برای اینکه ساندویچ پانل خراب نشود چیکار کنیم

ساندویچ پانل متریالی می باشند که در حال حاضر جهت ساخت ساز ها و یا تعمیر آنها بکار برده می شوند. با بکارگیری از این مصالح می توان تا حد زیادی از وقت و هزینه ها صرفه جویی کرد و سرعت کار را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش داد. چنانچه برای نصب و اجرای از افراد کاربلد و متخصص استفاده کرد می توان دوام و ماندگاری آن را نیز تا حد بالایی افزایش داد. راهکار هایی متنوعی جهت جلوگیری از خراب شدن این سازه ها وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • بهتر است این سازه را دور از نور آفتاب نگهداری و اجرا نمایید.
  • چنانچه در محل مواد شیمیایی موجود است از نوع مستحکم این سازه جهت ساختمان سازی استفاده کنید.
  • جهت افزایش کارایی و ماندگاری پانل ها هر چند وقت یکبار به تعمیر، تعویض و سرویس قطعات صدمه دیده اقدام نمایید.
  • بهتر است درزبندی و اب بند پانل ها به شیوه صحیحی صورت گیرد. وگرنه با وجود رطوبت در محل از دوام سازه کم می شود.

این مسئله را فراموش نکنید که جهت تعمیر و تعویض این سازه بهتر است از افراد کاربلد و ماهر استفاده کنید چون ابعاد ساندویچ پانل مختلف است و در برخی موارد باید با استفاده از جرثقیل آن هارا جابجا کرد. با رعایت تمام موارد گفته شده می توان از خراب شدن این سازه پیشگیری نمود.

جلوگیری از آسیب دیدگی ساندویچ پانل

روش های متنوع سالم نگهداری ساندیچ پانل

با توجه به اینکه هر شخصی نسبت به نیاز خود اقدام به سفارش این محصول پرکاربرد میکند باید از روش های مختلف نگهداری آن نیز با خبر باشد، در این مطلب قصد داریم در خصوص راه کار های متنوع نگهداری از ساندویچ پانل مطالب مهمی را در دسترس شما قرار دهیم. که این روش ها در مرحله های مختلف باید رعایت شوند در ادامه آن هارا توضیح خواهیم داد.

نگهداری ساندویچ پانل در زمان جابه جایی

یکی از مواردی که بایستی در زمان بسته بندی ساندویچ پانل  به آن توجه نمود، معیار های بسته بندی است. این مسئله بایستی به شیوه ای صورت گیرد که هوا در پیرامون این سازه ها در جریان باشد تا رطوبت در پیرامون آنها انباشته نشود. در این قسمت به عمده ترین نکات اشاره خواهیم کرد:

  1. بهتر است چنگک لیفتراک را به طور مستقیم به سازه وصل نکنید و بارگیری به وسیله قلاب های مخصوص صورت گیرد.
  2. در نخستین مرحله به منظور اینکه بتوانید از صدمات مکانیکی یا آب باران این سازه را حفاظت کنید بایستی آن ها را روی صفحه ای مقاوم قرار دهید.

مواردی که قبل از تخلیه و بازکردن بسته بندی انجام بدین

  1. قرار دادن پالت در مکان محافظت و نگهداری از این پانل ها
  2. پوشش دهی سطح سازه ها با کاوری پلاستیکی یا پارچه ای
  3. به هیچ عنوان روی سازه ها راه نروید زیرا که هر نیروی کوچکی می تواند سبب آسیب سازه ها شود
  4. بیشترین ارتفاع برای نگهداری این سازه ها ۱۵۰ سانتیمتر می باشد

در زمان بارگیری و بعد از اجرای ساندویچ پانل بایستی فاصله میان چنگک های لیفتراک به صورتی باشد که به کناره های ساندویچ پانل صدمه ای وارد نشده وتعادل پانل روی لیفتراک حفظ شود.
هنگامی که در حال بلند کردن سازه هستید از کشیدن سازه فوقانی روی سازه زیرین حتما خودداری نمایید زیرا که امکان صدمه و خراش به سازه های زیرین خیلی زیاد است.

نگهداری ساندویچ پانل بعد از اجرا

چنانچه به فکر بالا بردن ماندگاری این سازه ها هستید بایستی تا جایی که امکان دارد این سازه ها را دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید.ترمیم این سازه ها بایستی هر چند وقت یکبار برای بالا بردن ماندگاری، سطح کیفی و کارکرد سازه به وسیله تکنسین ساندویچ پانل تهران صورت گیرد.

بهتر است برای بالا بردن ماندگاری سازه انها را دور از مواد شیمیایی نگهداری نمایید. البته ناگفته نماند که پانل هایی با مصالح مناسب و سازگار با این مکان ها هم موجود می باشند که در برابر مواد شیمیایی و اماکن صنعتی استقامت خوب و مناسبی از خود نشان می دهند.

روش های مختلف نگهداری از ساندویچ پانل

اینکه در حال حاضر ساندویچ پانل توسعه چشمگیری یافته است و به دلیل اقتصادی بودن و راحتی اجرا و نصب، بخش عمده ای از متریال ساختمانی خیلی از ساخت و ساز ها را برعهده دارند، یک واقعیت است. بدین جهت ناظر ساخت اقسام آنها من جمله ساندویچ پانل  سردخانه ای، سقفی و دیواری هستیم که اکثرا فرق آنها در قطر و نوع کاراییشان است. به نوعی که مدل دیواری و سقفی قطری معادل ۲ الی ۲۰ سانتی متر و نوع سردخانه ای دارای قطری معادل ۸ الی ۲۰ سانتی متر می باشد. و به دلیل تفاوت در انواع و ابعاد آن ها باید در حفاظت از آن ها بکوشید.

سخن آخر و نتیجه گیری

در این مطلب قصد داشتیم شما را با انواع روش های نگهداری ساندویچ پانل آشنا کنیم تا بعد از خرید و نصب آن سال های سال نیازی به تعویض یا تعمیر دیواره های خود نداشته باشید. با توجه به اینکه این محصول در مدل های مختلفی تولید و بسته بندی میشود پس یک سری موارد رو قبل از بسته بندی و جابجایی باید رعایت کرد و یک سری موارد دیگر رو بعد از اجرای آن.