انواع خانه پیش ساخته چوبی

کانکس‌های ساندویچ پانل، از محبوب‌ترین کانکس‌ها به شمار می‌رود. چرا که افراد می‌توانند با خرید آن مکانی موقت برای اسکان فراهم کرده و حتی از آن به عنوان ملکی برای اقامت استفاده کنند. دیواره‌های ساندویچ پانل با لایه‌ها و جنسی که دارند، مانع از ورود هرگونه عوامل خارجی شده و تا حد زیادی عایق محسوب می‌شوند.

یکی از معیارهای مهم در کانکس‌های ساندویچ پانل، دانسیته آن است که باید در هنگام خرید و فروش کانکس‌، اطلاعات کافی از آن داشته باشید. شاید سوالاتی در ذهن‌تان راجع به دانسیته ساندویچ پانل پیش آید. با مطالعه ادامه این مقاله می‌توانید ابهامات و سوالات ذهن خود را رفع کنید.

دانسیته چیست؟

مفهوم دانسیته در ساده‌ترین زبان می‌توان مقدار جرمی که در حجمی معین وجود دارد، معنی کرد. البته با نام‌های دیگر مانند چگالی یا فشردگی نیز می‌توان مفهوم آن را رساند. اجسامی که جرم بیشتری داشته باشند، چگالی یا دانسیته بیشتری دارند. البته نسبت دانسیته اجسام مختلف را فقط می‌توان با مشخص کردن مقدار هرکدام به دست آورد. برای مثال؛ یک کیلو سنگ کوچک‌تر و کم‌حجم‌تر از یک کیلو پنبه است، پس می‌توان نتیجه گرفت فشردگی سنگ بیشتر می‌باشد.

منظور از دانسیته ساندویچ پانل، در واقع چگالی و فشردگی دیواره‌های آن است که می‌توان در کیفیت و عایق بودن آن بسیار موثر واقع شود. به طوری که امروزه کیفیت و سطح ساندویچ پانل‌ها را با دانسیته آن‌ها می‌سنجند. بنابراین توصیه می‌شود افراد در هنگام خرید ساندویچ پانل، به خوبی سطح دانسیته و نوع آن را بررسی کنند.

همچنین نوع ساندویچ پانل نیز مهم است؛ به طوری که دانسیته مورد نیاز ساندویچ پانل سقفی، با دیگر ساندویچ پانل‌ها متفاوت می‌باشد.

کاربرد-دانسیته-ساندویچ-پانل

کاربرد دانسیته در ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها به طور کلی از سه لایه تشکیل می‌یابند که دو لایه بیرونی آن فلزی بوده و نقش محافظتی دارد، و لایه درونی که از نوعی فوم تشکیل یافته و وظیفه عایق سازی بر عهده آن می‌باشد. دانسیته لایه درونی و عایق سازی ساندویچ پانل، اهمیت بسیاری دارد. چرا که در صورت بالا بودن دانسیته آن، عایق سازی بهتری نیز صورت می‌گیرد و دمای بیرون نمی‌تواند بیش از حد به داخل نفوذ کند.

هر چه قدر دانسیته لایه درونی ساندویچ پانل بالا باشد، وزن بیشتر نیز دارد. مشتریان و خریداران ساندویچ پانل به طور معمول، لایه‌ای با ضخامت 2 الی 25 سانت سفارش می‌دهند. همچنین با بررسی آب و هوای منطقه مورد استفاده و مشورت، می‌تواند ساندویچ پانلی با دانسیته مناسب تهیه کند.

کاربرد-دانسیته-ساندویچ-پانل

تاثیر دانسیته در عملکرد ساندویچ پانل

به طور کلی، مقاومت و نفوذ ناپذیری ساندویچ پانل‌ها به نوع فوم و دانسیته آن بستگی دارد. به طوری که اگر جنس فوم ساندویچ پانل با کیفیت بوده و دانسیته بالایی دارد، می‌تواند در برابر هرگونه سرما، حرارت و رطوبت کاملا مقاوم باشد. همچنین در صورت افزایش دانسیته فوم ساندویچ پانل، ضمن اینکه عایق سازی شدیدی صورت می‌گیرد، می‌توان آن را فروخت. امروزه بازار دست دوم ساندویچ پانل بسیار داغ است.

تاثیر دانسیته ساندویچ پانل بر روی انتقال حرارت و صدا

همانطور که ذکر شد با افزایش دانسیته ساندویچ پانل، مقاومت دیواره‌هایش در مقابل حرارت و دما افزایش می‌یابد. اما نکته جالب توجه این است که با افزایش دانسیته آن، جذب و انتقال صدا از بیرون به داخل نیز بالا می‌رود. همچنین در صورت کاهش دانسیته ساندویچ پانل، مقاومت در برابر حرارت کاهش یافته و در برابر صدا و صوت افزایش می‌یابد. در واقع رابطه حرارت و صوت در دانسیته ساندویچ پانل، بلعکس است.

کاربرد-دانسیته-ساندویچ-پانل

تاثیر دانسیته روی قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل به چندین معیار بستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان قیمتی ثابت برای تمام آن‌ها در نظر گرفت. از معیارهایی که می‌توان با آن قیمت ساندویچ پانل را تخمین زد، می‌توان ضخامت، نوع فوم و دانسیته آن را نام برد. با احتساب تمام این معیارها می‌توان قیمتی متغیر و حدودی را به دست آورد.

در صورتی که مکان و موقعیت مورد نظرتان برای قرار گیری کانکس، آب و هوایی طوفانی و نا آرام داشته باشد بهتر است ساندویچ پانل آن را از بهترین کیفیت برخوردار کنید. چرا که برای داشتن کیفیت متوسط زندگی در آن موقعیت نیازمند صرف هزینه هستید.

ساندویچ پانل پلی یورتان

قدیمی‌ترین و رایج‌ترین ساندویچ پانل تهران و ایران، پلی یورتان می‌باشد. در این ساندویچ پنل، از فوم پلی یورتان با دانسیته 40 کیلوگرم بر متر مکعب استفاده شده و ضد حربق بودن و مقاومت بالای آن در مقابل حرارت از ویژگی‌های آن است. لایه‌های بیرونی این ساندویچ پانل از ورق گالوانیزه استفاده شده و و از آن می‌توان به عنوان ساندویچ پانل سقفی، سردخانه‌ای و دیواری استفاده کرد.

چنانچه قصد ساخت سازه با انواع ساندویچ پانل همچون استفاده از ساندویچ پانل دیواری و … را دارید و نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب و اجرای ساندویچ پانل را دارید می‌توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره 72454 در ارتباط باشید.