انواع پیچ به کار رفته در اجرای ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی پر استفاده است که با ویژگی‌های جذاب خود به یکی از اصول ساختمان‌سازی تبدیل شده است، یکی از مهمترین موارد در روند نصب این محصول را می‌توان اجرای ساندویچ پانل دانست، موردی که خود دارای متخصصین خاصی می‌باشد که در این مورد آموزش دیده‌اند و با داشتن چندین سال تجربه در این زمینه توانسته‌اند به دانش زیادی دستیابی پیدا کنند.
در اجرا و مراحل نصب ساخت اتاق با ساندویچ پانل از پیچ‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام با جنس مختلف، دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که باعث می‌شود در موارد بخصوصی از آن‌ها استفاده شود.
اگه که به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع پیچ های بکار رفته در نصب ساندویچ پانل هستید و می‌خواهید بدانید که چطور از این موارد در نصب و اجرای این عایق مستحکم استفاده می‌شود، با ما در این مطلب همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این رابطه بپردازیم.

انواع پیچ به کار رفته در اجرای ساندویچ پانل

در اجرای ساندویچ پانل از چه پیچ هایی استفاده می‌شود

متخصصین و فعالان حوزه‌ی مصالح ساختمان، زمانی که می‌خواهند از پیچ‌ها و انواع آن یاد کنند یا آن‌ها را نام ببرند، از کد‌های بخصوص استفاده می‌کنند تا بتوان هر پیچ را به نسبت نوع دیگر متمایز کرد، در اصل برای نام‌گذاری و اسامی پیچ‌ها سیستمی وجود دارد که با روشی نوین نامگذاری آن‌ها انجام شده است، که هر کدام از این ها در ابعاد ساندویچ پانل های مختلف کاربرد دارند البته قوانینی وجود دارد که در هر سیستم نام‌گذاری یکسان است.
برای مثال برای نام بردن انواع مختلف پیچ‌ها از مواردی مانند آچار، سر پیچ و جنس پیچ استفاده می‌شود، در نهایت با ترکیب کردن این خصوصیات و مشخصات یک پیچ، شاهد نام‌گذاری آن‌ها هستیم.
حال در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی انواع این پیچ‌ها بپردازیم تا شما با یکی از مواردی که در اجرای ساندویچ پانل نقش دارد آشنا شوید.

شناخت انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

همانطور که می‌دانید پیچ‌ها تأثیر بسیار زیادی بر روی روند دارند و شناخت آن‌ها می‌تواند به شما کمک فراوانی کند، در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی انواع پیچ‌هایی بپردازیم که از آن‌ها استفاده می‌شود.

پیچ سرمته واشردار گالوانیزه

یکی از پیچ‌هایی که در نصب و اجرای ساندویچ پانل از آن استفاده‌ی زیادی می‌شود را می‌توان پیچ سرمته واشر دار دانست که جنس ساخت آن گالوانیزه است.
پیچ مذکور دارای ساختاری مهندسی شده و خاص است، در ابتدا واضح است که جنس آن از فلز می‌باشد اما با بررسی عمیق‌تر متوجه می‌شود که در کنار آن از یک روکش گالوانیزه نیز استفاده شده است، پیچ مذکور دارای انواع مختلفی می‌باشد که از قسمت‌های مختلفی ساخته شده و در سایزهای مختلفی وجود دارند که در بخش زیر به ذکر آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • پیچ سرمته ای ۲ اینچی
  • پیچ سرمته ۳ اینچ
  • پیچ سرمته ۴ اینچ
  • پیچ سرمته ۵ اینچ
  • پیچ سرمته ۶ اینچ

انواع پیچ به کار رفته در اجرای ساندویچ پانل

بیشتر بخوانید: روکش گالوانیزه

پیچ سرمته‌ای

نوع دیگر پیچ‌هایی که از آن استفاده می‌شود، پیچ‌های سرمته‌ای هستند که نسبت به سایر پیچ‌ها کاربرد بیشتری دارد، محبوبیت اصلی این نوع از پیچ‌ها نزد صنعت‌گران می‌باشد و توسط این اشخاص استفاده‌ی بسیار زیادی دارد، در میان ساز‌های مختلف همین نوع پیچ نیز شاهد استفاده‌ی بیشتر سایز 3 و 5 می‌باشیم.
در بخش انتهایی این پیچ‌ها شاهد استفاده از طراحی مته‌ای هستیم تا بتوان از آن‌ها برای سوراخ کردن پانل‌ها و داشتن زیر ساز استفاده کرد، به همین علت شما دیگر نیازی به ابزار‌های اضافی نخواهید داشت.

پیچ آلن یا سر عدسی

آخرین نوع پیچی که از آن استفاده می‌شود را می‌توان پیچ آلن یا سر عدسی دانست، این پیچ‌ها علاوه بر کاربرد در زمینه ساندویچ پانل سقفی در صنعت هم بسیار کاربرد دارند. بخش سری پیچ‌های مذکور دارای طراحی شش ضلعی هستند تا برای بازکردن آن‌ها از آچارهای L مانند استفاده کرد که با یک مقطع 6 ضلعی و سر توپی مانندی طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: کانتینیوس چیست؟

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با انواع پیچ‌های به کار رفته در اجرای ساندویچ پانل بدست بیاورید.
ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به معرفی انواع پیچ‌ها و مهمترین نکات در این رابطه بپردازیم تا شما بتوانید اطلاعات حداقلی در این رابطه بدست بیاورید، تیم مجرب ما توانسته با ارائه‌ی خدمات باکیفیت و محصولاتی با کیفیت در حد استاندارد‌های جهانی رضایت مشتریان را جلب کند.