بهترین خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته همچون سازه های دیگر، با ویژگی های خاص خود از مصالح و متریال با کیفیت و مقاومی ساخته شده است تا شرایط مطلوبی را برای ساکنان خود فراهم آورد. فرایند طراحی سازه های پیش ساخته با مصالح آلومینیومی، کامپوزیتی، فولادی، چوب و گچ، گاهی با هدف سکونت افراد و گاه با هدف کسب و کار انجام می شود.

در طراحی ساختمان‌ های پیش ساخته، کارشناسان و متخصصان، پلان ساختمان را از پایه طراحی می کنند و با استفاده از آن، ساختمان را در موقعیت مورد نظر می سازند. البته همانطور که میدونید استفاده از ساندویچ پانل در ساخت این خانه ها ضروری است.

منظور از خانه های پیش ساخته چیست؟

خانه های پیش ساخته از لحاظ دوام، تفاوت چندانی با خانه های معمولی ندارند، اما از لحاظ تنوع ظاهری و رنگ، مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. در واقع مصالح سازه های پیش ساخته، از قبل در کارخانه ساخته شده و به موقعیت های متفاوت مکانی حمل و نقل می شود.

همچنین میزان قیمت سازه های پیش ساخته طبق مصالح به کار رفته، کیفیت، مقدار، ابعاد و اندازه آن ها تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: روکش گالوانیزه

مزایای بهترین نوع خانه های پیش ساخته

سرعت ساخت بالا

از آنجایی که مصالح در کارخانه ساخته شده و حمل و نقل آسان و سریعی دارد، طراحی خانه های پیش ساخته نیز سریعاً انجام شده و این امر موجب صرفه جویی در هزینه های نهایی می شود.

مصرف بهینه انرژی

خانه های پیش ساخته به علت عایق بندی درب و پنجره، محیط داخلی خانه را گرم نگه داشته و به مصرف بهینه انرژی کمک می کند.

قابلیت جا به جایی

بهترین خانه های پیش ساخته، به کمک جرثقیل، قابلیت جا به جایی دارند و شما می توانید پس از مدتی محل سکونت خود را تغییر دهید.

مقاوم در برابر پدیده های طبیعی

استانداردهای این خانه از جمله استحکام در برابر زلزله، موجب افزایش تقاضای بازار خانه های پیش ساخته شده است.

انواع ساختمان های پیش ساخته

امروزه بهترین و پرکاربردترین خانه های پیش ساخته در انواع ساندویچ پانلی، چوبی، بتنی و ال اس اف و پی وی سی ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: تری دی پانل

ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی

سازه های رایج ساندویچ پانلی ساختار سبک و مرکبی دارند. این ساختار متشکل از پانل عایق حرارتی به همراه شبکه های فلزی در دو طرف آن، توسط مفتول هایی از جنس فولاد به هم متصل شده اند. هنگام ساختمان سازی، از تلفیق پانل ها و بتن، سازه ایجاد می شود. از دلایلی که سبب جلب توجه مردم به این نوع سازه شده، انعطاف پذیری و اجرای سریع آن است.

پایداری در برابر زلزله با ریشتر نسبتاً بالا، عایق بندی مناسب در برابر سرما و گرما، قابلیت تغییر در طراحی نقشه داخلی، مصرف بهینه انرژی، وزن کم نسبت به ساختمان های سنتی یا نیمه سنتی، قابلیت جا به جایی بدون هدر رفت مصالح، امکان نصب در شرایط آب و هوایی مختلف، گسترش محیط داخلی ساختمان با توجه به ضخامت کم دیوارها، عدم امکان نفوذ حشرات موذی و … از برترین مزیت های سازه پیش ساخته ساندویچ پانلی است.

خانه های پیش ساخته (ال اس اف)

ساختمان های پیش ساخته ال اس اف، جزو اولین و پیشرفته ترین نوع سازه های پیش ساخته به شمار می‌ رود که در ورزشگاه ها، انبارها، تالارها و سایر پروژه های گسترده در کشورهای توسعه یافته  کاربرد دارد. این نوع سازه متشکل از ورق های گالوانیزه بوده و معروف به سازه های سبک فولادی است. متأسفانه در ایران استفاده از این سازه جذاب هنوز رواج پیدا نکرده است و بسیاری از مردم با این نوع سازه ها آشنا نشده‌ اند.

بیشتر بخوانید: ورق فایبرگلاس

قابلیت جا به جایی و حمل و نقل آسان، مقاومت در برابر پدیده های طبیعی، آتش سوزی و زنگ زدگی، دارای استانداردهای جهانی در مصرف بهینه انرژی، سبک بودن و اجرای آسان و سریع از مزایای این سازه پر کاربرد است. توصیه می شود در مناطق زلزله خیز از این سازه استفاده شود.

سازه های پیش ساخته بتنی

سازه های بتنی با اسکلتی از جنس فولاد و بتن، از لحاظ کیفیت و استحکام در اولویت دوم قرار می گیرند. این سازه ها معمولاً در سد سازی، تونل سازی، برج سازی و ساختمان های چند طبقه کاربرد دارند. هنگام طراحی این نوع سازه از چسب های مخصوص برای پوشاندن درزها استفاده می شود تا از ورود حشرات موذی و همچنین گرد و غبار جلوگیری نماید.

تنوع طراحی ظاهری، سفارشی بودن رنگ سازه، مدل درب و پنجره و جنس پریزها، قیمت مناسب در ساخت و اجرا و نصب آسان از جمله مزایای این نوع سازه ها است.

سازه های پیش ساخته چوبی

سازه های پر طرفدار چوبی، قدمت بالایی داشته و بعد از سازه های ال اس اف و بتنی، به علت زیبایی منحصر به فرد، بیشترین محبوبیت را به خود اختصاص داده اند. این نوع سازه به خاطر کارآمدی و بهره وری بسیار مطلوب، نسبت به سازه های سنگی و آجری، به وفور دیده می شود.

از آنجایی که مواد خام اولیه برای ساخت سازه های چوبی کاملاً در دسترس بوده، این نوع سازه پیش ساخته، بیشترین استفاده را در ایران دارد. سازه های پیش ساخته چوبی با گذشت سال ها هنوز نمای زیبا و قدرت و استحکام خود را حفظ کرده و نیازی به تمهیدات هزینه بر نخواهد داشت.

نمای چشم نواز چوب، قابلیت بازیافت، تحمل فشار، عایق بندی مناسب، اجرای سریع و وزن سبک از ویژگی های مثبت سازه های چوبی است.

خانه پیش ساخته پی وی سی

از مناسب ترین و بهترین نوع سازه های مقاوم در برابر فرسایش، خانه پیش ساخته پی وی سی است که با قابلیت جا به جایی آسان و سبک معماری مدرن، قیمت چندان بالایی ندارد و افراد می توانند با توجه به بودجه خود، مدل های متفاوتی از خانه های پیش ساخته پی وی سی انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید: ساندویچ پانل دیواری

قیمت ارزان و به صرفه، مونتاژ آسان، کاربرد آن در برش پنجره، کف و سقف سازی، پوسته کابل، لوله و کانال، از جمله مزیت های سازه های پیش ساخته پی وی سی است.

بهترین خانه های پیش ساخته

جمع بندی

پیشرفت و گسترش روز افزون تکنولوژی های هوشمند، بشر را وادار به فعالیت های نوآورانه، همچون ساخت بهترین سازه های پیش ساخته کرده است. در واقع خانه های پیش ساخته در زمره بهترین و کاربردی ترین ساخت و سازها قرار گرفته‌اند. این محصولات به دلیل طراحی خلاقانه، طبق سلیقه های متفاوت، بهره گیری از فناوری های امن و همچنین تولید در کوتاه ترین زمان با قیمتی مناسب و استانداردهای جهانی، بیشترین استقبال و محبوبیت را در میان مردم دارد.