قیمت دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری به نوعی از سازه های پیش ساخته ای گفته می شود که امروزه در صنعت ساخت و ساز به عنوان یکی از گزینه های ایده آل برای دیوارهای سنتی شناخته می شود. امروزه انواع مختلفی از این مصالح ساختمانی طراحی و تولید شده که بر حسب نیاز و خواسته مشتری می توان برای سفارش و خرید هر طرح و رنگ و نقش آن اقدام کرد. در این بخش قصد به اشتراک گذاری اطلاعاتی مفید راجع به انواع ساندویچ پانل تهران و سایر شهرستان ها را داریم, همراه ما باشید.

دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

ساندویچ پانل از جمله مصالح پیش ساخته ساختمانی هستند که با ساختاری همانند یک ساندویچ خوراکی شکل گرفته و ما بین دو ورقه فلزی از جنس آلوزینک و گالوانیزه آن را فومی نسوز و عایق حرارت و رطوبت از جنس پلی یورتان، پلی استایرن (eps) و یا پلی استایرن اکسترود شده (xps) و یا پشم سنگ ، پشم شیشه قرار داده اند.
این سازه ها بر حسب کارایی خود به دو دسته ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند که با توجه به تعریف ارائه شده برای آن میتوان گفت که در صنعت ساختمان سازی از این مصالح مدرن برای پوشش دیواره ها و یا سقف یک بنا استفاده می شود. دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار بوده که می توان از آن به عنوان یک جایگزین مناسب برای مصالح آجری، بتنی و … یاد کرد.

مزایای خرید ساندویچ پانل دیواری

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به بخشی از مزایای خرید و اجرای ساندویچ پانل دیواری و سقفی به جای مصالح قدیمی که در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گرفت؛ اشاره ای کوتاه و مختصر داشته باشیم میتوان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت ذیل را برای آن بر شمرد:

  • خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی ورق دیوار پیش ساخته
  • مقاومت و دوام ورق های آن در برابر خط و خش، ضربه، بارندگی ؛ آتش سوزی و …
  • قیمت مقرون به صرفه و طول عمر بالای سازه
  • عایق مناسب در برابر حرارت، رطوبت و صدای محیط بیرون
  • وزن سبک و نصب سریع و راحت آن
  • و …

همچنین بخوانید: قیمت ساندویچ پانل تهران

قیمت دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

کاربرد استفاده از این نوع دیوار پیش ساخته

ساندویچ پانل های دیواری به لحاظ فنی و قیمت مناسب آن یکی از محبوب ترین دیوارهای پیش ساخته ای است که امروزه برای ساخت و ساز بناهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله کاربردهای آن می توان به پوشش دیواره های ساختمان و یا سوله های ورزشی و یا پارتیشن بندی قسمت های مختلف داخل یک ساختمان اشاره کرد.
این مصالح پیش ساخته در مقایسه با دیوارهای بتنی و آجر از کارایی بیشتر و قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار بوده و به دلیل خاصیت ضد عایق بودن خود با جلوگیری از اتلاف انرژی باعث بازگشت سرمایه فرد می گردد. از دیگر کاربردهای این نوع به دلیل مقاومت بالای خود در برابر آتش سوزی میتوان به استفاده از آن برای پوشش دیوار کارخانجات و سوله های ورزشی، صنعتی و … اشاره کرد. همچنین این مصالح برای ساخت و پوشش دیواره های اتاق تمیز، سردخانه یا اتاق نگهداری مواد غذایی و میوه، اتاق مکانیکال و اتاق سرور نیز کاربرد فراوانی دارد.

انواع مختلف ساندویچ دیواری

در این بخش به ذکر نام چند نمونه از انواع مختلف این دسته از دیوار های پیش ساخته در صنعت ساختمان سازی اشاره خواهیم کرد که به لحاظ ساختار و ظاهر با یکدیگر تفاوت های چشمگیر داشته است :

  • دو رو نایلون
  • پشم سنگ
  • آلومینیومی
  • پیچ مخفی
  • گالوانیزه
  • پلی اورتان
  • پلی استایرن
  • پی وی سی
  • پشم شیشه

نکته: دقت داشته باشید که هر یک از پانل های ساندویچی نام برده شده در این قسمت به لحاظ خصوصیات و ویژگی منحصر به فرد بوده و هر یک از آن برای مصارف خاصی طراحی و تولید شده اند

قیمت ساندویچ پانل

هزینه ای که هر شخص بابت خرید این نوع از دیوارهای پیش ساخته صرف می کند بر حسب متراژ فضای مد نظر و نوع کاربرد مورد انتظار از این مصالح و همچنین نوع، رنگ و طرح آن متغیر بوده و از همین رو ما نمی توانیم در این بخش به صورت دقیق و مشخص برای شما بگوییم که چه هزینه ای را بابت سفارش و خرید آن باید صرف کنید. البته در این بین هزینه های جانبی دیگر نیز نظیر حمل، نصب و اجرای آن بر اساس پلان مد نظر در محل مورد نظر باید در لیست هزینه های آن لحاظ شده و بهتر است که خصوص قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید.

همچنین بخوانید: کاربرد ساندویچ پانل پلی یورتان

قیمت دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *