سقف عرشه فولادی

با توجه به رشد روزافزون جمعیت، نیاز به ساخت ساختمان‌های چند طبقه نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این که روش‌های سنتی برای ساخت و سازهای بزرگ بسیار وقت گیر و پرهزینه است، افراد و سازندگان ساختمان‌ها به دنبال روش‌های نوین و با صرفه اقتصادی هستند. یکی از مراحل وقت گیر در ساخت ساختمان‌ها ساخت سقف برای سازه‌هاست. روش‌های مختلفی برای ساخت سقف در سازه‌های مختلف وجود دارد. استفاده از هر کدام از این روش‌ها متناسب با بزرگی پروژه و مسائل اقتصادی انجام می‌گیرد.

سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف‌های عرشه فولادی امرزه بسیار مورد استقبال سازندگان ساختمان‌ها قرار گرفته‌اند. استفاده از سقف‌های عرشه فولادی یکی از روش‌های نوین در ساختمان سازی است که محبوبیت زیادی در صنعت ساختمان دارد.

این سقف از چهار نوع مصالح ساخته شده است:

  • ورق فولادی به عنوان عرشه
  • برش گیر
  • آرماتور
  • بتن

بتن ریزی در این نوع سقف، سطح بسیار صاف و یکپارچه‌ای دارد که پس از آن نیازی به کف سازی و پوکه ریزی نیست و با سرعت بالا آماده نازک کاری می‌شود. یکی از مشکلات اجرایی ساختمان‌ها قالب بندی است که در این سیستم این مشکل رفع شده و اجرای سقف با سرعت بالایی انجام می‌شود.

می‌توان بعد از تکمیل شبکه‌های تاسیساتی به صورت یکجا نسبت به بتن ریزی تمام سقف و تمام طبقات اقدام کرد. نصب ورقه‌ها هم نیازی به جوشکاری ندارد، و توسط میخ‌های فولادی انجام می‌‌شود.

 

سقف عرشه فولادی 4

مزایای استفاده از سقف عرشه فولادی

  • حذف مرحله قالب بندی و شمع گذاری

این سقف‌ها به عنوان یک قالب خود نگه دارنده شناخته می‌شوند و نیازی به مرحله قالب بندی و شمع گذاری که یکی از مشکلات اجرایی ساختمان‌ها محسوب می‌شود، ندارند.

  • افزایش سرعت اجرا

سقف عرشه فولادی با برش سریع و چیدمان راحت باعث افزایش سرعت بهره‌وری اجرایی می‌شود.

 

  • بهینه‌سازی عملکرد سقف در هنگام وقع زمین لرزه

سقف‌های مرکب عرشه فولادی بین المان‌های سازه‌ای سقف یکپارچگی بیشتری دارند و باعث افزایش قدرت سقف در برابر زلزله می‌شود و در واقع به علت پیوسته بودن قطعات، دیرتر آوار می‌شوند و خسارت کمتری در پی خواهند داشت.

 

سقف عرشه فولادی 6

 

  • کاهش خسارت جانی و مالی در هنگام آتش سوزی و یا وقوع زمین لرزه

در هنگام زمین لرزه بلوک و سفال‌های سقفی سقوط می‌کنند، که در سقف عرشه فولادی این گونه خسارت وجود ندارد. در هنگام آش سوزی سازه‌هایی که از مصالح پلاستو فوم استفاده کرده‌اند در اثر سوختن، با ایجاد گاز باعث افزایش درصد تلفات جانی در اثر مسمویت و خفگی می‌شوند، که در سقف عرشه فولادی این مصالح به کار نرفته است.

 

  • ایجاد سکوی کار مطمئن در زمان اجرا

با قرارگیری سیستم سقف عرشه فولادی یک سکوی کار دائمی ایجاد می‌شود و خطرات در زمان اجرا به حداقل می‌رسد.

  • داشتن وزن سبک

این نوع سقف‌ها نسبت به سایر سقف‌های متداول وزن کمتری دارند. کاهش بار سقف در نهایت موجب کاهش وزن سازه و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

 

سقف عرشه فولادی 1

 

  • کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان

کاهش وزن سازه، حذف بلوک، قالب بندی و شمع گذاری و نیز حمل و نقل آسان باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان می‌شود.

 

  • امکان اجرا در شرایط مختلف آب و هوایی

استفاده از این نوع سقف به شما امکان اجرای آن در شرایط مختلف آب و هوایی را می‌دهد و وقفه‌های زیادی که در اجرای سقف‌های سنتی ایجاد می‌شد را برطرف می‌کند.

نصب عرشه فولادی

پس از این که ورق‌ها به روی اسکلت حمل شدند، نصب آن‌ها انجام می‌گیرد، در زیر به چند نکته که قبل و در حین اجرا باید رعایت شود اشاره می‌کنیم:

  • در هنگام حمل و نصب عرشه‌ها باید احتیاط لازم صورت پذیرد تا آسیبی به عرشه‌ها وارد نشود.
  • انبارکردن عرشه‌ها در کارگاه باید به نحوی باشد که بر اثر انبار کردن عرشه‌ها بر روی هم، دچار تغییر شکل نشوند.
  • استفاده از عرشه‌هایی که دچار تغییر شکل‌های ماندگار شده‌اند، مجاز نسیت و باید از استفاده از آن‌ها خودداری کرد.
  • پس از قرارگیری عرشه‌های فولادی بر روی اسکلت، قبل از اجرای گلمیخ، عرشه‌ها باید به نحو مناسبی با میخ به تیرهای اصلی و فرعی متصل شوند.

سقف عرشه فولادی 3

هزینه سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی، همانند سایر محصولات فولادی به قیمت روز ورق گالوانیزه بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت سقف عرشه فولادی به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. ضخامت ورق گالوانیزه به کار رفته
  2. نوع آلیاژ ترکیبی فلز به کار رفته جهت پوشش دهی
  3. پوشش رنگی ورق

سقف عرشه فولادی 2

کاربردهای سقف عرشه فولادی

این سقف در انواع سازه‌های پیش ساخته و سبک، انواع سازه‌های اسکلتی فلزی سبک و سنگین و سازه‌های اسکات بتنی کاربرد دارد.

با توجه به گفته‌های بالا استفاده از سقف عرشه فولادی یکی از روش‌های نوین و برتر در اجرای ساخت و سازهای ساختمانی است. استفاده از این نوع سقف‌ها باعث بالا رفتن سرعت کار می‌شود و هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. در زمان خرید سقف عرشه فولادی، موارد و استانداردها را حتما در نظر بگیرید.

متا: سقف عرشه فولادی یکی از روش‌های نوین و پرطرفدار در اجرای سقف برای ساختمان‌هاست که سرعت کار شما را افزایش و هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.

 

جهت خرید انواع ساندویچ پانل همچین جهت نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری و …. می‌توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید. جهت اطلاع دقیق از لیست قیمت انواع ساندویچ پانل نیز می‌توانید به صفحه قیمت ساندویچ پانل مراجعه فرمایید.