ساندویچ پانل دکوراتیو

در مرحله اول برای شناخت واژه ساندویچ پانل دکوراتیو نیاز است که توضیح مختصری در مورد دکوراتیو داده شود. هنر تزئینی یا دکوراتیو بیشتر برای معماری داخلی، جهت طراحی و ساخت اشیا که علاوه بر زیبایی با جنبه کاربردی استفاده می گردد. امروزه نحوه طراحی یا دکور فضای داخلی تمام ساختمان ها و نمای بیرونی آن ها مورد توجه عموم قرار گرفته است. همچنین شغل های زیادی در این زمینه به وجود آمده اند. بنابراین اجرای ساندویچ پانل از نوع دکوراتیو یکی از پانل هایی است که با هدف زیباسازی فضای داخلی و خارجی ساختمان به کار می رود.

ساندویچ پانل دکوراتیو همانند دیگر ساندویچ پانل ها دارای ساختار لایه ای است که به سه لایه اصلی تقسیم می شود. این لایه ها شامل دو لایه ورق با جنس ورق گالوانیزه یا آلومینیومی برای پوشش خارجی و دیگری لایه میانی با جنس فوم پلی یورتان می باشند. همچنین جهت پوشش دهی پشت پانل از ورق گالوانیزه یا فویل آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع پانل ها برای افزایش استحکام و زیبایی در قسمت سطحی، فرورفتگی با عمق 2 mm ایجاد شده است. ساندویچ پانل از نوع دکوراتیو، از ضخامت 2 سانتیمتر، عرض 35 سانتی متر و ضخامت ورق  4 الی 5 میلی متر برخوردار می باشد. ناگفته نماند که تنها تفاوت این نوع پانل ها نسبت به دیگر ساندویچ پانل ها در ضخامت آن ها است که کمتر می باشد.

با افزایش روز افزون محبوبیت مصالح ساختمان پیشرفته نظیر ساندویچ پانل شاهد این مورد هستیم که متخصصین و فعالان این زمینه هر روزه به فکر ایجاد و ساخت انواع مختلفی از آن هستند، تا بتوانند با ارائه‌ی ویژگی‌های جدید بر پایه‌ی فواید اصلی این محصول نظیر استحکام بالا و عایق صدا و گرما بودن توجه مشتریان و متخصصین را بیشتر جلب کنند.
لذا مصالحی را ارائه دهند که بتواند در کنار قیمتی مناسب، کیفیت بالایی داشته باشد. یکی از انواع عایق های دیواری مستحکم که با اهداف مذکور بوجود آمده است را می‌توان ساندویچ پانل دکوراتیو دانست.
همانطور که از نام این سازه مشخص است استفاده‌ی اصلی آن در زیباسازی نمای ساختمان و دکور می‌باشد تا بتوان علاوه بر داشتن ساختمانی زیبا از فواید و ویژگی‌های اصلی ساندویچ پانل نیز بهره برد.
حال اگر به خرید ساندویچ پانل تهران علاقه‌مند هستید و به دنبال دانش بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل دکوراتیو می‌باشد در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این رابط بپردازیم.

ساندویچ پانل دکوراتیو

استفاده از این نوع سازه در ساخت و اجرای ساندویچ پانل دیواری یا ساندویچ پانل سقفی ممکن نیست چرا که ساختار آن‌ها دارای مقاومت کافی نمی‌باشد. ساندویچ پانل دکوراتیو نیز به مانند دیگر نوع از این مصالح به صورت پیش ساخته وجود دارد و شما برای نصب آن مراحل ساده‌ای را طی می‌کنید.
همچنین قابل توجه است که به مانند دیگر ساندویچ‌های پانل مانند ساندویچ پانل سقفی شاهد استفاده از طراحی سه لایه هستیم و تنها تفاوت این سازه در بخش مذکور ضخامت آن می‌باشد که به نسبت کمتر است اما از انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری برخوردار است.
با این وجود شاهد رخ داد مشکلاتی نیستیم و ساندویچ پانل دکوراتیو به مانند دیگر محصولات دارای کیفیت و استحکام مناسبی است و حتی برای افزایش مقاومت آن نیز راهکار‌هایی وجود دارد.

پنل دکوراتیو یو پی وی سی زیبایی و کارایی در کنار هم

پنل‌های دکوراتیو یو پی وی سی، نسل جدیدی از دیوارپوش‌ها هستند که به دلیل زیبایی، کارایی و مزایای متعددی که دارند، به سرعت در حال محبوبیت یافتن هستند.  که مزایای های زییادی دارند ،مزیت پنل‌های دکوراتیو یو پی وی سی:

  • زیبایی
  • کارایی
  • مقاومت
  • عایق بندی
  • قابلیت شستشو
  • نصب آسان
  • قیمت مناسب

پنل‌های دکوراتیو یو پی وی سی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در مکان‌های مختلفی مانند منزل، محل کار، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها استفاده کرد.
اگر به دنبال راه حلی زیبا، کارآمد و مقرون به صرفه برای دیوارهای خود هستید، پنل‌های دکوراتیو یو پی وی سی را انتخاب کنید.

ساختار ساندویچ پانل دکوراتیو

ساختار این محصول نیز دیگر بخشی از آن است که دارای اهمیت زیادی می‌باشد و شما باید در رابطه با آن اطلاعات حداقلی داشته باشید. به صورت کلی در ساخت و تولید از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم برای پوشش روی سطح روی آن استفاده می‌شود. همچنین در بخش‌های هسته میانی پانل از فوم‌های مختلف نظیر پلی یورتان و فویل آلومینیوم برای پوشش پشت پانل استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع پوشش های ساندویچ پانل

کاربرد‌های اصلی ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل دکوراتیو، نسل جدیدی از مصالح ساختمانی است که علاوه بر زیبایی، کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان دارد. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد استفاده و کاربرد این نوع از عایق های دیواری و سقفی بپردازیم.

  • استفاده در پوشش‌های داخلی و خارجی ساختمان
  • استفاده در پوشش‌های اصلی خانه نظیر سقف و دیوار
  • استفاده در کانکس‌های ادارای، مسکونی و …
  • سقف کاذب
  • استفاده در سرویس‌های بهداشتی و ایستگاه‌های سر راهی
  • پارتیشن بندی خانه
  • ساخت کانکس و کانتینر
  • چهت پارتیشن بندی ادارات، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد

مزایای ساندویچ پانل دکوراتیو

استفاده از این نوع عایق به علت مزایا و ویژگی‌های جذاب و متفاوت آن بسیار زیاد شده است. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با ساندویچ پانل دکوراتیو بپردازیم.

بیشتر بخوانید: ساندویچ پانل بتنی

پانل دکوراتیو با مواد دیگر ترکیب نمی شود. در نتیجه وزن و ضخامت کمتری دارد. همچنین پروسه حمل و نقل و نصب را آسان می نماید و امنیت کارگران را هنگام انجام پروژه تضمین می کند. این نوع ساندویچ به دلیل ساختار یکپارچه، زمان وقوع زلزله صدمه نمی بیند و از هم پراکنده نمی شود. البته در صورتی خرابی ناشی از زلزله به دلیل وزن کم، آسیب زیادی به محیط وارد نمی کند.

پانل دکوراتیو در صنعت ساختمان سازی به عنوان یک مصالح مدرن شناخته شده است. همچنین نسبت به مصالح سنتی، هزینه کمتری را در بر می گیرد. در نتیجه مقرون به صرفه تر می باشد. این نوع ساندویچ پانل به دلیل ماندگاری و دوام بالا مورد توجه اکثر مهندسان با کاربردهای وسیع قرار گرفته است. در پانل دکوراتیو از عایق پلی یورتان استفاده شده که مقاومت پانل ها را در برابر آتش سوزی افزایش می یابد.

این نوع پانل ها به آسانی قابل جا به جایی و استفاده دوباره هستند. بنابراین می توان آن ها را باز کرد و توسط نصابان ماهر و متخصصان در محل جدید نصب نمود.

در ادامه برخی از مزیت های اصلی آن را لیست میکنیم:

  • به علت مزایای زیادی می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای ساندویچ پانل صنعتی استفاده کرد
  • این نوع ساندویچ پانل از تنوع رنگ و طرح بالایی برخوردار می باشد.
  • سرعت حمل و نقل بالا
  • داشتن طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله
  • محافظ محیط زیست به علت داشتن جنس بخصوص
  • داشتن قابلیت شست و شو
  • بهینه بودن در برابر آب و هوا
  • نوع متریال به کار رفته در پانل دکوراتیو موجب حفظ آن ها در برابر پوسیدگی، گرما و رطوبت می شود.
  • مقاوم در برابر عوامل مختلف نظیر حرارت و پوسیدگی
  • کمک به کاهش هزینه‌های ساخت
  • کمک به کاهش مصرف انرژی

ساندویچ پانل دکوراتیو

نحوه اجرای ساندویچ پانل دکوراتیو

پانل دکوراتیو در دو نوع مختلف فلزی و اجرا با پیچ و رول نصب می‌شود که در بخش زیر به توضیح هر دوی این روش‌ها پرداخته‌ایم:

  • زیرسازی فلزی: در این نوع شاهد استفاده پانل از شبکه فلزی در سازه اصلی ساختمان هستیم که زیرسازی عمودی پروفیل‌ها به صورت افقی اجرا می‌شود.
  • اجرا به وسیله پیچ و رول: در این روش می‌توان با استفاده از پیچ و رول پانل‌ها را بر روی یک دیوار نصب کرد، البته پروفیل‌های آلمینیومی برای نصب پانل‌ها در درب و پنجره استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: روکش آلومینیومی ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو

قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو مانند دیگر پانل ها به عواملی همچون نوع ورق، ابعاد پانل، نرخ ارز، ضخامت و شرکت تولید کننده بستگی دارد. امروزه با توجه به کارایی وسیع این نوع پانل ها، کشور دارای کارخانه ها و خط تولید زیادی می باشد. در نتیجه هر کدام از آنها در زمینه تولید پانل دکوراتیو فعالیت دارند. البته با توجه به وسعت زیاد تولید، تهیه پانل دکوراتیو از تولیدکنندگان معتبر امری ضروری بوده که هنگام خرید باید آن را در نظر گرفت. شما با خرید از ساندویچ پانل تهران می توانید از استاندارد و با کیفیت بودن سازه خود اطمینان یابید.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید با ساندویچ پانل دکوراتیو به صورت جامعی آشنا شوید.
مهارت ترکیبی از تجربه و تخصص می باشد. بنابراین شرط لازم جهت بهره برداری از مواد اولیه مرغوب و ماشین آلات مدرن، وجود نیروی ماهر است.در نتیجه افرادی که خواهان تولید ساندویچ پانل دکوراتیو هستند، علاوه مواد اولیه مناسب باید از نیروی متخصص برای تولید استفاده کنند. زیرا با به کارگیری دانش روز می توان محصول یا سازه تولید شده را تضمین کرد.
ما سعی داشتیم تا با ارائه‌ی مهمترین موارد در این رابطه شما را با مقدمات این مورد آشنا کنیم تا بتوانید به صورت حرفه‌ای‌تری اقدام به خرید یا درخواست اجرای ساندویچ پانل کنید. تیم مجرب ما با داشتن متخصصین و افراد حرفه‌ای در این زمینه و چند سال تجربه کاری توانسته با دانش کافی و تجهیزات پیشرفته بهترین‌ها را به مشتری ارائه دهد.