زیپ پانل و قیمت آن

امروزه انواع جدیدی از مصالح ساختمان به میان آمده و نقش عظیمی در ساخت و ساز ایفا می‌کند، یکی از این موارد زیپ پانل می‌باشد که به دلیل فواید زیادی که دارد به وفور استفاده می‌شود.
زیپ پانل یک سقف چند لایه است که از ترکیب فلز و سایر عایق ها تشکیل شده است، در حال حاضر بخش زیادی از سقف های سبک با کمک زیپ پانل ساخته می‌شوند و در نهایت در محل مخصوص نصب می‌گردند، در واقع این محصول نوعی از ساندویچ پانل مرغداری محسوب می‌گردد و در آن دسته قرار خواهد گرفت.

زیپ پانل و قیمت آن

ویژگی ها و دلایل استفاده از زیپ پانل سقف

شاید از خود بپرسید که دلیل محبوبیت زیپ پانل چه می‌تواند باشد؟ در واقع ویژگی های مثبت این سازه باعث شده تا بیش از گذشته از آن استفاده شود، برای بهتر شناختن این ویژگی ها می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید.

مقاومت در برابر زلزله

همانطور که می‌دانید ایران جزو زلزله خیزترین کشورهای جهان است و هر ساله چند زلزله بزرگ در کشور رخ می‌دهد، از همین رو باید ساختمان ها به صورت مقاوم ساخته شوند تا در برابر آسیب های احتمالی دوام بیاورند.
خوشبختانه زیپ پانل بسیار سبک و مستحکم است و در برابر انواع مختلف زمین لرزه ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد، مکان هایی که با زیپ پانل مسقف شده‌اند، نسبت به سایر ساختمان ها آسیب کمتری می‌بینند و خطرات ناشی از آن نیز پایین تر خواهد بود.

انعطاف پذیری بالا

نکته مثبت دیگری که باید درباره زیپ پانل بدانید انعطاف پذیری بالای آن می‌باشد، به صورت کلی ابعاد ساندویچ پانل به عنوان یکی از عایق های مستحکمن و انعطاف پذیر شناخته شده است که تمامی مدل های مختلف آن دارای این ویژگی می‌باشند، با توجه به قدرت انعطاف زیپ پانل می‌توان برای ایجاد سقف های شیبدار از آن به نحو احسن استفاده کرد.
امروزه انواع طرح ها با کمک زیپ پانل قابل اجرا است و سازه های زیبایی از آن ایجاد خواهد شد. اگر عامل انعطاف برای شما اهمیت دارد مسلما این مورد به کمک شما خواهد آمد.

عایق رطوبتی و گرمایی

در داخل بافت زیپ پانل عایق های مناسبی قرار داده شده که مانع از ورود رطوبت خواهد شد، از آنجایی که این سازه بیشتر برای سقف استفاده می‌شود، یک عایق رطوبتی فوق العاده در آن قرار داده شده تا باران و برف به داخل خانه ورود نکند، همچنین این لایه دارای عایق گرمایی نیز محسوب می گردد و مانع از خروج گرما می‌شود.
به همین دلیل در فصل سرما محیط داخلی گرم خواهد ماند، همچنین مصرف انرژی برای گرمایش نیز به حداقل می‌رسد و از این طریق در هزینه ها نیز صرفه جویی زیادی اتفاق می‌افتد.

وزن سبک

اجرای ساندویچ پانل و زیپ پانل مزیت های فراوانی دارد ولی داشتن وزن سبک از مهم ترین آن ها می‌باشد، امروزه اکثر معماران به دنبال راه های مختلف برای سبک کردن سازه ها می‌باشند.
هر چقدرکه وزن سازه سبک تر باشد،‌ هزینه های ناشی از مراقبت از سازه پایین تر می؟‌آید، همچنین سبک بودن باعث افزایش امنیت محیط خانه در برابر عوامل مخرب طبیعی می‌گردد، سبک بودن زیپ پانل امکان جابجایی و حمل آن را آسان تر کرده و به همین دلیل سرعت نصب بالایی هم خواهد داشت.

تنوع در رنگ و شکل

خوشبختانه در استفاده از زیپ پنل محدودیتی وجود ندارد و می توان از طرح های مختلف آن بهره مند گردید. تنوع بالای طرح و رنگ این سازه باعث شده تا همه افراد بتوانند بر اساس سلیقه خود انتخاب لازم را انجام دهند.
بر همین اساس شما هم می‌توانید زیپ پانل را با توجه به علایق خود بررسی کنید و در نهایت برای خرید آن اقدام نمایید و زیپ پانل به صورت روزانه در حال تغییر می باشد پس بهتر است که هر چه زودتر برای خرید اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: کانتینیوس چیست؟

زیپ پانل و قیمت آن

ضدزنگ وخوردگی

یکی از عوامل مهمی که باعث از بین رفتن مصالح فلزی می‌شود، خوردگی و زنگ زدن آن ها می‌باشد، خوشبختانه در زیپ پانل فلزات به صورت گالوانیزه هستند و امکان زنگ زدن و اکسایش آن ها وجود ندارد همچنین وجود لایه رنگ بر روی زیپ پانل باعث تقویت آن می‌شود و تاثیرات اکسایش را به صفر می‌رساند.
با توجه به این ویژگی خاص، عمر مفید زیپ پانل بسیار زیاد است و می‌توان تا سال ها از آن بهره مند شد، برخی عواملی که خریداران را ترغیب به خرید زیپ پانل می‌کنند عبارت‌اند از :

  • قیمت مناسب و ارازان
    فروشگاه کارن پانل به عنوان یکی از معروف ترین تولیدکنندگان انواع ساندویچ پانل شما را در امر خرید همراهی می‌کند تا بتوانید با کمترین هزینه بهینه ترین خرید را داشته باشید.
  • امنیت سازه
    اگر شما می‌خواهید سقفی بسیار مستحکم و مقاوم در برابر اکثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی که در صورت وقوع آن‌ها امکان آسیب دیدگی سازه ها بالا می‌رود در امان باشید می‌توانید از زیپ پانل به عنوان پوشش سقف سازه و خانه خود استفاده نمایید.
  • طول عمر بالا
    به دلیل استفاده از مواد بسیار مستحکم و کیفیت بالای آن‌ها در ادامه کیفیت زیپ پانل نیز بالا تر می‌رود و این دلیل باعث می‌شود که طول عمر آن افزایش یابد و در دراز مدت آسیب جدی نبیند و میزان خسارت و هزنیه نگهداری را بسیار پایین تر آورد.

ممنونیم که تا پایان این مقاله همراه ما بوده‌اید امیدواریم توانسته باشیم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با انواع زیپ پانل قیمت و مشخصات آن به شما مشتریان عزیز ارائه کرده باشیم.
برای اطلاعات بیشتر در نحوه خرید و استعلام قیمت و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۲۴۵۴ شرکت کانل پانل تماس حاصل فرمایید.