ساندویچ-پانل-طرح-چوب-3

امروزه مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در زمان و هزینه، یکی از اولویت‌های طراحی و ساخت ساختمان‌های مسکونی، صنعتی، تجاری، اداری و سایر ساختمان‌ها است. همچنین استفاده از متریالی که عایق گرما، سرما و صدا باشد و باعث کاهش مصرف سوخت خانه‌ها شود ارجحیت دارد. ساندویچ پانل در واقع یک متریال ساختمانی است که از پیش ساخته شده و امروزه در انواع سازه‌های ساختمانی به ویژه مراکز تجاری استفاده می‌شود. ساختار ساندویچ پانل طوری طراحی شده که بسیار سبک می‌باشد و عایق مناسبی از سرما، گرما و رطوبت است، که به عنوان یک ماده سبک و بسیار مقاوم در ساخت ساختمان‌ها به کار می‌رود.

ساندویچ پانل با طرح چوب

ساندویچ پانل انواع و طرح‌های مختلفی دارد، یکی از انواع آن، ساندویچ پانل طرح چوب است. ورقه‌هایی که این نوع ساندویچ پانل را تشکیل می‌دهند از جنس چوب و فایبرگلس هستند، که معمولا به وسیله رزین به هم متصل می‌شوند.

این نوع از انواع ساندویچ پانل در عین زیبایی، برخی ویژگی‌های چوب، مانند فاسد شدن و تورم را ندارد و به همین جهت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در قسمت میانی آن از مواد فیبری استفاده شده که این مواد شامل الیاف پشم شیشه است که به لایه چوبی رویی متصل شده است. استفاده از مواد فیبری باعث می‌شود مقاومت کششی افزایش و استحکام سازه بیشتر شود، این کار باعث می‌شود مقاومت آن در محیط‌هایی با رطوبت بالا نیز مناسب باشد.

ساندویچ-پانل-طرح-چوب-2

کاربرد ساندویچ پانل با طرح چوب

  • ساخت سازه‌های محدب و مقعر

از آن جایی که نصب این ساندویچ پانل‌ها راحت و سریع است بنابراین از آن‌ها در ساخت سازه‌های محدب و مقعر استفاده می‌شود.

  • ساخت مبلمان

داشتن طرح‌های زیبا و مقاومت در برابر ضربه و رطوبت باعث می‌شود تا از این مواد در ساخت مبلمان نیز استفاده شود.

  • ساختمان سازی

از این نوع ساندویچ پانل‌ها در ساختمان سازی به دلیل کاهش هزینه‌ها و زیبایی، بسیار استفاده می‌شود.

  • ساخت قایق

از آن جایی که این متریال‌ها ضد آب و قدرتمند و محکم هستند، یکی از محصولات مهمی محسوب می‌شوند که در صنعت قایق سازی کاربرد دارند.

مزایای ساندویچ پانل طرح چوب

  • به دلیل وجود فایبرگلس در ساختار آن، در برابر رطوبت و آب مقاومت بالای دارند.
  • وجود مواد فیبری در هسته آن‌ها باعث شده که انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.
  • این محصول مقاومت بسیار بالایی دارد و به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • بسیار سبک هستند.
  • در اندازه و ضخامت‌های مختلفی وجود دارند.
  • دارای تاب خوردگی نمی‌باشند.
  • مقاومت زیادی در برابر ضربه و فرسایش دارند.

کاربرد ساندویچ پانل طرح چوب

انواع ساندویچ پانل طرح چوب

ساندویچ پانل با طرح چوب را به دو دسته تقسیم می‌کنند، که در زیر انواع و مشخصات آن‌ها را به طور خلاصه بیان کرده‌ایم:

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری با توجه به نوع کاربردی که خواهد داشت مشخصات مختلفی دارد. ضخامت این نوع ساندویچ پانل در حدود 5/0 الی 7/0 میلیمتر است. ساندویچ پانل دیواری در رنگ‌های مختلف و با عرض ثابت 15/1 سانتی متر وجود دارد.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی نیز بسته به نوع کاربردش مشخصات متفاوتی دارد. طول ساندویچ پانل سقفی با توجه به سفارش و درخواست مشتری بین 2 الی 12 متر خواهد بود و عرض ثابت آن 08/1 می‌باشد.

قیمت ساندویچ پانل با طرح چوب

با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد، نمی‌توان قیمت مشخص و ثابتی برای ساندوچ پانل در نظر گرفت. البته به طور کلی قیمت ساندویچ پانل به نوع پروژه و مقدار مورد نیاز بستگی دارد. شما برای آگاهی از قیمت می‌توانید با کارشناسان و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مشورت کنید.

نصب ساندویچ پانل با طرح چوب

برای نصب ساندویچ پانل از ابزار مختلف و خاصی استفاده می‌شود. این کار باید توسط افراد ماهر و مجرب انجام شود، زیرا در هنگام نصب، ساندویچ پانل‌ها باید کاملا در جای خود محکم و به هم چفت شوند. همچنین بعد از نصب باید آب‌بندی انجام شود و قبل از چفت شدن نیز باید محل‌های درز با اسپری پلی اورتان پر شود.

استفاده از ساندویچ پانل هم به لحاظ زیبایی و هم از لحاظ هزینه کمی که دارد بسیار مورد استقبال سازندگان سازه‌های ساختمانی قرار گرفته است. یافته‌های مهندسی نشان می‌دهد که سختی خمشی هر پانل با توان سوم ضخامت نسبت مستقیم دارد، بنابراین استفاده از هسته در ساخت ساندویچ پانل باعث افزایش استحکام سازه می‌شود و هزینه کمتری نیز نسبت به مصالح سنتی دارد.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید، نصب و اجرای ساندویچ پانل با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید.