ساندویچ پانل پلی یورتان

امروزه در صنعت ساختمان سازی بجای استفاده از متریال های قدیمی نظیر آجر و بتن از سازه های پیش ساخته ای نظیر ساندویچ پانل استفاده می کنند که علاوه بر مقاومت بالا، قیمت پایین تری دارند. این دسته از ساندویچ پانل پلی یورتان مانند دیگر نمونه های خود در قالب اشکال، طرح و رنگ های متنوع به فروش می رسند. بر همین اساس در این بخش ما تلاش کرده ایم تا هر چند به صورت مختصر اطلاعاتی را راجع به مزایا و کاربرد انواع ساندویچ پانل و قیمت خرید آن برای شما خوانندگان عزیز و محترم یادداشت نماییم؛ همراه ما باشید.

منظور از ساندویچ پانل پلی یورتان چیست؟

همانطور که در مقدمه متن نیز اشاره شد؛ امروزه برای ساخت ساختمان ها از مصالح پیش ساخته ای همچون ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی جهت پوشاندن دیواره ها و سقف بنا کمک می گیرند که ساختار آن شبیه به یک ساندویچ بوده و از مقاومت و طول عمر بسیار خوبی برخوردار است. یکی از محبوب ترین نمونه های این مصالح پیش ساخته که به دلیل ساختار منحصر به فرد خود بسیار مورد استقبال عموم افراد قرار گرفته، ساندویچ پانل پلی یورتان می باشد.
در حقیقت بین ورقه های فلزی و نسوز این ساندویچ پانل و حتی بین تمامی شیار ها و برجستگی های فاق و زبانه آن، نوع مختلف فوم پلی یورتان قرار گرفته است که عایق حرارتی بسیار خوب و مناسب برای تبادل انرژی درون و بیرون محیط ساختمان است.
این فوم نسوز و عایق متشکل از دو ماده مختلف به نام های پلی یول و ایزوسیانات بوده که با وجود یک کاتالیزور و تحت شرایطی خاص با یکدیگر ترکیب شده اند. این فوم به دلیل اینکه تمامی خلل و فرج های ساندویچ پانل را پوشش داده از بازدهی بسیار خوب در برابر جلوگیری از هدر رفت انرژی برخوردار است. بد نیست که بدانید ساندویچ پانل پلی یورتان را در کارخانه ها و با کمک دستگاه های فوق پیشرفته و مدرن روز دنیا به دو شیوه کانتینیوس (continues) و دیسکانتینیوس طراحی و تولید می کنند که هر یک از آنها به لحاظ مراحل ساخت با یکدیگر تفاوت دارند.

مزایا و کاربرد ساندویچ پانل

مزایا و کاربرد ساندویچ پانل

اگر بخواهیم در این قسمت به بخشی از مزایا و کاربرد های ساندویچ پانل پلی یورتان در صنعت ساختمان سازی اشاره کوتاه و مختصر داشته باشیم می توان این مزایا را در مقایسه با متریال قدیمی به صورت خلاصه و تیتروار به صورت ذیل بیان نمود:

  • وزن سبک و تسریع سرعت ساخت و ساز
  • مقاومت بالا در برابر خطرات ناشی از سوانح طبیعی نظیر زلزله، سیل، آتش سوزی و …
  • طول عمر و ماندگاری بالا
  • قیمت مقرون به صرفه و بازگشت سرمایه های جانبی فرد بابت اتلاف انرژی و …
  • زیبایی و سازگار با تمامی اقلیم و شرایط آب و هوایی
  • و ..

همچنین بخوانید: انواع پوشش ساندویچ پانل

آشنایی با انواع ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان را می توان از دو حیث کارایی و ساختار تقسیم بندی نمود. به طور کلی این دسته از ساندویچ پانل ها را مانند دیگر نمونه های خود از نظر کارایی می توان به دو دسته مختلف ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم کرد که خصوصیات و ویژگی های هر یک از این دو دسته به لحاظ طرح، رنگ و شکل بسیار متنوع و گوناگون است. در دسته بندی دیگر از انواع ساندویچ پانل پلی یورتان به لحاظ ساختار و ترکیب مواد سازنده آن می توان از دو گروه مختلف پانل های ساندویچی PIR و PUR یاد. در گروه نخست از موادی چون ایزوسیانات نورات و پلی یول برای ساخت ساندویچ پانل کمک گرفته شده؛ در حالی که ساختار گروه دوم متشکل از ترکیب دو ماده ایزوسیانات و پلی یول می باشد.

ساندویچ پانل پلی یورتان

قیمت ساندویچ پانل تهران و شهرستان

هزینه ای که مالکین ساختمان و معماران بابت تهیه و اجرای ساندویچ پانل پلی یورتان باید بپردازند بر حسب متراژ ساختمانی که قرار است این سازه برای پوشش دیواره ها و سقف های آن مورد استفاده قرار گیرد؛ متغیر است. همچنین در این بین عوامل تاثیرگذار خارجی مختلفی نظیر شرایط اقتصادی کشور و نوسانات بازار ارز بر روی قیمت تمام شده این محصول تاثیر خواهد گذاشت. از همین رو بهتر است که هر یک از شما عزیزان برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل مورد نظر خود در قالب طرح ؛ رنگ و شکل های مختلف با کارشناسان ما در کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

همچنین بخوانید: قیمت ساندویچ پانل سقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *