معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

با توجه به وضعیت مسکن و همچنین افزایش ساخت و ساز در سطح کشور شاهد نیاز روز افزون مهندسین و فعالان این زمینه به مصالح با کیفیت هستیم. در صنعت ساختمان‌سازی می‌توان یکی از پراهمیت‌ترین موارد را مصالح دانست، چرا که به نحوی سرنوشت خانه را تعیین می‌کنند و با داشتن ویژگی‌های متفاوت نظر عایق بود یا استحکام بالا و حتی زیبایی منحصر به فرد علاوه بر دوام می‌توانند شخصیتی خاص به خانه‌ی مورد نظر القا کند.
پس همانطور که متوجه شدید، انتخاب مصالح ساختمانی دارای اهمیت زیادی می‌باشد و شما باید بتوانید در این مورد بر اساس نیاز و طراحی خانه و ساختمان بهترین مورد را انتخاب کنید.

یکی از مصالحی که امروزه توانسته محبوبیت بسیاری پیدا کند و می‌توان گفت از آن در درصد زیادی از ساختمان‌های ساخته شده استفاده می‌شود، ساندویچ پانل می‌باشد.
ساندویچ پانل با داشتن ویژگی‌هایی نظیر عایق صدا و حرارت بودن و همچنین استحکام و دوام بالا توانسته نیاز‌های اصلی مشتریان و همچنین مهندسین فعال در این زمینه را مرتفع کند و با داشتن قیمت مناسب و انواع مختلف نظیر ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی، انتخاب‌های زیادی را پیش روی هر فرد قرار دهد.
حال اگر که به فکر استفاده از این نوع عایق هستید بهتر است بهترین‌ آن را تهیه کنید، چرا که استفاده از ساندویچ پانل بی‌کیفیت باعث می‌شود که شما دچار مشکلات مختلفی شوید و در اصل بعضی از مزایای این نوع از مصالح را از دست دهید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین معایب ساندویچ پانل بی‌کیفیت بپردازیم و همچنین برای خرید ساندویچ پانل تهران شما را راهنمایی کنیم.

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

مواردی که باید در انتخاب به آن‌ها دقت کنیم:

پوسیدگی

شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین و بارزترین خصوصیات را مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی دانست که به نحوی مهر تاییدی برای با کیفیت بودن این نوع از مصالح می‌باشد، زمانی که به صورت طولانی مدت در محیط‌های باز با آب و هوای شرجی و گرم و مرطوب قرار می‌گیرد نباید پوسیده شود یا زنگ بزند.
چرا که رخ داد این اتفاق نشان دهنده‌ی بی‌کیفیت بودن ساندویچ پانل می‌باشد، برای اینکه بتوان ویژگی مذکور یعنی مقاومت بالا را در آن پیاده‌سازی کرد، متخصصی با استفاده از مواد آلی به عنوان روکش و ساخت ورقه‌های رویی و زیرین با استفاده از آن‌ها بر روی سطح آن توانسته‌اند به این مورد دستیابی پیدا کنند.
اگر این لایه با ضخامت مناسب بر روی ورقه‌ها فلزی قرار نگرفته باشد و یا دارای خراش و تورفتگی های پراکنده باشد، آلاینده های هوا، اشعه ماورا بنفش و نوسانات دمای محیط به راحتی باعث پوسیدگی و خوردگی لایه های زیرین می شود.

مورد دیگری که ممکن است باعث تداخل در ساندویچ پانل و همچنین جزوی از نشانه‌های بی‌کیفیت بودن آن باشد، نفوذ رطوبت به داخل سازه است. زمانی که به داخل سازه‌ی ساندویچ پانل رطوبت وارد شود ممکن است در طولانی مدت به محلی برای رشد کپک و قارچ‌های مختلف مبدل شود که با ترشحات خود زمینه پوسیدگی و خوردگی محیط داخلی سازه را فراهم می‌کنند.
بعضاً ممکن است که این پوسیدگی به لایه‌ی داخلی و فوم آن نیز نفوذ کند و به صورت کلی ساختار عایق را دچار مشکلات جدی کند.

استحکام

دیگر ویژگی ساندویچ‌های پانل را می‌توان داشتن استحکام بالا دانست که باعث شده بر اساس نوع سازه و شرایط تولید متفاوت باشد. زمانی که شما به سفارش انواع این سازه می‌پردازید بر اساس نوع آن شاهد ضخامت و مقاومت متفاوتی هستیم که باعث شده است تفاوت‌هایی در قیمت و همچنین در کاربری وجود داشته باشد.

عایق حرارت

عایق حرارت، موردی که می‌توان آن را وظیفه‌ی اصلی فوم بکار رفته در داخل ساندویچ پانل دانست، این فوم که در لایه میانی  استفاده شده است، از موادی چون پلی استایرن و پلی اورتان تشکیل شده. موادی که در صورت بروز آتش سوزی باعث ایجاد جرقه‌هایی آتش زا خواهند شد که در نتیجه از تشدید حریق جلوگیری می‌کند.
اگر که فوم‌های باکیفیت در ساخت ساندویچ پانل سقفی و دیواری بکار نرفته باشد، شاهد این مورد هستیم که به خوبی عایق حرارت نخواهند بود.

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

 عایق بودن

زمانی که صحبت از ساندویچ پانل با کیفیت باشد، مواردی مانند انتقال حرارت و رطوبت دارای اهمیت زیادی هستند و می‌توانند تعیین کننده‌ی این موضوع باشند، موردی که با جنس هسته، فوم و کیفیت ساخت ارتباط مستقیم دارد، اگر که طراحی ورقه‌ها به صورت حرفه‌ای و از پایه انجام نشود، رخ داد چنین مشکلاتی امکان‌پذیر است.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید با مهمترین معایب یک ساندویچ پانل بی‌کیفیت آشنا شوید. برای سفارش انواع ساندویچ پانل تهران و همچنین اجرای ساندویچ پانل می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید تا با ارائه‌ی بهترین خدمات با قیمتی منصفانه در خدمت شما باشیم.