ساندویچ-پانل-کانکس-

ساندویچ پانل کانکس چیست؟ چه استفاده‌هایی دارد؟ اگر شما نیز به دانستن قیمت ساندویچ پانل و همچنین ساندویچ پانل در تهران علاقه‌مند هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما در این باره پاسخ دهیم.

ساندویچ پانل کانکس چیست؟

کانکس اتاقک یا محفظه‌ای می‌باشد که بیشتر برای افراد یا گروه‌هایی کاربرد دارد که بسیار نیاز به یک مکان برای شروع کار خود دارند، اما نه آنقد بودجه‌ای برای اجاره‌ی مکانی دارند و هم اینکه بعد از مدتی آن مکان را ترک خواهند کرد. این نوع از کانکس یا بهتر است بگویم ساندویچ پانل کانکس کاربردهای بسیار زیاد، خاص و جذابی دارد و همچنین در انواع مختلفی وجود دارد. چند نوع بسیار پرکاربرد آن کانکس استاندارد، اسکیددار و تاشو سردخانه ای می‌باشد که هر کدام یک از موارد ذکر شده در دو نوع متحرک و ثابت وجود دارند. بر خلاف توضیحاتی که دادیم، مفهوم کانکس ساندویچ پانل تنها در یک جمله مشخص می‌شود. اگر که کانکس خود را با استفاده از ساندویچ پانل دیواری و همچنین ساندویچ پانل سقفی بپوشانید به آن ساندویچ پانل کانکس می‌گویند.

یکی از نکاتی که باید درباره‌ی آن اطلاع داشته باشید این است که در اکثر مواقع شاهد این هستیم که، دیوارها، کف و سقف کانکس ها را با انواع ساندویچ پانل نظیر ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید می‌کنند. ساندویچ پانل یکی از بهترین عایق‌های گرمایی می‌باشد و خیال شما را از بابت مشکلات آب و هوایی راحت می‌کند. اگر شما نیز به خرید ساندویچ پانل علاقه مند هستید با کارشناسان ما صحبت کنید و درباره‌ی ساندویچ پانل در تهران پرس و جو کنید.

کاربرد ساندویچ پانل کانکس

یکی از پرکاربردترین از انواع ساندویچ پانل نوع کانکس آن می‌‌باشد که همانطور که اشاره شد جزئی از مصالح پیش ساخته شده‌ی ساختمانی می‌باشد و همچنین یکی از پراستفاده ترین مصالح در ساخت کانکس نیز می‌باشد. همچنین به علت عایق بودن ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی شاهد استفاده‌ی زیادی از آن‌ها هستیم.

یکی دیگر از مسائلی که باعث استفاده‌ی مداوم از ساندویچ پانل می‌باشد عایق بودن آن در مقابل آب و هوای خاص مثل باران یا عوامل طبیعی دیگر می‌باشد.

چند موردی که استفاده از کانکس ساندویچ پانل رشد زیادی داشته است بدین ترتیب است:

  • بیمارستان های صحرایی
  • پشت بند تریلرها
  • آزمایشگاه ها
  • کانتینر ها
  • سردخانه
  • اورژانس

ساندویچ-پانل-کانکس

قیمت ساندویچ پانل، قیمت کانکس ساندویچ پانل

مواد اولیه‌ای که برای ساخت ساندویچ پانل  به کار می‌روند با توجه به کاربری کانکس کاملاً متفاوت می‌باشد و جز مهم ترین ارکان در قیمت کانکس هستند و به همین علت شاهد قیمت کاملاً متفاوتی برای ساندویچ پانل نیز هستیم. یکی از المان‌های اصلی برای تعیین قیمت ساندویچ پانل و کانکس، مشخصات فنی و روش اجرای آن می‌باشد. مواد سازنده اولیه ساندویچ پانل به صورت کلی از انواع ورق آلوزینک، گالوانیزه و آلمینیوم می‌باشند. با توجه به اینکه مقاومت ورق های از جنس گالوانیزه بیشتر است در بیشتر کانکس ها از این نوع ورق استفاده می‌شود. البته اگر برا شما زیبایی اگر زیبایی کانکس مدنظر باشد، می‌توانید از نماهای کامپوزیت خارجی و حتی در داخل کانکس از نمای های mdf و pvc استفاده کنید تا بهترین ظاهر را با کیفیتی فوق‌العاده تجربه کنید.

کانکس ساندویچ پانل یا کانکس معمولی؟

برای انتخاب بین انواع کانکس شما باید معیار‌هایی تعیین کنید، استاندارد‌هایی که بر اساس نیاز هر شخص متفاوت است اما نکات مشترکی وجود دارد که به توضیح آن می‌پردازیم.

آب و هوا

اول از همه شما باید این را مشخص کنید که کانکس ویلایی و دیگر خانه های پیش ساخته خود را برای چه نوع آب و هوا و شرایطی نیاز دارید. چرا که اصلی ترین تفاوت این دو نوع در نوع عایق بندی جداره های آن‌ها است. در یکی از اشکال آن یعنی، ساندویچ پانل شاهد استفاده از عایق پلی یورتان بصورت تزریقی هستیم که در این حالت سازه کاملا شبیه یک یخچال بزرگ صنعتی عمل کرده و از هرگونه تبادل حرارتی بین فضای بیرونی و داخلی جلو گیری می‌کند.

البته در نوع دیگر ورقی از عایق پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر استفاده می‌شود که آنچنان کیفیتی مثل عایق پلی یورتان ندارد اما قطعا باز هم عایق مناسبی می‌باشد. البته نوع ورقی را نیز معمولا با دو لایه عایق بندی از ترکیب پلی استایرن و عایق فوم در برابر سرما تقویت می کنند اما در نوع ساندویچ پانل، همگن بودن متریال باعث می‌شود در نهایت عایق بهتری برای سرما و گرما باشد.

 

کانکس

قیمت مناسب

یکی دیگر از معیار هایی که برای دسته‌ی زیادی از افراد اهمیت فراوانی دارد، قیمت می‌باشد. دو نوع سازه ذکر شده تفاوت قیمتی زیادی نیز دارند که باعث می‌شود بعضی افراد به علت اینکه قیمت مد نظر آن‌ها است، کیفیت پایین‌تر را انتخاب کنند.

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید، امیدوارم با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم بتوانید، بهترین انتخاب خود را میان انواع ساندویچ پانل نظیر ساندویچ پانل دیواری و ساندویچی پانل سقفی انجام دهید.

جهت اطلاع دقیق درباره نصب و اجرای ساندویچ پانل می توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید.