ری دی پانل min

پانل و ساندویچ پانل دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام به علت کاربرد متفاوت توانسته‌اند شهرت بخصوصی پیدا کنند. یکی از پانل‌هایی که با ایده جذاب و کاربری فوق‌العاده توانسته بین فعالان این زمینه محبوبیت پیدا کند، پانل سه بعدی یا تری دی پانل (3d) می‌باشد. اما این پانل چیست؟ چه کاربرد و قابلیت‌هایی دارد؟ تفاوت اصلی آن با پانل معمولی در چیست؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به سوالات شما به صورت مختصر به معرفی کامل تری دی پانل بپردازیم. اگر که به خرید ساندویچ پانل و همچنین اجرای ساندویچ پانل در خانه‌ و محل کار خود علاقه‌مند هستید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

پانل سه بعدی چیست؟

به صورت کلی پانل سه بعدی از یک لایه عایق پلی استایرن انبساطی کند سوز تشکیل شده است و مابین دو صفحه مشبک مفتولی قرار گرفته است. این قرارگیری به شکلی است که باعث می‌شود این سه لایه به صورت جوش یا مفتول‌های برشگیر به یکدیگر متصل شوند. همچنین قابل توجه است که پس از نصب این پانل‌ها برای استحکام بیشتر از دو طرف بر روی آن‌ها بتن ریخته می‌شود. برای اطلاع بیشتر در رابطه با قیمت ساندویچ پانل و همچنین ساندویچ پانل تهران با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

انواع مختلف پانل سه بعدی

همانطور که گفتیم به علت کاربری گسترده و محبوبیت بالا، پانل سه بعدی یا تری دی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام برای کار بخصوصی تعیین شده‌اند. در این بخش به ذکر دو نوع اصلی آن‌ها می‌پردازیم، که هر کدام نیز دارای نوع مختلف هستند:

تری دی پانل دیواری

نوع اول این پنل تی ری دی پنل دیواری می‌باشد، همانطور که از نام این نوع پیداست استفاده اصلی آن برای دیوار‌ها می‌باشد. این نوع پانل نیز در دو نوع مختلف وجود دارد که در بخش زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • تی ری دی پنل باربر: یکی از استفاده‌هایی که می‌توان از پانل تی ری دی داشت به عنوان سیستم باربر جانبی یا همان دیوار برشی می‌باشد. البته برای اینکار پانل‌های بخصوصی با نام پانل های باربر وجود دارند، این پانل‌ها در مقایسه با پانل‌های غیر باربر دارای ضخامت بیشتر، قطر مفتول بیشتر و چگالی عایق حدودا ۱۵ کیلوگرم بر متر مکعب می باشند. همچنین برای اطلاع بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل می‌توانید با پشتیبانی ما صحبت کنید.
  • تی ری دی پنل غیر باربر: این پانل که غیر باربر می‌باشد در سازه‌های مختلفی کاربرد دارد. سازه‌هایی مثل اسکلت فولادی و بتنی که در آن‌ها به عنوان پارتیشن داخلی و دیوار محیطی استفاده می‌شود. همچنین قابل توجه است که از این نوع تی ری دی پانل می‌توان به عنوان دیوار جداکننده فضاها مورد استفاده نیز استفاده کرد. مورد دیگری که قابل توجه است این می‌باشد که به دلیل غیر باربر بودن آن قطعا ضخامت کمتری نسبت به نوع باربر دارد.

تی ری دی پنل

تری دی پانل سقفی

نوع دوم تی ری دی پانل، تی ری دی پانل سقفی می‌باشد که دارای ضخامت بیشتر، عایق پلی استایرن و هسته ی یونولیتی است. ضخامت حدودی این نوع پانل‌ها بین۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی متر می‌باشد. همچنین عرض تی ری دی پانل سقفی حدودا بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر می‌باشد. قابل توجه است که ضخامت بتن روی پانل سقفی هم بین ۵ تا ۷ سانتی متر است. همچنین این نوع پانل‌ها به صورت افقی و یا شیبدار با شیب کم به عنوان عضو باربر خمشی و دیافراگم افقی عمل می‌کنند. برای سفارش انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری جهت استفاده در ساخت کانکس از وبسایت ما استفاده کنید.

فواید مثبت پانل سه بعدی

  • تی ری دی پنل‌ها به راحتی حمل می شوند، چرا که وزن بسیار کمی دارند.
  • داشتن انعطاف پذیری بسیار بالایو به همین علت راحتی استفاده در سیستم‌های سینوسی و قوسی
  • به علت نازک‌تر بودن ضخامت دیوار به نسبت سایر‌ دیوارها می‌توان، از فضا به صورت مفید‌تری استفاده کرد.
  • مقاومت موثر در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله دارد.
  • اجرای نازک کاری بدون نیاز به ملات گچ و خاک
  • عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی خوبی می‌باشند.
  • بدون نیاز به اجرای نعل درگاه برای اجرای بازشوی پنجره و درب
  • به دلیل اینکه وزن بسیار پایینی دارند بارهای مرده سازه کاهش می‌یابد
  • عدم ریزش آوار به هنگام وقوع زلزله به دلیل پیوستگی و یکپارچگی در سقف و دیوارها

معایب‌ تری دی پانل

معایب‌ تری دی پانل یا پانل سه بعدی نسبت به مزایای آن ناچیز است و فقط مربوط به هزینه‌ها و مشکلات مرتبط به حمل‌ونقل این مصالح پر استفاده در صنایع ساخت‌وساز می‌شود. قطعات پانل سه بعدی معمولاً بزرگ هستند و به دلیل استفاده از صفحات مشبک مفتولی برای نگه‌داشتن عایق پلی استایرن وزن بالایی پیدا می‌کنند، به همین دلیل حمل آن‌ها تا محل‌های به‌کارگیری و استفاده از آن‌ها در چندین مرحله انجام می‌شود که به‌خودی‌خود باعث افزایش هزینه‌های تمام شده پانل سه بعدی می‌شود و قیمت ساندویچ پانل بالا میرود.
در نگاه تخصصی‌تر معایب بیشتری را می‌توان برای‌ تری دی پانل ذکر کرد که عموم آن‌ها مربوط به شرایط تخصصی و نحوه استفاده از این مصالح می‌شود؛ یعنی این موارد به‌خودی‌خود عیب ساختاری و فنی پانل سه بعدی نیست، بلکه ممکن است تحت شرایط مختلف ایراد به شمار آید. عمده این شرایط به شرح زیر است که باهم مرور می‌کنیم:

  • به‌طورکلی نقش عوامل اجرایی در این نوع مصالح زیاد است و در صورت نداشتن تخصص ممکن است نتیجه کار مطلوب نشود.
  • از مصالح‌تری دی پانل فقط یک بار می‌شود استفاده کرد و هیچ بازیافتی را نمی‌توان برای آن متصور بود.
  • بسته به دانش و تخصص پایین پیمانکاران و کارگران، استفاده از پانل سه بعدی ممکن است باعث اتلاف بیش‌ازاندازه بتن شود.
  • به دلیل وابستگی انواع پانل سه بعدی به فرآیند بتن‌ریزی و تأثیر شرایط آب‌وهوایی در بتن‌ریزی، استفاده از این مصالح با توجه به شرایط فصلی و دمایی محدودیت دارد.
  • در صورت کنترل نکردن نسبت‌های مناسب و استفاده بیش‌ازاندازه از لایه بنتی، ‌تری دی پانل ممکن است باعث افزایش وزن کلی سازه شود.
  • ضخامت کلی دیوار‌ها و سقف ساخته شده با این مصالح نسبت به مصالح دیگر بیشتر است و این مسأله فضا‌ها را محدودتر می‌کند.
  • بعد از صورت گرفتن کار و اتمام سازه با پانل سه بعدی، امکان تعمیر یا تغییرات وجود ندارد.
  • همچنین استفاده از این مصالح در مناطقی که تغییرات دمایی در آن زیاد و فاحش است مناسب نیست یا باید از لایه بنتی ضخیم‌تری در قسمت خارجی استفاده شود.

قطعات و اجزای ساندویچ پانل

قیمت انواع‌ تری دی پانل

رعایت استاندارد‌های ساخت و استفاده از مواد اولیه باکیفیت دو عامل اصلی تعیین کیفیت انواع پانل سه بعدی است. طبیعتاً قیمت‌ تری دی پانل هم بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود که وابسته به مواد مصرفی، نحوه جوش و اتصالات لایه‌های مفتولی مشبک و نحوه اجرای لایه‌های عایق است. اما به‌غیراز این فاکتور‌های اصلی که قیمت انواع‌ تری دی پانل را در قطعات مختلف تعیین می‌کند، هزینه‌های جانبی دیگری هم باید در نظر گرفته شود.

هزینه حمل پانل‌های سه بعدی تا محل پروژه، هزینه‌های بتن پاشی و هزینه تجهیزات و مصالح جانبی ازجمله این عوامل است که درنهایت قیمت پانل سه بعدی را مشخص می‌کند.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در رابطه با تری دی پانل یا همان پانل سه بعدی در اختیار شما قرار داده باشیم. جهت سفارش انواع ساندویچ پانل همچون ساندویچ پانل سقفی و دیواری می توانید با همکاران ما از طریق شماره 72454 ارتباط حاصل فرمایید و یا جهت اطلاع از قیمت روز ساندویچ پانل به صفحه قیمت ساندویچ پانل مراجعه فرمایید.