مقایسه پشم سنگ با پلی یورتان

ساندویچ پانل سازه‌ای است که طی سال‌های گذشته توانسته محبوبیت زیادی بین عموم و فعالان در حوزه‌ی ساخت و ساز ساختمانی پیدا کند و تا به امروز شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این نوع سازه و مصالح ساختمانی هستیم، ساندویچ پانل به قدری پیشرفت کرده که به نحوی از آن در هر سازه‌ی ساختمانی استفاده می‌شود.
این عایق محبوب با داشتن ویژگی‌های جذاب و مزایای متفاوت استفاده‌های زیاد دارد، به همین علت شاهد تولید آن در انواع مختلفی هستیم تا هر کس بتواند بر اساس نیاز و سلیقه‌ی خود به انتخاب از بین آن‌ها بپردازد. این مورد علاوه بر اینکه توانسته دست شما را در انتخاب از بین گزینه‌های مختلف باز بگذارد، باعث شده که ساندویچ پانل هرچه بیشتر کاربردی باشد و در بخش بخش ساختمان ، خانه‌های مسکونی یا اداری استفاده داشته باشد.
دو نوعی از ساندویچ پانل که به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند و بعضاً افراد بین انتخاب یکی از آن دو شک دارند را می‌تواند، ساندویچ پانل پشم سنگ و ساندویچ پانل پلی یورتان دانست. این دو نوع مذکور در انواع مختلف ساندویچ پانل دیواری و سقفی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود به سفارش و خرید آن‌ها بپردازید.
در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت جامع و کامل به مقایسه دو ساندویچ پانل پلی یورتان و پشم سنگ بپردازیم و مهمترین مزیت‌ها و تفاوت‌های این دو را ذکر کنیم.

مقایسه پشم سنگ با پلی یورتان

ساندویچ‌ پانل پشم سنگ چیست؟

اغلب موارد در ساخت انواع و مدل های مختلف آن شاهد استفاده از ساختار سه لایه‌ای هستیم، اما در این نوع یعنی ساندویچ پانل پشم سنگ متخصصین با استفاده از ساختار دو لایه‌ای و همچنین استفاده از ورق گالوانیزه یا آلوزینک با یک هسته میانی با جنس عایق پشم و سنگ توانسته‌اند ویژگی‌های جدیدی را برای این سازه بوجود آورند. پانل مذکور همانند یک پانل پلی یورتان در برابر رشد انواع میکروب و قارچ مقاومت بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت ساندویچ پانل چگونه محاسبه می‌شود؟

ساندویچ پانل پلی یورتان چیست؟

یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل که با کیفیت متریال بالا توانسته محبوبیت زیادی پیدا کند، پلی یورتان می‌باشد که به فوم پلی اورتان نیز معروف است. ماده‌ی مذکور به دست کشور آلمان ساخته شده و لذا دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر انتقال حرارت می‌باشد.

مقایسه ساندویچ پانل پلی یورتان با ساندویچ پانل پشم سنگ

حال که با مفهوم هر دو نوع ساندویچ پانل آشنا شدید بهتر است به ذکر مهمترین تفاوت‌های بین این دو نوع ساندویچ بپردازیم تا شما بتوانید بر اساس دانش خود و مشورت متخصصین، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بتواند علاوه بر مرتفع کردن نیاز‌های شما دارای کیفیت بالایی باشد و در طولانی مدت با محیط نصب شده سازگاری کامل داشته باشد.
در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این رابطه بپردازیم.

  • مقاومت در برابر آتش: در این بخش شاهد برتری قاطع ساندویچ پانل پشم سنگ هستیم، چرا که در ساخت آن از متریال نسوز استفاده شده است. اما در طرف دیگر ساندویچ پانل پلی یورتان به سبب استفاده از مواد معمولی مقاومت چندانی در برابر آتش ندارد.
  • ضد آب بودن: یکی دیگر از مواردی که از تفاوت‌های اصلی بین این دو سازه است، ضد آب بودن آن‌‌ها می‌باشد. جایی که شاهد استفاده‌ی ساندویچ پانل پلی یورتان از مواد و متریال منحصر به فردی هستیم. موادی که باعث شده‌اند از نفوذ آب و رطوب به داخل این سازه تا حد قابل‌توجهی جلوگیری شود و برتری این سازه در این زمینه مشخص شود.
    در اصل می‌بایست اینگونه گفت که با خاصیت ضد آب بودن طراحی شده تا شما بتوانید با استفاده از آن در مکان‌های مورد نظر خود خیال راحتی داشته باشید. در طرف دیگر شاهد این هستیم که ساندویچ پانل پشم سنگ این قابلیت مذکور را ندارد و به همین علت مناسب مکان‌های با رطوبت یا نزدیک به آب نخواهد بود، لذا این سازه در مدت کوتاهی پوسیده می‌شود.
  • چگالی: آخرین تفاوت میان این دو سازه را می‌توان تفاوت چگالی دانست. در این تست شاهد چگالی بیشتر پشم سنگ با اندازه‌ی در حدود ۱۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب به نسبت ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب پلی یورتان هستیم که استفاده از هر کدام از این پانل‌ها بسته به نوع کاربری شما دارد.

پشم سنگ2

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد گفته شده بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با ساندویچ پانل پلی یورتان و ساندویچ پانل پشم سنگ بدست بیاورید. استفاده از این مصالح با توجه به شرایط ساختمان و طراحی آن متفاوت خواهد بود و لذا شما برای تصمیم‌گیری قطعی به نظر یک مشاور و متخصص نیز نیاز دارید.
برای دریافت مشاوره در رابطه با ساندویج پانل تهران، خرید و اجرای آن می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید و سوالات مورد نظر خود را مطرح کنید.