مقاومت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها را با ویژگی های مختلفی تولید می نمایند تا بتواند به خوبی نیازهای سازه های گوناگون را پوشش دهد. به عنوان مثال مقاومت و استحکام ساندویچ پانل ها آن را در برابر فشارهای وارده محفوظ نگه می دارد و مانع از آسیب دیدگی در آن ها می شود.

ویژگی های مختلف ساندویچ پانل

معمولا ساندویچ پانل ها بر اساس این که در چه سازه هایی مورد استفاده قرار می گیرند با ویژگی های متفاوتی تولید می شوند. ساندویچ پانل هایی که در برابر خوردگی مقاوم هستند برای استفاده در نمای بیرونی سازه ها مناسب ترند. متریال لایه ها در این پانل ها بیشتر از گالوانیزه و یا فولاد است. بسته به نظر مصرف کننده می توان از انواع فولاد با پوشش های مختلف در تولید این پانل ها استفاده نمود. مقاومت و استحکام ساندویچ پانل با این متریال بسیار بالا بوده و در برابر هر گونه خوردگی و فرسودگی مقاوم است. البته توجه نمایید که می توان این مقاومت و استحکام ساندویچ پانل را با رعایت چند مورد در زمان تولید نیز افزایش داد.

افزایش مقاومت ساندویچ پانل1

افزایش ضخامت ساندویچ پانل

بیشتر ساندویچ پانل ها به طور معمولی با ضخامت حدود 45 میکرو تولید می شوند. اما بسته به نظر مصرف کننده این ضخامت قابل افزایش تا حد بسیار بالا و در حدود 200 میکرو نیز هست. افزایش ضخامت در لایه های بیرونی و درونی پانل ها تا این میزان به خوبی این محصولات را در برابر خوردگی مقاوم می نماید. این ضخامت همچنین مقاومت و استحکام ساندویچ پانل را در برابر تبادل حرارتی و مقاومت در برابر اشعه یو وی خورشید تا حد بالایی افزایش می دهد.

همچنین می توان با افزایش ضخامت عایق میانی پانل ها مقاومت و استحکام ساندویچ پانل را در برابر صدا، رطوبت و تبادل گرما و سرما با بیرون سازه ها بیشتر نمود.

 

افزایش مقاومت ساندویچ پنل2
تغییر در پوشش لایه ها برای افزایش مقاومت و استحکام ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی با متریال های گالوانیزه و آلومینیوم و آلوزینک تولید می شوند. اما برای این که این متریال ها در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و نور خورشید مقاومت بیشتری داشته باشد و دچار فرسودگی زود هنگام نشود از پوشش های مختلف بر روی آن استفاده می شود. این پوشش ها به سه صورت پودری، مایع و یا فیلمی بر روی این پانل ها قرار می گیرند. علاوه بر آن رنگ نیز در این پوشش ها متفاوت بوده و می تواند با رنگ های دلخواه سفارش دهنده این پوشش بر روی متریال ساندویچ پانل ها قرار گیرد. این پوشش ها علاوه بر افزایش مقاومت و استحکام ساندویچ پانل در طول عمر مفید خود در هزینه های مصرفی انرژِی در این سازه ها نیز صرفه جویی زیادی می نماید.

تغییر در فوم مصرفی برای بالا بردن مقاومت و استحکام ساندویچ پانل

بسته به این که ساندویچ پانل در چه نوع سازه و یا در چه منطقه ای نصب می شود از فوم های مختلف با ضخامت های متفاوت در آن استفاده می شود. به عنوان مثال در ساندویچ پانل های سردخانه از فوم پلی یورتان با ضخامت حدود 20 سانتی متر استفاده می شود. اما در سازه هایی که امکان بروز آتش سوزی در آن ها بیشتر است از فوم ها با درجه مقاومت بالا در برابر آتش مانند: پشم یا فیبر معدنی در ساندویچ پانل ها استفاده می شود. این پانل ها همچنین دارای مزایای دیگری نیز هستند.

  • مقاوم در برابر فشار و کشش
  • عدم تخریب محیط زیست
  • مقاوم به خوردگی
  • افزایش مقاومت و استحکام ساندویچ پانل
  • کاهش وزن
  • عایق صوتی بسیار مناسب
  • عدم تغییر شکل

قیمت ساندویچ پانل ارزان 1

تغییر در نحوه ساخت ساندویچ پانل

ساخت ساندویچ پانل ها به گونه ای است که استحکام ساندویچ پانل ها را در برابر بادهای شدید و یا زلزله بیشتر می نماید. اما در صورت نیاز می توان مقاومت و استحکام ساندویچ پانل را با کمی تغییر در ساختار و نحوه ساخت پانل ها افزایش داد. اتصال ساندویچ پانل دیواری به وسیله سیستم آرماتوربندی باعث دوام و استقامت این سازه ها در برابر باد و طوفان های شدید می شود. توجه نمایید که نمره میلگرد مصرفی در این کار باید حتما 8 تا 10 انتخاب شود تا انتظارات شما را برآورده نماید.

اما استفاده از متریال هایی نظیر آلومینیوم و فوم پلی استایرن علاوه بر کاهش قیمت ساندویچ پانل از مقاومت و استحکام ساندویچ پانل ها نیز به طور محسوسی کم می نماید. بالا بردن استقامت پانل ها تنها در صورتی میسر است که از متریال ها با درجه کیفی بالا و مرغوب در ساخت آن استفاده شود. سفارشی سازی ساندویچ پانل برای مناطق پرخطر و زلزله خیز راهکاری موثر برای افزایش طول عمر پانل ها تا حداکثر 50 سال خواهد بود.

جهت مشاوره رایگان برای خرید و یا سفارش تولید ساندویچ پانل با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به سایت ساندویچ پانل تهران مراجعه فرمایید. کارشناسان ما در این مجموعه به کلیه سوالات شما پاسخ می دهند.