ساندویچ پانل، جایگزینی برای مصالح سنتی

ساندویچ پانل در واقع یک نوع از مصالح برای سازه های ساختمانی است که به عنوان ساندویچ پانل دیواری و یا ساندویچ پانل سقفی در ساختمان استفاده می شود. ساختار ساندویچ پانل به این صورت است که در طرفین خود، دو لایه ورق دارد و در میان ورق ها یک لایه عایق قرار داده می شود. ترکیبات سازنده ساندویچ پانل بسیار سبک، ‌نرم و انعطاف پذیر است. ساندویچ پانل معمولا از مواد عایق زیر ساخته می شود:

  • پلی اورتان
  • XPS
  • پلی استایرن
  • پشم سنگ
  • پشم شیشه

ساندویچ پانل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل با توجه به نوع و طریقه مصرف به دو دسته کلی ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم بندی می شوند. برای پارتیشن بندی ها و نصب دیواره های ساختمان و سازه از مدل دیواری ساندویچ پانل استفاده می شود. این ساندویچ پانل ها می توانند در انواع نسوز، دیرسوز و حتی ضد زلزله تولید و به بازار عرضه می شوند. علاوه بر ویژگی های ذکر شده می توان این پانل ها را در جنس های متنوع و با کیفیت های مختلفی (بسته به نوع کاربرد) تولید کرد.
به همین ترتیب از ساندویچ پانل سقفی برای پوشش در سقف ها استفاده می شود.
ساندویچ پانل ها مزایای زیر را با خود به ارمغان می آورند:

  • عایق در برابر گرما، برودت و صوت
  • به علت سبک بودن، باعث کاهش وزن سازه می شوند.
  • ضد زلزله
  • افزایش طول عمر مفید ساختمان
  • زیبایی و تنوع رنگ
  • سهولت در اجرای ساندویچ پانل

همچنین بخوانید: اجرا و نصب ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل، جایگزینی برای مصالح سنتی

از ساندویچ پانل برای چه مصارفی استفاده می شود؟

ویژگی های منحصر به فرد ساندویچ پانل ها، این سازه های پیش ساخته را برای مصارف بسیار زیادی مناسب و محبوب کرده است. صنایع برودتی و سردخانه ها، ویلاها و خانه های یک طبقه و دو طبقه، انبار غلات، استخرهای سرپوشیده و سالن ورزشی، ساختمان های اداری و تجاری، سوله ها، سازه و خانه های پیش ساخته و… از موارد استفاده ساندویچ پانل ها هستند.
از این پانل ها برای ساخت و احداث واحدهای امدادی مانند کمپ اسکان موقت و کانکس ها نیز استفاده می شود.

اجرا و نصب ساندویچ پانل

اگرچه نصب و اجرای ساندویچ پانل کاری آسان است، به این معنی نیست که هرکسی بدون دانش و تجربه اولیه بتواند آن را انجام دهد. نصب اصولی و درست پانل ها توسط نصابان کارآزموده بر طول عمر پانل تأثیر مستقیم خواهد داشت. گفته می شود اگر فرایند نصب به درستی انجام پذیرد، ساندویچ پانل ها چیزی در حدود ۱۰ الی ۲۰ سال دوام خواهند آورد. حال همین پانل ها با جنس و کیفیت یکسان اگر به درستی نصب نگردند، عمری کمتر از ۱۰ سال خواهند داشت! پس فرایند نصب نیز به اندازه ی انتخاب و خرید پانل ها اهمیت دارد.
اولین گام برای نصب ساندویچ پانل توجه به فاصله میان ستون ها و تکیه گاه ها می باشد. در واقع فرایند زیرسازی باتوجه به همین فاصله ها انجام می گیرد. پس از فرایند زیرسازی نوبت به نصب پانل های سقفی بر روی پرلین ها است. یکی از بزرگترین مزایای ساندویچ پانل عدم نیاز آن ها به مصالح ترکیبی و جانبی است. همین امر باعث می شود استفاده از ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی مقرون به صرفه تر باشد. توجه کنید که قیمت نصب پانل با در نظر گرفتن عوامل زیر متغیر است:

  • فاصله میان تکیه گاه های اصلی ( معمولا هر چقدر فاصله بین تکیه گاه ها بیشتر باشد، نصب سخت تر است.)
  • پرلین های به کار رفته
  • واشر های استفاده شده ( معمولا در کنار هر پیچ در پنل ها از واشر استفاده می شود.)
  • پیچ های سرمته (از این پیچ ها برای اتصال و محکم کاری پانل ها استفاده می شود. )
  • میزان عایق کاری (برای آب بندی سازی و پر کردن فضاهای خالی)
  • میزان ورق های فلاشینگ استفاده شده (زیبا سازی محل اتصالات)

تیم متخصص کارن پنل با بهره گیری از نصابان مجرب و مجریان طرح کارآزموده آماده خدمت رسانی به تمام مشتریان عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: فروش ساندویچ پانل تهران

ساندویچ پانل، جایگزینی برای مصالح سنتی

موارد موثر در هزینه ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل با توجه به نوسانات بازار متأثر از قیمت مواد اولیه آن می باشد. جنس فوم ساندویچ و جنس ورق های فلزی به کار رفته در آن می تواند باعث به وجود آمدن طیف وسیعی از قیمت ها شود. اما همیشه برای کم کردن هزینه ها روش های مختلفی وجود دارد. اگر می خواهید هزینه تمام شده ساندویچ پانل ها را کاهش دهید، می توانید به جای استفاده از ورق فلزی در دو طرف پانل، فقط در یک طرف آن ورق فلزی استفاده کنید. یکی دیگر از پیشنهاد ها می تواند کم کردن ضخامت ورق های فلزی باشد. برای مثال به جای استفاده از ورق فلزی با ضخامت ۵ میلی متر از ورق فلزی با ضخامت ۴ میلی متر استفاده کنید. تمام پیشنهادات فوق می توانند هزینه ها را کاهش دهند، اما خوب است قبل از هر تصمیمی با متخصصان مجرب ما مشورت کنید. زیرا شما می بایست از استانداردهای مشخص شده برای ساندویچ پانل ها بهترین نوع را متناسب با نیاز خود سفارش دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارائه انواع ساندویچ پانل تهران و شهرستان با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید تا بهترین نتیحه را برای سازه و ساختمان خود دریافت نمایید.

همچنین بخوانید: قیمت ساندویچ پانل ارزان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *