرن یا یونولیت اشاره نمود. وزن کم و عایق بودن در برابر صدا و رطوبت ویژگی مهم در این نوع عایق است. این نوع علاوه بر موارد گفته شده دارای انعطاف زیاد، عدم اشتعال پذیری و مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت است.

عایق ایکس پی اس در ساندویچ پانل

این نوع که به فوم سبز نیز شناخته می شود بیشتر مناسب برای ساندویچ پانل هایی است که در درب کامیون ها و ظروف یخچالی استفاده می شوند. این نوع در برابر آتش سوزی دارای درجه امنیت بسیار بالایی بوده و قابل تولید در ضخامت های مختلف است. نکته مهم در این نوع فوم از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل این است که این فوم در اثر مرور زمان به هیچ وجه تجزیه نمی شود.

انواع عایق در ساندویچ پانل دیواری و سقفی

در انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی با توجه به شکل ظاهری این پانل ها نوع عایق متفاوت است. در پانل دیواری ساده نوع عایق نیز ساده و بدون طرح است. در نوع پانل های نر و مادگی از عایق ویژه همین نوع استفاده می شود. در پانل هایی که در ساخت اتاق تمیز کاریرد دارند نیز از عایق هایی ویژه در برابر حرارت، صدا و گرد غبار استفاده می شود.
در ساندویچ پانل های کامپوزیت آلومینیوم نیز طراحی به گونه ای بوده که خود لایه داخلی به عنوان یک عایق مورد استفاده قرار می گیرد. لایه بیرونی نیز نمایی زیبا به ساندویچ پانل می دهد.
برای خرید ساندویچ پانل تهران و شهرستان با انواع عایق متفاوت می توانید با مشاوران کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. قیمت مناسب و تنوع در تولید و عرضه از ویژگی های سایت کارن پنل است.

انواع عایق میانی ساندویچ پانل

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *