ساندویچ پانل عایق صوتی
برای اینکه شما بتوانید یک ساختمان را بسازید باید از مصالح زیادی استفاده کنید، این مصالح از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گیرند ولی بعضی از آن ها در چند سال اخیر به میان آمده اند، ساندویچ پنل عایق صوتی نیز نمونه ای از مصالح جدید می‌باشد، مزیت های فراوان این محصول سبب شده تا در مدت زمان کوتاهی فروش زیادی به دست آورد، و به عنوان بهترین عایق ساخت دیوار کاربرد داشته باشد.

برای اینکه بهتر با این محصول آشنا شوید،‌ شما را به مطالعه ادامه این مقاله دعوت می کنیم. مسلما با به دست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید تصمیم بهتری در هنگام خرید بگیرید.

ساندویچ پانل عایق صوتی

ویژگی های ساندویچ پنل عایق صوتی

امروزه محیط زندگی ما پر از صداهای مزاحم است که به نحوی آسایش انسان را به هم می‌زند، صداهای ناشی از عبور و مرور ماشین ها در داخل شهر می‌تواند آرامش هر فردی را به هم بزند، همچنین در محیط های صنعتی نیز دستگاه های مختلف دارای صدای زیادی هستند که حس بدی به افراد القا می‌کند.
با توجه به موارد گفته شده باید از مصالحی استفاده کرد که عایق صوتی باشند، در این صورت حجم آلودگی صوتی نیز بسیار کمتر شده و مشکلات ناشی از آن نیز کاهش پیدا می کند، ساندویچ پنل عایق صوتی دقیقا با همین هدف تولید شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.
این محصول به دو صورت سقفی و دیواری ساخته شده و به بازار عرضه شده است. این سازه می تواند صداهایی با قدرت ۱۲۵ دسی بل را خنثی کند و مانع از ورود آن شود. به صورت کلی این محصول از سه لایه مختلف تشکیل شده است.

 دو لایه بیرونی از جنس فلزات گالوانیزه هستند که در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند، گالوانیزه بودن فلزها باعث می‌شود که در برابر رطوبت دچار اکسایش یا همان زنگ زدن نشوند، لایه میانی آن نیز از پشم سنگ ساخته شده است. میزان چگالی یا دانسیته آن بین ۸۰ تا ۱۲۰ می باشد که در محصولات مختلف متفاوت خواهد بود.
پشم سنگ یک ماده با قدرت صداگیری بسیار زیاد است که به همین دلیل مانع از عبور صدا خواهد شد، در صورتی که صدا از لایه پشم سنگ عبور کند، به ورق گالوانیزه برخورد کرده و با برگشت دوباره به سمت خودش جذب خواهد شد، وجود این فرایند سبب می‌شود تا صدا نتواند از عایق عبور کند و هیچ صدایی در اینباره شنیده نمی‌شود.

عوامل مهم در تعیین قیمت ساندویچ پنل

با توجه به مزیت های گفته شده، بسیاری از افراد به دنبال آن هستند و راه های مختلفی را برای این منظور دنبال می‌کنند، به طور کلی اجرای ساندویچ پنل با هزینه مناسبی انجام می‌شود و از همین جهت به یک گزینه جذاب برای خریداران تبدیل شده است، یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ابعاد ساندویچ پانل است که نسبت به ابعاد درخواستی قیمت متغییر است، هر چقدر که ابعاد این سازه بزرگتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند و باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید.
مورد دوم که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت عایق صوتی است برند و مارک محصول می‌باشد، در حال حاضر شرکت های مختلفی در حال تولید ساندویچ پنل هستند که هر کدام شرایط قیمتی خاص خود را دارند.
همچنین این محصول دارای درجه بندی نیز هست که باید به آن به خوبی دقت نمود، اگر شما بخواهید ساندویچ پنل درجه یک بخرید بدون شک باید هزینه بالاتری بپردازید، این در حالی است که برای اجناس درجه دو و سه قیمت پایین تر نیز موجود می‌باشد.

 ساندویچ پنل دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها نیز قیمت مخصوص به خود را دارند، به طور مثال ساندویچ پنل پشم سنگ با پلی اورتان از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی دارد که باید با توجه به نوع نیاز خود خرید را به انجام برسانید، عامل دیگری که بر روی قیمت این سازه تاثیر دارد، زمان خرید آن است؛ همانطور که می‌دانید قیمت محصولات به صورت روزانه در حال تغییر است، بر همین اساس اگر تصمیم به خرید دارید باید قیمت را در همان روز بررسی کنید و اگر شرایط مناسبی فراهم بود خرید را نهایی سازید.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت عایق صوتی

  • ابعاد
  • نوع برند تولید کننده
  • نوع سازه ؛ سقفی یا دیواری
  • مدل آن؛ پلی یورتان، پشم سنگ و …
  • کیفیت و جنس؛ درجه 1، 2 یا 3

بهترین تولید کننده ساندویچ پانل عایق صوت

جمع بندی

اگر می خواهید از شر انواع صداهای مزاحم خلاص شوید،‌ بهترین راهکار برای شما خرید ساندویچ پنل عایق صدا می‌باشد، در حال حاضر کارن پانل که به عنوان یکی از بهترین و معتبر ترین تولید کنندگان ساندویچ پانل تهران می‌باشد اجرای این سازه را به صورت حرفه ای انجام می‌دهد و شما بعد از آن از رفاه خوبی برخوردار خواهید شد.