ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو نایلون

یکی از مصالح جدیدی که در صنعت و ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود، ساندویچ پانل می‌باشد. ساندویچ پانل یک نوع از مصالح ساختمانی از پیش ساخته است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای آجر و سیمان باشد؛ چراکه در مقایسه با آجر بسیار سبک بوده و گزینه خوبی در ساخت دیوارها و سقف‌ها می‌تواند باشد. به علت لایه‌ای بودن آن، نام ساندویچ پانل را روی آن گذاشته‌اند. در حقیقت ساندویچ پانل‌ها از دو لایه تشکیل یافته‌اند که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی نوعی ساندویچ پانل که به صورت یک رو ورق و یک رو نایلون می‌باشدکه می تواند به عنوان ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری مورد استفاده قرار گیرد، بپردازیم.

ساختار ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو نایلون

همانطور که از نامش پیداست، این نوع ساندویچ پانل به صورت یک رو ورق و یک رو نایلون می‌باشد که جنس ورق طرف بیرونی آن می‌تواند از ورق آلوزینگ، ورق گالوانیزه یا ورق آلومینیوم باشد. قسمت داخلی این ساندویچ پانل نیز از جنس نایلون ساخته شده است. همچنین برای ایجاد خاصیت عایق‌بندی در ساندویچ پانل، در قسمت بیرونی آن از فوم تزریقی پلی یورتان نیز استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو نایلون

از ویژگی‌های اصلی این نوع ساندویچ پانل می‎توان به مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی و سهولت در نصب و جابه‌جایی آن اشاره کرد. در ادامه بقیه ویژگی‌های ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو نایلون را آورده‌ایم:

  • در برابر فشار تحمل بالایی دارد.
  • در برابر خورنده‌ها و مواد فعال شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
  • دارای وزنی سبک می‌باشد.
  • در برابر صدا، گرما، رطوبت و سرما عایق می‌باشد.
  • مقاوم در برابر آتش‌سوزی می‌باشد

کاربرد

در دنیای امروز، ساندویچ پانل‌ها یکی از بهترین مصالح در صنعت ساختمان‌سازی محسوب می‌شوند و به دلیل مزیت‌های زیاد و خواص مناسب آن‌ها، در سال‌های اخیر به عنوان جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی شناخته شده‌اند. در ادامه می‌خواهیم کاربردهای ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو نایلون را بررسی کنیم:

  • از این نوع ساندویچ پانل اغلب در مکان‌هایی که بعد از اجرای ساندویچ پانل نیاز به سقف کاذب یا زیرکوب باشد، استفاده می‌شود؛ بنابراین گزینه خوبی برای انبارها می‌باشد.
  • با توجه به ضخامت پایین این نوع پانل‌ها، در بسیاری از موارد با افزایش دانسیته فوم عایق آن، در سردخانه‌ها و یخچال‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در ساخت ویلاها و کارگاه‌ها و ساختمان‌های اداری می‌توان از ساندویچ پانل‌ها استفاده کرد.
  • همان‌طورکه در قسمت ویژگی‌های ساندویچ پانل‌ها اشاره کردیم، به خاطر قیمت مناسب و سهولت در نصب و جابه‌جایی می‌توانند گزینه مناسبی برای ساخت مکان‌ها و کمپ‌های اسکان موقت برای اجرای پروژه‌های مختلف باشند.
  • برای استفاده از این نوع ساندویچ پانل به عنوان پانل دیواری در پارتیشن‌بندی داخلی، همچون ساندویچ پانل‌های دکوراتیو بر روی آن برچسب‌های سه بعدی با طرح‌هایی چون آجر، سنگ و غیره و یا دیوارپوش قرار می‌دهند.

اجرای ساندویچ پانل

اجرای ساندویچ پانل، بعد از تولید و ارسال ساندویچ پانل به محل پروژه انجام می‌گیرد. به‌طوری‌که تمام اجزای پیش ساخته آن از جمله سقف و دیواره، طبق متریال اختصاصی و مجزا برای نصب، آماده و توسط نصابان مجرب نصب می‌شوند.

قیمت ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو نایلون

همان‌طورکه در مطالب قبلی اشاره کردیم، این نوع ساندویچ پانل‌ها در نوع، ابعاد و تنوع بسیاری ساخته می‌شوند؛ در نتیجه همه این عوامل می‌توانند در قیمت آن تاثیرگذار باشند. بنابر این محاسبه قیمت ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو نایلون به شکلی دقیق و ثابت امکان‌پذیر نیست و باید طبق سفارش شما محاسبه شود با این شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه قیمت ساندویچ پانل از قیمت انواع ساندویچ پانل مطلع شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه انواع ساندویچ پانل تهران می توانید با همکاران ما از طریق شماره 72454 ارتباط حاصل فرمایید.